Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας
Κοινό Πολιτικοστρατιωτικό Όργανο Διαχείρισης Εναέριου Χώρου

Προτακτικό Επίπεδο


Κοινό Πολιτικο-Στρατιωτικό Όργανο Διαχείρισης του Εναέριου Χώρου

Στο προτακτικό επίπεδο διαχείρισης του Εναέριου Χώρου εφαρμόζεται η λειτουργική διαχείριση του Εναέριου Χώρου, μέσα από το πλαίσιο εργασίας των δομών και των διαδικασιών, όπως έχουν διαμορφωθεί στο στρατηγικό επίπεδο. Για την εκτέλεση του προτακτικού επιπέδου, συγκροτείται ανεξάρτητο Κοινό Πολιτικο-Στρατιωτικό Όργανο Διαχείρισης του Εναέριου Χώρου, το οποίο στελεχώνεται από λειτουργούς του ΥΣΕ/ΤΠΑ και του ΥΠΑΜ/ΓΕΕΦ.

Το ΑΜC εισηγείται στην ΕΠΥΕΔΕΧ, για έγκριση:

  • Τις δραστηριότητες που απαιτούν τη δέσμευση ή το διαχωρισμό του Εναέριου Χώρου.
  • Τις προσωρινά δεσμευμένες περιοχές του Εναέριου Χώρου, τις διαδρομές CDR, καθώς και τις συγκεκριμένες διαδικασίες.
  • Οποιεσδήποτε αλλαγές των υφιστάμενων περιοχών, που έχουν θεσμοθετηθεί ως Επικίνδυνες ή Περιορισμένες.
  • Τη χρήση διαμεθοριακού Εναέριου Χώρου, με τα γειτονικά κράτη, εφόσον αυτό απαιτείται από τις ροές της κυκλοφορίας και τις δραστηριότητες των χρηστών.
  • Τα πλαίσια συνεργασίας της Κυπριακής Δημοκρατίας με τα γειτονικά κράτη, για θέσπιση και διάθεση στους χρήστες δομών Εναέριου Χώρου, εφόσον οι εν λόγω δομές έχουν σημαντική επίπτωση στην κυκλοφορία πέραν των εθνικών συνόρων ή των ορίων FIR, προκειμένου να εξασφαλίζετε η βέλτιστη χρήση του Εναέριου Χώρου για όλους τους χρήστες.
  • Την εγκαθίδρυση μηχανισμών διαβούλευσης μεταξύ του AMC και των αντιστοίχων οργανισμών άλλων κρατών με σκοπό να εξασφαλιστεί η κατάλληλη αντιμετώπιση όλων των χρηστών.
  • Tων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων του προσωπικού που στελεχώνουν το AMC έτσι ώστε να επιτρέπουν στο προτακτικό επίπεδο, την εκτέλεση της δυναμικής διαχείρισης του Εναέριου Χώρου, σύμφωνα με τις στρατηγικές αποφάσεις.
  • Τροποποιήσεις επί των διαδικασιών για την αξιολόγηση της αποδοτικότητας της λειτουργίας του προτακτικού επιπέδου, της υποβολής των αιτημάτων χρησιμοποίησης Εναέριου Χώρου από τους εγκεκριμένους χρήστες, και των διαδικασιών διαπραγμάτευσης και κανόνων προτεραιότητας για την κατανομή Εναέριου Χώρου από το προτακτικό επίπεδο.
  • Τροποποιήσεις των διαδικασιών για την αποδοτικότητα του τακτικού επιπέδου, της γρήγορης ανταλλαγής και αναπροσαρμογής όλων των απαραίτητων σχεδίων πτήσεως και στοιχείων RADAR και της χρήσης των ικανοποιητικών πολιτικο-στρατιωτικών διευκολύνσεων συντονισμού.
  • Τον καθορισμό κοινών προτύπων με τα γειτονικά κράτη για το διαχωρισμό μεταξύ των πολιτικών και των στρατιωτικών πτήσεων για δραστηριότητες πέραν των συνόρων τους.


    Το AMC, είναι υπεύθυνο για:
  • Την καθημερινή διαχείριση του Εναέριου Χώρου, που είναι υπό ευθύνη της Κυπριακής Δημοκρατίας και τη διάθεσή του, σύμφωνα με τους όρους και τις διαδικασίες που καθορίζονται από την ΕΠΥΕΔΕΧ. Συντάσσει καθημερινά το Σχέδιο Χρήσης του Εναέριου Χώρου (Airspace Use Plan - AUP) στο οποίο περιλαμβάνεται η καθημερινή κατανομή του Εναέριου Χώρου και το κοινοποιεί σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
  • Τη σύνταξη εφόσον απαιτείται αναθεωρημένου Σχεδίου Χρήσης του Εναέριου Χώρου (Updated Use Plan - UUP).
  • Την εφαρμογή των κανόνων προτεραιότητας χρήσης και κατανομής του Εναέριου Χώρου και τις διαδικασίες χρήσης, που θα εγκριθούν από την ΕΠΥΕΔΕΧ.
  • Τη συλλογή και ανάλυση όλων των αιτημάτων για χρήση του Εναέριου Χώρου που μπορούν να απαιτήσουν τον προσωρινό διαχωρισμό του, περιλαμβανομένου των αποφάσεων δέσμευσης Εναέριου Χώρου του στρατηγικού επιπέδου για μεγάλες στρατιωτικές ασκήσεις.
  • Την ανάλυση των αιτημάτων για διάθεση των «υπό όρων αεροδιάδρομων» (Conditional Route – CDR) μαζί με την απαιτούμενη κυκλοφορία, πρόληψη των τυχών προβλημάτων χωρητικότητας, που μπορούν να δημιουργηθούν στην Εναέρια Κυκλοφορία και των αναμενόμενων πληροφοριών καθυστέρησης που παραλαμβάνονται από το χειριστή του συστήματος της ροής της Εναέριας Κυκλοφορίας (Flight Management Position – FMP) του Κέντρου Ελέγχου Πτήσεων (ΚΕΠ) Λευκωσίας.
  • Την επίλυση των “συγκρουόμενων” αιτημάτων χρησιμοποίησης των TSA/TRA και CDR, χρησιμοποιώντας όλες τις σχετικές πληροφορίες.
  • Την επίλυση των “συγκρούσεων” μεταξύ των “ασυμβίβαστων” ή “συγκρουόμενων” αιτημάτων Εναέριου Χώρου, μέσα από την εφαρμογή των εγκεκριμένων προτεραιοτήτων, της επαναδιαπραγμάτευσης και του επαναπρογραμματισμού.
  • Το συντονισμό με τα παρακείμενα κράτη για την εναρμονισμένη διαθεσιμότητα των διαμεθοριακών CDR και προσδιορισμός στο ΑUP των εθνικών και διεθνών διαθέσιμων CDR.
  • Την ανταπόκριση σε οποιοδήποτε πρόσθετο αίτημα για βοήθεια από το CADF, το CEU, τα ΚΕΠ/FMP και άλλες AA ή σε διάφορα θέματα, που προκύπτουν από σημαντικές ασυνέπειες των διαδρομών εξυπηρέτησης της Εναέριας Κυκλοφορίας ή από απρόβλεπτα προβλήματα του ATC.
  • Τη λήψη αποφάσεων για τη δέσμευση των εθνικών TSA/TRA και CBA, μετά από την ολοκλήρωση της αντιπαραβολής των αιτημάτων, της ανάλυσης και της διαπραγμάτευσης.
  • Την ενεργοποίηση των CDR 2 σύμφωνα με τις καθιερωμένες διαδικασίες για ελάχιστο χρόνο δύο ωρών.
  • Τη λήψη αποφάσεων σύμφωνα με τα κριτήρια που καθιερώνονται στο στρατηγικό επίπεδο, σχετικά με το κλείσιμο των CDR 1 όταν υπάρχει δραστηριότητα σε TSA/TRA, R ή D περιοχές από τις οποίες επηρεάζονται οι CDR 1, για αντιμετώπιση αυτού από το τακτικό επίπεδο σε πραγματικό χρόνο.
  • Την κοινοποίηση της κατανομής του Εναέριου Χώρου με τη διαβίβαση του AUP στα γειτονικά κράτη, στους ACC/FMP και CADFμέσω του λογισμικού ACA CIAM.
  • Tις διαδικασίες συντονισμού σημαντικών γεγονότων, που προγραμματίζονται πολύ πριν την ημέρα εκτέλεσης των, και απαιτούν την πρόσθετη δέσμευση Εναέριου Χώρου, όπως οι στρατιωτικές ασκήσεις μεγάλης κλίμακας και κοινοποίηση αυτών στο AIS.
  • Τον καταρτισμό καταλόγου, με τις ημέρες με αυξημένη πολιτική δραστηριότητα (περίοδος διακοπών) ανά περίοδο, με σκοπό, εάν είναι εφικτό, τη μείωση των στρατιωτικών δραστηριοτήτων στις αντίστοιχες περιόδους - ημέρες και κοινοποίηση αυτού στο τακτικό επίπεδο. .
  • Tη δημιουργία μηχανισμών για την αρχειοθέτηση των δεδομένων που αφορούν στις αιτήσεις, στη διάθεση και στην πραγματική χρήση των δομών του Εναέριου Χώρου για την περαιτέρω ανάλυση και προγραμματισμό.
  • Τον έλεγχο της δημοσίευσης στο AIP της νέας δομής του Εναέριου Χώρου και τους αεροδιαδρόμους Εναέριας Κυκλοφορίας και εισηγείται ανάλογες τροποποιήσεις στον αρμόδιο φορέα.
  • Τη συμμετοχή στη μετέπειτα ανάλυση της διαχείρισης και δέσμευσης του Εναέριου Χώρου.

  • No documents found


    Εξουσιοδοτημένοι Χρήστες

    DANGER AREAS - NOT NOTIFIED BY NOTAM

    Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας

    BRIEFING ROOM