Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας
Κοινό Πολιτικοστρατιωτικό Όργανο Διαχείρισης Εναέριου Χώρου

Τακτικό Επίπεδο


Τακτική Διαχείριση του Εναέριου Χώρου


Το τακτικό επίπεδο διαχείρισης Εναέριου Χώρου είναι υπεύθυνο για την αμοιβαία παροχή δεδομένων για τον Εναέριο Χώρο μεταξύ των αρμόδιων μονάδων εξυπηρέτησης της Εναέριας Κυκλοφορίας και των στρατιωτικών Μονάδων Ελέγχου σε πραγματικό χρόνο. Οι φορείς, εκτέλεσης του τακτικού επιπέδου διαχείρισης του Εναέριου Χώρου, είναι από πλευράς ΥΣΕ/ΤΠΑ, το ΚΕΠ και οι Πύργοι Ελέγχου Λάρνακας και Πάφου και από πλευράς ΥΠΑΜ/ΓΕΕΦ, το ΓΕΕΦ/ΔΑ/ΚΑΕ. Οι φορείς αυτοί, έχουν πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο, σε όλα τα αναγκαία δεδομένα πτήσεως, συμπεριλαμβανομένου και των προθέσεων των ελεγκτών με σκοπό τη βελτιστοποίηση της χρήσης του Εναέριου Χώρου και τη μείωση της ανάγκης δέσμευσης μεγάλου μέρους του Εναέριου Χώρου.

Για την υλοποίηση του τακτικού επιπέδου διαχείρισης οργανώνεται ένα πλήρες σύστημα συντονισμού και διαδικασιών για πολιτικο-στρατιωτική συνεργασία σε πραγματικό χρόνο με σκοπό:

  • Την ενεργοποίηση, απενεργοποίηση ή ανακατανομή σε πραγματικό χρόνο της κατανομής του Εναέριου Χώρου, που διατέθηκε στο προτακτικό επίπεδο διαχείρισης του Εναέριου Χώρου από το AMC.
  • Τη μεγιστοποίηση της ενιαίας χρήσης του Εναέριου Χώρου από την πολιτική και στρατιωτική Εναέρια Κυκλοφορία, λαμβάνοντας υπόψη την ασφάλεια και τη μείωση της απαιτούμενης δέσμευσης.
  • Την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων Εναέριου Χώρου και Εναέριας Κυκλοφορίας, μεταξύ των αρμόδιων μονάδων εξυπηρέτησης της Εναέριας Κυκλοφορίας και των στρατιωτικών Μονάδων Ελέγχου.
  • Την πλήρη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων του στρατηγικού και προτακτικού επιπέδου.
  • Η αύξηση της δυναμικής εκμετάλλευσης της επαναδρομολόγησης της Εναέριας Κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο στις διαθέσιμες CDR, επιτυγχάνεται με την εγκατάσταση των πιο κάτω συστημάτων υποστήριξης:
  • Flight Plan Processing Systems (FPPS) για τη τροποποίηση των δεδομένων ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.
  • Flight Management Systems (FMS) για την εν πτήση ενημέρωση των πιλότων σε σχέση με την επαναδρομολόγηση.
  • Central Flow Management Unit (CFMU) για τη χρήση του ενημερωμένου περιβάλλον του Εναέριου Χώρου και των δεδομένων δρομολογίων και για την αναθεώρηση της εικόνας της χωρητικότητας για τη προσαρμογή της ροής Εναέριας Κυκλοφορίας και για την αύξηση της παραγωγικής ροής της Εναέριας Κυκλοφορίας.
  • Οποιονδήποτε άλλων βοηθητικών συστημάτων απαιτούνται (Τηλέφωνα, Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, Πρόσβαση στο Διαδίκτυο κ.λπ.)
  • Οποιαδήποτε νέα λειτουργικά συστήματα θα καθοριστούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια του προγράμματος του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.



    Το AMC εποπτεύει μερικώς το συντονισμό του τακτικού επιπέδου και εκτελεί κατ’ ελάχιστον, τα κατωτέρω:
  • Συλλέγει και αναλύει τις πιο ενημερωμένες πληροφορίες την ισχύουσα ημέρα, από τους ήδη εγκριμένους χρήστες του Εναέριου Χώρου, σχετικά με την ακύρωση TSA/TRA, που είναι ήδη δημοσιευμένες στο τρέχον AUP.
  • Συντάσσει εφόσον απαιτείται αναθεωρημένο Σχέδιο Χρήσης του Εναερίου Χώρου (Updated Use Plan - UUP), όπως Παράρτημα «Δ» και το κοινοποιεί σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Το UUP περιέχει τις διαγραφές των περιορισμών του Εναέριου Χώρου κατά τη περίοδο της ισχύος του τρέχοντος AUP. Η ελάχιστη περίοδος που επιτρέπεται μεταξύ της έκδοσης του UUP και της έναρξης οποιονδήποτε πρόσθετων δομών Εναερίου Χώρου, που παρέχονται στο UUP είναι 1 ώρα.

  • No documents found


    Εξουσιοδοτημένοι Χρήστες

    DANGER AREAS - NOT NOTIFIED BY NOTAM

    Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας

    BRIEFING ROOM