Αρχική Σελίδα | Συνήθεις Ερωτήσεις | Χάρτης Πλοήγησης | Συνδέσεις | Επικοινωνία


ΕκτύπωσηΕκτύπωση

  

Λύσεις για τον καθολικό σχεδιασμό


Η ράμπα πρέπει να έχει κλίση 5 - 6% και στην άνω απόληξη της να υπάρχει οιζόντιο πλάτωμα 1,20 μ. Sidewalk Design Guidelines and Existing Practices US Department of Transportation Federal Highway Administration http://www.fhwa.dot.gov/environment/sidewalks/chap4a.htm Οι ράμπες με ομαλή κλίση διευκολύνουν την άνετη και ασφαλή διακίνη όλων των αμαξιδίων, συμπεριλαμβανομένων και των παιδικών. Sidewalk Design Guidelines and Existing Practices US Department of Transportation Federal Highway Administration http://www.fhwa.dot.gov/environment/sidewalks/chap4a.htm
Τα ψηλά (17εκ.) πεζοδρόμια των πόλεων μας δεν προσφέρονται για ράμπες κάθετες προς την κατεύθυνση πορείας. Για να καλυφθεί η υψομετρική διαφορά των 17 εκ. χρειάζεται ράμπα μήκους 2,50μ – 3,00μ και λαμβάνοντας υπόψη ότι χρειάζεται και οριζόντιο πλάτωμα μήκους 1,20μ τότε χρειάζεται ένα πλάτος πεζοδρομίου 4,00μ. Ίσως η μόνη πρακτική λύση να είναι ράμπα παράλληλη προς την κατεύθυνση πορείας του πεζοδρομίου. Η ράμπα αυτή δίνει τη δυνατότητα ήπιων κλίσεων της τάξης του 5%, ενώ στο κεντρικό της οριζόντιο πλάτωμα η εγκάρσια κλίση για τα νερά της βροχής είναι 2%.
Η μεγάλη ακτίνα στις στροφές των δρόμων, ακόμη και συνοικιακών, αφαιρεί από το χρήσιμο πλάτος του πεζοδρομίου, μεγαλώνει την απόσταση για τον πεζό και τον θέτει σε κίνδυνο, αφού τα αυτοκίνητα δεν υποχρεώνονται να ελαττώσουν πολύ την ταχύτητά τους. Η προέκταση της στροφής είναι μια λύση που δίνει στα πεζοδρόμια και στην πόλη μια πιο φιλική όψη (Σχέδιο Αρχιτεκτονικό Γραφείο Κ. Μαραθεύτη)




© 2006 - 2013 Κυπριακή Δημοκρατία, Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων
Γραφείο Σχεδιασμού για τα Άτομα με Αναπηρία
Αρχική Σελίδα | Κυβερνητική Πύλη Διαδικτύου | Αποποίηση | Υπεύθυνος Διαδικτυακού Τόπου