Αρχική Σελίδα | Συνήθεις Ερωτήσεις | Χάρτης Πλοήγησης | Συνδέσεις | Επικοινωνία


ΕκτύπωσηΕκτύπωση

  


Δημόσια Μέσα Μεταφοράς

Λεωφορεία
Σχεδιασμός στάσεων Λεωφορείων
Ταξι

Δυστυχώς δεν υπάρχουν ακόμη στον τόπο μας Δημόσια Μέσα Μεταφοράς που να είναι προσβάσιμα στα άτομα με κινητικές δυσκολίες, εκτός δυο τρεις περιπτώσεις σε τουριστικές περιοχές. Τα υφιστάμενα λεωφορεία είναι εντελώς ακατάλληλα για όλα τα εμποδιζόμενα άτομα (ανάπηρους, ηλικιωμένους, γονείς με παιδικά καροτσάκια κ.α.). Υπάρχει σε εξέλιξη μια προσπάθεια του Τμήματος Οδικών Μεταφορών για αντικατάσταση των υφιστάμενων λεωφορείων με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και από το 2007 θα αρχίσει σταδιακά η αντικατάσταση όλων των λεοφωρείων. Τα λεωφερεία αυτά είναι χαμηλοδάπεδα και διαθέτουν μηχανισμό κλίσης προς τη μεριά της εισόδου και ράμπα που σύρεται για να συναντήση το πεζοδρόμιο ή το έδαφος.

Αυτό βέβαια προϋποθέτει τη δημιουργία υποδομής όπως:
· κατάλληλες προσβάσιμες στάσεις λεωφορείων
· δρόμους χωρίς ανωμαλίες
· ανάρτιση του ωραρίου στις στάσεις και σε γραφή Μπρέιλ για τυφλούς.
· Εντός του λεωφορείου κατάλληλη σήμανση ηχητική σήμανση για τυφλούς αλλά και φωτεινή για κωφούς.
· Εκπαίδευση των οδηγών για την αναμενόμενη συμπεριφορά στα άτομα με αναπηρία και βέβαια
· προσβάσιμο αστικό περιβάλλον με συνεχόμενες αλυσίδες πρόσβασης.

Η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να είναι μέρος ενός στρατηγικού σχεδίου για την προώθηση της διακίνησης του κοινού με τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Θα πρέπει δοθεί προτεραιότητα στο λεωφορείο με τις ανάλογες λωρίδες κυκλοφορίας, που θα επιτευχθούν με την μονοδρόμηση πολλών δρόμων του κέντρου των πόλεων.

Στις φωτογραφίες αυτές από αλλες χώρες έχετε μια άποψη του θέματος






Προδιαγραφές για τις στάσεις λεφορείων από το
British Columbia MUNICIPAL SYSTEMS PROGRAM του Καναδά


ΤΑΞΙ μεταφοράς τροχοκαθισμάτων

Τα ταξί μεταφοράς ατόμων καθήμενων σε τροχοκάθισμα είναι οχήματα στα οποία μπορεί ο χρήστης τροχοκαθίσματος να εισέλθει με το τροχοκάθισμα χωρίς να αναγκαστεί να μεταφερθεί από αυτό. Είναι αφενός χαμηλοδάπεδα για την εύκολή είσοδο τους στο όχημα και συγχρόνως ψηλοτάβανα για να χωράει ο χρήστης τροχοκαθίσματος.

Στα πλαίσια του Πιλοτικού προγράμματος του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων για την προσβασιμότητα, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έδωσε 11 άδειες για ειδικά ταξί, από τις οποίες υλοποιήθηκαν οι 6: 1 στην Πάφο, 1 στην πόλη Χρυσοχούς, 1 στη Λεμεσό, 1 στη Λάρνακα και μία στο Παραλίμνι. 2 ταξί που διαθέτουν περιστρεφόμενο κάθισμα για την εύκολη είσοδο όσων δυσκολεύονται, λανθασμένα πήραν την σχετική άδεια γιατί δεν μπορούν να μεταφέρουν άτομο σε τροχοκάθισμα.

Ο θεσμός του ειδικού ταξί δυστυχώς δεν μπόρεσε να στεριώσει και να αναπτυχθεί στην Κύπρο γιατί τα ταξί αυτά έχουν άδεια να μεταφέρουν μόνο ανάπηρους και όχι άλλους επιβάτες με αποτέλεσμα να μην έχουν ικανοποιητικό αριθμό πελατών και να μην είναι βιώσιμα. Οι συντεχνίες των ταξί αντιτίθενται στην παραχώρηση δικαιώματος μεταφοράς άλλων επιβατών πλην των αναπήρων και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών αρνείται να παραχωρήσει τέτοια άδεια με τη δικαιολογία ότι δεν θα βρίσκουν εύκολα ταξί οι ανάπηροι.
Το Γραφείο Σχεδιασμού από πολύ καιρό προσπαθεί να βρει μια συμβιβαστική μέση λύση όπως π.χ. να δικαιούνται να μεταφέρουν άλλους επιβάτες μόνο σε ακτίνα 15 χλμ. από την έδρα τους όμως δεν υπήρξε συναίνεση των εμπλεκομένων…
Μια άλλη πρόταση είναι να αναλάβουν τη λειτουργία των ταξί αυτών οι Δήμοι των πόλεων, αλλά δυστυχώς τα οικονομικά των Δήμων δεν το επιτρέπουν…

Αναμένουμε μια κάποια λύση γιατί είναι απαράδεκτο να μην υπάρχουν ειδικά ταξί στη χώρα μας, αν μη τι άλλο για τους τουρίστες…




© 2006 - 2013 Κυπριακή Δημοκρατία, Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων
Γραφείο Σχεδιασμού για τα Άτομα με Αναπηρία
Αρχική Σελίδα | Κυβερνητική Πύλη Διαδικτύου | Αποποίηση | Υπεύθυνος Διαδικτυακού Τόπου