mtcw


Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Είναι χαρά μου και τιμή μου.
Ευχαριστώ τον ΟΠΕΚ και το Γιάννη Τσουλλόφτα.
Συγχαρητήρια για τη δράση τους, εκδηλώσεις ποιότητας, παραγωγικού προβληματισμού, κατάθεση σκέψεων και εισηγήσεων: δημιουργική παρουσία. Αυτό έχει σημασία. Να δημιουργούμε. Σταθερά, μεθοδικά, στοχευμένα. Έτσι μόνο θα πάει ο τόπος μπροστά.
Αγαπητές φίλοι και φίλες, Τα τελευταία χρόνια κάτι αλλάζει στη Λεμεσό. Κάτι αλλάζει στους Λεμεσιανούς.
Η Λεμεσός επαναπροσδιορίζεται.
Οι Λεμεσιανοί επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους με την πόλη τους.
Η Λεμεσός ξαναβρίσκει τον εαυτό της.
Οι Λεμεσιανοί ξαναβρίσκουν την πόλη τους.
Οι Λεμεσιανοί έχουν αρχίσει να νοιώθουν ξανά όμορφα για την πόλη τους.
Αυτό που συμβαίνει φυσικά δεν είναι ούτε τυχαίο ούτε έχει μεταφυσικές ερμηνείες.
Αυτό που συμβαίνει έχει ακριβώς να κάμει με αυτό ακριβώς που λέει και ο τίτλος της αποψινής εκδήλωσης. Αυτό που συμβαίνει είναι απότοκο, είναι το αποτέλεσμα της διαδικασίας μέσα από την οποία διέρχεται σήμερα η Λεμεσός. Μια διαδικασία ανάπτυξης και δημιουργίας.
Αυτή η διαδικασία είναι το συλλογικό αποτέλεσμα μιας ευτυχούς συγκυρίας. Μιας συγκυρίας συνύπαρξης κάποιων στοιχείων, ανθρώπων και ιδεών, που τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει την κριτική εκείνη μάζα που είναι απαραίτητη για να πραγματοποιηθεί αυτή η κίνηση προς τα μπρος.
Αυτές όλες οι ιδέες, αυτοί όλοι οι άνθρωποι, προέρχονται από όλο το φάσμα της ζωής της Λεμεσού. Τοπική Αυτοδιοίκηση, ακαδημαϊκός χώρος, πνευματικοί δημιουργοί, ενεργοί πολίτες, απλοί άνθρωποι. Όλες αυτές οι δυνάμεις δημιουργούν τις απαραίτητες συνέργειες. Συνέργειες που διαμορφώνουν αυτό που σήμερα αποτελεί τη Λεμεσό.
Και Λεμεσός είναι ένα μωσαϊκό πολλών ψηφίδων: ΤΕΠΑΚ, Ακτή Ολυμπίων, Λιμάνι, Ιστορικό κέντρο της Λεμεσού, εμπορική δραστηριότητα, οινοποιεία, ναυτιλία, Πολιτισμός, πολιτιστικές παραδόσεις, πνευματική δημιουργία, κουλτούρα και πολλά άλλα. Χωρίς όλα αυτά, χωρίς έστω ένα από αυτά η Λεμεσός δεν θα ήταν αυτή που είναι. Δεν θα ήταν αυτή που θέλουμε να είναι.
Αγαπητοί φίλοι και φίλες, πρόθεση μου είναι να κάνω μια σύντομη, συνοπτική αναφορά σε 4 τομείς, που έχουν σχέση με το Υπουργείο του οποίου προϊσταμαι:

§ Οδικά έργα
§ Άλλα έργα υποδομής: Μαρίνα, ΑΛΚ
§ Εμπορική Ναυτιλία
§ Κυκλοφοριακό – Δημόσιες Συγκοινωνίες

1. ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ

1. Συνδετικός δρόμος Λιμανιού Λεμεσού με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού - Πάφου

Ετοιμάζονται αναγκαίες μελέτες για την κατασκευή συνδετικού δρόμου 4 λωρίδων κυκλοφορίας αστικών προτύπων, μήκους 9,2 χλμ. Το έργο έχει εγκριθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την περίοδο 2007-2013.

Η πρώτη φάση του έργου μήκους 4,5 χλμ., μεταξύ Λιμανιού και οδού Πάφου, αναμενόταν ν΄ αρχίσει μέσα στο 2008. Λόγω προβλημάτων με την υλοποίηση των έργων που είχαν αρχικά προγραμματιστεί από το ΣΑΛΑ για την παροχέτευση των ομβρίων της ευρύτερης περιοχής Ύψωνα που καταλήγουν στο δρόμο, γίνονται συμπληρωματικές μελέτες από τον ΣΑΛΑ και το Τμήμα Δημοσίων Έργων. Με τα νέα σχέδια που προνοούν κατασκευή μεγάλου κλειστού καναλιού κατά μήκος του δρόμου και άλλα συναφή έργα, το κόστος του έργου διαφοροποιείται σημαντικά και από τα €30,0 εκ. που είχε υπολογιστεί αρχικά, θα ανέλθει στα €64,0 εκ.. Καταβάλλονται προσπάθειες από το Γραφείο Προγραμματισμού για συγχρηματοδότηση ολόκληρης της δαπάνης. Η ζήτηση προσφορών για εκτέλεση του έργου αναμένεται να γίνει μέσα στο 2009.

2. Έργα προστασίας από την ηχορύπανση στο Παρακαμπτήριο Λεμεσού

Μέσα στο 2009 θα προωθηθεί σε συστηματική βάση η κατασκευή έργων προστασίας σε τμήματα του αυτοκινητόδρομου και των κόμβων όπου έχει διαπιστωθεί ότι τα επίπεδα θορύβου υπερβαίνουν τα 70 dBA. Το συνολικό κόστος υπολογίζεται σε €6,0 εκ. και αναμένεται ότι τα ηχοπετάσματα θα τοποθετηθούν σε μια τριετή περίοδο με δαπάνη €2,0 εκ. τον χρόνο.


3. Τοπιοτέχνηση κόμβων Παρακαμπτηρίου Λεμεσού

Η Τοπιοτέχνηση των κόμβων θα προωθηθεί για κάθε κόμβο ξεχωριστά. Ήδη άρχισε στις αρχές Νοεμβρίου 2008 η τοπιοτέχνηση των κόμβων Λιμανιού - Πολεμιδιών ενώ μέσα στο 2009 αναμένεται να ζητηθούν οι σχετικές προσφορές για την Μέσα Γειτονιά και την Αγία Φύλα. Το κόστος υπολογίζεται σε €500.000 - €800.000 για κάθε κόμβο.


4. Οδός Αγίας Φυλάξεως

Ο δρόμος αυτός ξεκινά από τον Πεντάδρομο και ακολουθώντας την οδό Θεσσαλονίκης φτάνει στην Λεωφόρο Μακαρίου Γ΄ όπου γίνεται ένας κυκλικός κόμβος και προχωρεί μέχρι και την οδό Στέλιου Κυριακίδη (δρόμος μπροστά από το Τσίριο στάδιο). Ταυτόχρονα κατασκευάζονται και διάφορες πάροδοι, η σπουδαιότερη των οποίων είναι η Λεωφόρος Μακαρίου Γ΄.

Το έργο χωρίζεται σε δύο φάσεις.

Η πρώτη φάση ξεκινά από την οδό Ιδαλίου που βρίσκεται 200μ. περίπου νότια της Λεωφόρου Μακαρίου Γ΄ και προχωρεί μέχρι το βόρειο όριο του έργου. Στη φάση αυτή περιλαμβάνεται και η κατασκευή της Λεωφόρου Μακαρίου Γ΄ η οποία επεκτείνεται σε τόσο μήκος ώστε να συμπληρωθεί σε 4 λωρίδες από τα ανατολικά της οδού Αγίας Ζώνης μέχρι και τα δυτικά της οδού Ν. Πατίχη.

Η δεύτερη φάση ξεκινά από τον Πεντάδρομο μέχρι και φτάνει μέχρι την οδό Ιδαλίου.

Τώρα, το Τμήμα Δημοσίων Έργων ετοιμάζει κατασκευαστικά σχέδια για την πρώτη φάση του έργου που αναμένεται να συμπληρωθούν μέσα σε ένα χρόνο περίπου, ανάλογα με την ανταπόκριση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας.

Για την δεύτερη φάση του έργου, ετοιμάζεται ρυθμιστικό σχέδιο από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως.


5. Παραλιακός δρόμος Λεμεσού - τμήμα που συνδέει την οδό 28ης Οκτωβρίου με την Λεωφόρο Φραγκλίνου Ρούσβελτ

Έχει ετοιμαστεί πολύ πρόσφατα ρυθμιστικό σχέδιο από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και στάληκε στο Τμήμα Δημοσίων Έργων για την ετοιμασία κατασκευαστικών σχεδίων.

Το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή 4 λωρίδων κυκλοφορίας με κτιστή διαχωριστική νησίδα στη μέση με τρόπο που να συνδέονται ομαλά η οδός 28ης Οκτωβρίου και η Λεωφόρος Φραγκλίνου Ρούσβελτ.

Το πρόγραμμα για την κατασκευή του έργου είναι πολύ πιεσμένο και πρέπει να συμπληρωθεί ταυτόχρονα με τα έργα της Μαρίνας Λεμεσού. Με βάση τα πιο πάνω υπολογίζεται να έχει συμπληρωθεί μέσα σε 38 μήνες, δηλαδή τους πρώτους μήνες του 2012.


6. Βόρειος Παράλληλος δρόμος Λεμεσού

Πρόκειται για δρόμο με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, αστικών προτύπων που διασχίζει στα βόρεια την Λεμεσό από τον Ύψωνα μέχρι την Γερμασόγεια και μελλοντική προέκταση μέχρι και το Πεντάκωμο.

Ο δρόμος περιλαμβάνεται στο τοπικό σχέδιο Λεμεσού από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Μεγάλα τμήματα του έχουν κατασκευαστεί με τις αναπτύξεις που διενεργούνται στην περιοχή. Λόγω όμως της μορφολογίας του εδάφους και προβλημάτων με τις υψομετρικές διαφορές που υπάρχουν παρουσιάστηκαν σημαντικά προβλήματα στην κατασκευή / σύνδεση τμημάτων του δρόμου στις περιοχές Αγίας Φύλας, Αγίου Αθανασίου και Γερμασόγειας.

Διαφάνηκε ότι για την κατασκευή του έργου στις προβληματικές περιοχές απαιτούνται να γίνουν σημαντικά τεχνικά έργα όπως κοιλαδογέφυρες μήκους 350μ. περίπου και σήραγγα μήκους της τάξης των 500μ..

Το θέμα παρουσιάστηκε στο Πολεοδομικό Συμβούλιο και αποφασίστηκε να ανατεθεί σε Μελετητή να κάνει μικροτροποποιήσεις στην πορεία του δρόμου, ώστε να εξευρεθεί η βέλτιστη όδευση.

Σημειώνεται ότι για ορισμένα τμήματα του δρόμου, όπως η λεωφόρος Συνεργατισμού στα Πολεμίδια και η Λεωφόρος Ευαγόρα Λανίτη στον Δήμο Λεμεσού, προωθούνται ρυθμιστικά σχέδια για αναβάθμιση του δρόμου στα πλαίσια πολεοδομικών έργων


7. Μαρίνα Λεμεσού

Το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού υπέγραψε στις 25 Ιανουαρίου 2008 σχετική Συμφωνία ανάπτυξης της μαρίνας Λεμεσού με το Στρατηγικό Επενδυτή εταιρεία Lemesos Marina Ltd.

Η μαρίνα Λεμεσού θα είναι δυναμικότητας 1000 σκαφών περίπου και θα αναπτυχθεί δυτικά του παλιού λιμανιού.

Όλα τα λιμενικά έργα και τα υποχρεωτικά έργα ανάπτυξης της μαρίνας αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα σε τρία χρόνια από την υπογραφή της Σύμβασης Μίσθωσης.

Το κόστος ανάπτυξης του όλου έργου αναμένεται να ανέλθει γύρω στα €200 εκατομμύρια.

Η Σύμβαση παραχώρησης θα είναι για 53 χρόνια.

Η ανάπτυξη περιλαμβάνει απαραίτητες χρήσεις (υποχρεωτικά έργα) για τη λειτουργία της Μαρίνας της τάξης των 2500 τ.μ. και των Συμπληρωματικών Χρήσεων για την προσέλκυση επενδυτών της τάξης των 40000 τ.μ.



1. ΑΡΧΗ ΛΙΜΕΝΩΝ

ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΛΕΜΕΣΟΥ
Στόχος: Να καταστεί η Λεμεσός κεντρικό λιμάνι διαμετακομιστικού εμπορίου στην ανατολική μεσόγειο
Εκβάθυνση λιμανιού (για πλοία βυθίσματος μέχρι 14.5 μέτρα), άρχισαν οι εργασίες, τελειώνουν το Φθινόπωρο – 13 εκατομμ. Ευρώ
Επέκταση κρηπιδώματος κατά 500 μ. - 34 εκαττ. Ευρώ
Μεταφορά 2 γερανογεφυρών από τη Λάρνακα
Αγορά ακόμα 2 γερανογεφυρών
Αγορά νέου κινητού γερανού
Αγορά νέου ρυμουλκού
Νέα αίθουσα επιβατών – 2001, 17 εκατομμ. Ευρώ (ΕΕ επιδότηση 1.6 εκαττ.)
Αναβάθμιση υφιστάμενης αίθουσας


2. ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Προτεραιότητα – ιδιαίτερη έμφαση στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης
Πρωταγωνιστικός ρόλος της Κύπρου
Από τα πιο σημαντικά ναυτιλιακά κέντρα στον κόσμο
Είμαστε 3η στην Ευρώπη – 10η στον κόσμο
>1800 πλοία υπό κυπριακή σημαία
Αναβαθμίσαμε το στόλο μας – βγήκαμε από την μαύρη , γκρίζα λίστα, από το 2006 στην λευκή του Μνημονίου των Παρισσίων
Διεθνές κύρος (εμπειρία, αξιοπιστία), όταν μιλούμε μας ακούνε
Συμμετοχή 2% του ΑΕΠ
>300 εκατομμ. Ευρώ ετησίως
Εργαζόμενοι: 3,500
Ναυτικοί που εργοδοτούνται στα υπό κυπριακή σημαία: 40,000
Λεμεσός : 150 Ναυτιλιακές εταιρείες : Το μεγαλύτερο ίσως κέντρο πλοιοδιοαχείρησης στον κόσμο
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΕΜΠΑΡΓΚΟ


ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ - ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

1. Μέγιστη προτεραιότητα
2. Νέο σύστημα δημόσιων συμβάσεων
3. Νέα μελέτη κινητικότητας
4. Η Λεμεσός μπορεί να πρωτοπορήσει
5. Early winners: Λεωφορεία στα αεροδρόμια (Λεμεσός αγγίζει τις 30000), Σχολικά: 12 σχολεία
6. Έχουμε παραγγείλει αριθμό καινούργιων λεωφορείων τα οποία έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται. Σκοπός είναι με τη παράδοση των λεωφορείων αυτών να εντάξουμε δύο καινούργια σχολεία στο πρόγραμμα της πλήρους δωρεάν μεταφοράς μαθητών.

7. Έχουμε υποβάλει την πρόταση της Εταιρείας στο ΤΕΠΑΚ για την εισαγωγή της "Ταχείας εξυπηρέτησης φοιτητών". Αυτή προνοεί 3 διαδρομές από διάφορα μέρη της Λεμεσού, το πρωί προς το ΤΕΠΑΚ και 12 διαδρομές (επιστροφές), μετά το μεσημέρι οι διαδρομές αυτές καθορίστηκαν με βάση τις πραγματικές διευθύνσεις των ενδιαφερομένων. Αναμένουμε την έγκριση της συγκλήτου για άμεση εφαρμογή.

8. Μετά από συνάντηση με την Συντονιστική Επιτροπή της Γ. Βιομηχανικής Περιοχής. Έχουμε διανέμει ερωτηματολόγια σε όλους τους υπαλλήλους των μονάδων με σκοπό τη δρομολόγηση λεωφορείων από και προς την Βιομηχανική Περιοχή. Βρισκόμαστε στο στάδιο της συλλογής των απαντήσεων και επεξεργασίας τους.

9. Μετά την τηλεφωνική επικοινωνία μαζί σας, έχω δώσει εντολή στο Τμήμα δρομολογίων, να ετοιμάσουν μέχρι την Πέμπτη μια πρόταση προς συζήτηση για καθορισμό δύο επιπλέον δρομολογίων που να εξυπηρετούν το Νέο Νοσοκομείο από τις διάφορες περιφερειακές συνοικίες της Λεμεσού.



Αγαπητοί φίλοι και φίλες,

Ελπίζω να έχω συμβάλει στην ενημέρωση σας για αυτές τις πολύ σημαντικές, για το ΥΣ&Ε πτυχές που αφορούν την πόλη μας.

Στόχος μας, όχι μόνο του Υπουργείου μου αλλά να μου επιτραπεί να πω και όλης της Κυβέρνησης, είναι ένας. Να συμβάλουμε στην πορεία δημιουργίας της νέας Λεμεσού. Μιας Λεμεσού πρωτοπόρας, μιας Λεμεσού που να τιμά την Κύπρο, μιας Λεμεσού, όπως την θέλουν και την οραματίζονται οι Λεμεσιανοί.

Είμαι στη διάθεση σας για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις.

Ευχαριστώ