mtcw


Θα ήθελα πρώτα απ‘ όλα να καλωσορίσω στην Κύπρο τον Ανώτατο Εκτελεστικό Διευθυντή του FLIGHT SAFETY FOUNDATION, τους εκπροσώπους των διεθνών οργανισμών και όλους τους συμμετέχοντες από τις διάφορες χώρες.

Θα ήθελα, επίσης, να συγχαρώ το «Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων / ΝΑ.Ευρώπης - Μ.Ανατολής – Κύπρου», το EUROCONTROL και την IFATCA για την απόφαση τους να συνδιοργανώσουν στην Κύπρο τη σημαντική αυτή Διάσκεψη. Τους εύχομαι κάθε επιτυχία στις διήμερες εργασίες τους.

Έχοντας υπόψη την ατζέντα της Διάσκεψης, το επίπεδο των ομιλητών, αλλά και το ακροατήριο, θεωρώ ότι πρόκειται για σημαντικότατο γεγονός, το οποίο θα δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ακούσουν τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας πτήσεων, να ανταλλάξουν μεταξύ τους απόψεις, αλλά και να αναπτύξουν συνεργασίες και συντονισμό μεταξύ των οργανισμών τους.

Το γεγονός ότι η ασφάλεια πτήσεων αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία, δεν είναι τυχαίο. Μόνο στην Ευρώπη, πραγματοποιήθηκαν το 2009 πέραν των 11 εκατομμυρίων πτήσεις, που διακίνησαν, περίπου, 500 εκατομμύρια επιβάτες. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιασθεί τα επόμενα 20 χρόνια. Όπως είναι γνωστό, κάθε φορά που διπλασιάζεται ο αριθμός πτήσεων, για να κρατηθεί η ασφάλεια στα ίδια επίπεδα θα πρέπει οι προσπάθειες των εθνικών Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας να πολλαπλασιάζονται τέσσερις φορές. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση, η οποία για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, χρειάζεται συνεχή οργανωτική, θεσμική και τεχνολογική αναβάθμιση των Υπηρεσιών και του προσωπικού.

Πέρα όμως από τα γενικά αυτά οφέλη της Διάσκεψης, για μας στην Κύπρο το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Και αυτό γιατί, περισσότερο από όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι κυπριακές Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας, και ιδιαίτερα οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, επιτελούν το έργο τους σε μια πολύπλοκη και επιχειρησιακά ιδιαίτερα δύσκολη περιοχή.

Επιπρόσθετα, η Κύπρος αντιμετωπίζει τα γνωστά σοβαρά προβλήματα με την απαγόρευση εκ μέρους της Τουρκίας πτήσεων των κυπριακών αερομεταφορέων στο τουρκικό F.I.R. και της πλήρους άρνησης συνεργασίας της Τουρκίας με την Κυπριακή Δημοκρατία σε θέματα Πολιτικής Αεροπορίας. Η συμπεριφορά αυτή της Τουρκίας παραβιάζει τη Σύμβαση του Σικάγου για την Πολιτική Αεροπορία και αντιβαίνει τις πολιτικές της ΕΕ και του EUROCONTROL.

Τέλος, οι παρεμβάσεις του παράνομου κέντρου ελέγχου της Τύμπου, αποτελούν ακόμη μια συνεχιζόμενη παρανομία της Τουρκίας που δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα στο έργο των κυπριακών Αρχών Πολιτικής Αεροπορίας.