mtcw


Σχετικά με την ανακοίνωση του Συνδέσμου Κατασκευαστών Έτοιμου Σκυροδέματος που έχει αποσταλεί, μέσω του Κυπριακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, ότι θα κατέλθουν σε επ’ αόριστον αναστολή των εργασιών τους από τις 28.2.2011 με σκοπό την ικανοποίηση αιτημάτων τους, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων θα ήθελε να φέρει σε γνώση του κοινού ότι το Υπουργείο έχει επιληφθεί των ακόλουθων αιτημάτων του Συνδέσμου, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του:

1. Αύξηση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου φορτίου (αξονικού και συνολικού) για τετραξονικά οχήματα με κινητήρα με δύο κατευθυντήριους άξονες (στα οποία κατατάσσονται και οι μπετονιέρες) από 32 τόνους σε 36 τόνους και

2. Εξαίρεση από την υποχρέωση για εγκατάσταση ταχογράφου στις μπετονιέρες.

Τα αιτήματα αυτά έχουν συζητηθεί επανειλημμένα με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου, σε συνεδρίες τόσο στο επίπεδο της Υπουργού όσο και στο επίπεδο του Γενικού Διευθυντή, λήφθηκαν συγκεκριμένες αποφάσεις και το Υπουργείο προχώρησε σε ενέργειες που είναι ήδη γνωστές στον Πρόεδρο του Συνδέσμου.

Συγκεκριμένα, για το πρώτο αίτημα που αφορά την αύξηση του επιτρεπόμενου φορτίου, προωθήθηκε στις 26 Οκτωβρίου 2010 στην Βουλή των Αντιπροσώπων Πρόταση Τροποποιητικών Κανονισμών των περί Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Κανονισμών, για ικανοποίηση του αιτήματος, δηλαδή να επιτραπεί η αύξηση του επιτρεπόμενου φορτίου στα τετραξονικά οχήματα με κινητήρα με δύο κατευθυντήριους άξονες που μεταφέρουν εμπορεύματα στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας μέχρι 36 τόνους με τους όρους και προϋποθέσεις που περιγράφουν οι εν λόγω Τροποποιητικοί Κανονισμοί. Η Επιτροπή Συγκοινωνιών και Έργων της Βουλής των Αντιπροσώπων κατά τη συζήτηση του εν λόγω Τροποποιητικού Κανονισμού στις 30 Νοεμβρίου 2010, ζήτησε την υποβολή έκθεσης Αξιολόγησης Επιπτώσεων στα Οδοστρώματα, την οποία το Υπουργείο ετοίμασε και κατάθεσε στη Βουλή των Αντιπροσώπων στις 7 Φεβρουαρίου 2011, με σκοπό την περαιτέρω προώθηση των Τροποποιητικών Κανονισμών.

Για το δεύτερο αίτημα που αφορά την εξαίρεση από την υποχρέωση για εγκατάσταση ταχογράφου στις μπετονιέρες, διευκρινίζεται ότι η υποχρέωση αυτή αφορά αναγκαστική εναρμόνιση με βάση το άρθρο 13(1)(ε) του Κανονισμού (ΕΚ) Αρ.561/2006 της Ευρωπαϊκής Ένωση από τον οποίο έχει εξαιρεθεί μόνο η Μάλτα, λόγω της μικρής έκτασης που κατέχει. Ο Κανονισμός προβλέπει ότι εξαιρούνται «οχήματα που κυκλοφορούν αποκλειστικά σε νησιά επιφάνειας κάτω των 2.300 τετραγωνικών χιλιομέτρων και μη συνδεδεμένα με την ηπειρωτική χώρα με γέφυρα, διάβαση ή σήραγγα που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οχήματα με κινητήρα». Παρόλα αυτά, έγινε σχετική έρευνα με την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Κύπρου στις Βρυξέλλες, κατά πόσο θα μπορούσε και η Κύπρος να εξαιρεθεί από την εν λόγω υποχρέωση, και η απάντηση ήταν αρνητική λόγω της έκτασης που η Κύπρος καταλαμβάνει σε σχέση με εκείνη της Μάλτας.

Κατά την τελευταία συνάντηση της Υπουργού με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου στις 14 Ιανουαρίου 2011, η Υπουργός είχε επεξηγήσει σε έκταση το θέμα αυτό, ενημερώνοντας με κάθε λεπτομέρεια για τη σχετική πρόνοια του Κανονισμού 561/2006, ο οποίος δεσμεύει την Κυπριακή Δημοκρατία.