mtcw


Υπό την Προεδρία του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Τάσου Μητσόπουλου συνήλθε σήμερα στο κτήριο της Ελεγκτικής Υπηρεσίας Διυπουργική Επιτροπή με τη συμμετοχή των Υπουργών Εξωτερικών κ. Ιωάννη Κασουλίδη, Εσωτερικών κ. Σωκράτη Χάσικου, Άμυνας κ. Φώτη Φωτίου, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης κ. Ιωνά Νικολάου, Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Λακκοτρύπη και Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος κ. Νίκο Κουγιάλη όπου εξετάστηκε το θέμα της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής της Κύπρου. Στη σύσκεψη πήραν επίσης μέρος υπηρεσιακοί παράγοντες.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη σύσκεψη ο κ. Μητσόπουλος είπε τα εξής: «Συνήλθε η Διυπουργική Επιτροπή η οποία είναι αρμόδια για θέμα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής. Η Διυπουργική αυτή Επιτροπή συστάθηκε με παλαιότερη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και προεδρεύεται από τον εκάστοτε Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων. Σήμερα επτά Υπουργοί συνήλθαμε εδώ για να αποφασίσουμε το τελικό και ενοποιημένο κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική, που είναι μια Ευρωπαϊκή Πολιτική. Το κείμενο αυτό έχει υιοθετηθεί μέσα από τον διάλογο και κάποιες εισηγήσεις οι οποίες έγιναν για τροποποιήσεις και αλλαγές και με την νέα του μορφή θα κατατεθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο για να αποτελέσει και επίσημο κείμενο της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Σε συνέχεια αυτής της στρατηγικής λειτουργεί ήδη συντονιστική ομάδα στην οποία συμμετέχουν Υπηρεσίες, Τμήματα και Φορείς των επτά Υπουργείων αλλά και άλλων φορέων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα που ασχολούνται με την θαλάσσια οικονομία.»

Σε ερώτηση δημοσιογράφου κατά πόσον εντοπίστηκαν κάποια κενά, ο κ. Υπουργός απάντησε:

«Ασφαλώς εντοπίστηκαν κενά και νομοθετικά κενά τα οποία θα ρυθμιστούν και θα καλυφθούν στην πορεία. Είναι καινούργια ζητήματα τα οποία έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα. Οι καινούργιες δυνατότητες και προοπτικές που προσφέρονται μέσα από την θαλάσσια οικονομία, π.χ. ο εντοπισμός των υδρογονανθράκων, η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας από την θάλασσα και τα κύματα. Όλα αυτά είναι νέα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να αξιοποιήσουμε ευρύτερα προκειμένου να δημιουργήσουμε τις δυνατότητες αειφόρου οικονομικής ανάπτυξης στον χώρο της θάλασσας και μέσα από την προστασία του φυσικού και θαλασσίου περιβάλλοντος. Για την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πούμε ότι η Θαλάσσια Πολιτική είναι σήμερα κορυφαία προτεραιότητα αφού η σωστή διαχείριση, η αειφόρος και βιώσιμη διαχείριση της θάλασσας προσφέρει τεράστιες οικονομικές δυνατότητες και για σκοπούς απασχόλησης και για σκοπούς επανεκκίνησης της κυπριακής οικονομίας.

Η Διυπουργική Επιτροπή λειτουργεί. Αν παραστεί ανάγκη η Διυπουργική Επιτροπή θα συνέλθει ξανά αλλά πρέπει να πούμε ότι ο μεγάλος όγκος της δουλειάς γίνεται στο τεχνοκρατικό επίπεδο από τη συντονιστική ομάδα στην οποία, όπως έχω αναφέρει, συμμετέχουν Υπηρεσίες και Τμήματα της Κυβέρνησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Η συντονιστική ομάδα τελεί υπό την συντονιστική εποπτεία του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας».

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση ο κ. Μητσόπουλος διευκρίνισε τα εξής:

«Χρειάζονται καινούργιες νομοθεσίες για την πόντιση υποθαλάσσιων αγωγών, για την πόντιση καλωδίων για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, για παρόμοιας φύσης δραστηριότητες. Για τη δημιουργία, παραδείγματος χάριν, τεχνιτών νησίδων για σκοπούς τουρισμού, για την τοποθέτηση πλατφόρμων μέσα στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, για την αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών και επεισοδίων όπως είναι η πειρατεία, όπως είναι τρομοκρατικές ενέργειες. Για όλα αυτά υπάρχουν νομοθετικά κενά και προφανώς για να αντιμετωπίσουμε με τον βέλτιστο τρόπο όλες αυτές τις μεγάλες προκλήσεις χρειάζεται ένας καλός συντονισμός για να αποφεύγονται αλληλεπικαλύψεις και ενέργειες οι οποίες ενδεχομένως να μην είναι στοχευμένες.

Ήδη, πρέπει να σας πω, ότι αρκετά νομοσχέδια βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας από τα αρμόδια Υπουργεία σε συντονισμό και συνεργασία με τη Νομική Υπηρεσία προκειμένου να κατατεθούν στη Βουλή».




 sea-1.jpg