mtcw


Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, στο πλαίσιο των συνεχόμενων προσπαθειών που καταβάλλει για επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος και για προώθηση των δημόσιων και άλλων βιώσιμων μέσων μεταφοράς, προχωρεί στη διεξαγωγή έρευνας μέσω της αποστολής ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στο προσωπικό της Δημόσιας Υπηρεσίας.

Σκοπός της έρευνας, η οποία θα διαρκέσει από την Τρίτη 20 Απριλίου μέχρι και την Παρασκευή 7 Μαΐου 2021, είναι η συλλογή και ανάλυση πληροφοριών τόσο ως προς τις υφιστάμενες υποδομές και προσφερόμενες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών όσο και ως προς τις διαφοροποιήσεις και βελτιώσεις που θα μπορούσαν να γίνουν για να καταστούν πιο λειτουργικές σε σχέση με την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζομένων για μετάβαση από και προς το χώρο εργασίας τους.

Ανάμεσα στα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι και η δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης τύπου «Park and Ride» μέσω των οποίων θα δίνεται η δυνατότητα για ασφαλή στάθμευση και μετεπιβίβαση σε άλλο μέσο είτε δημόσιας μεταφοράς είτε ιδιωτικό όχημα. Η δημιουργία χώρων στάθμευσης τύπου «Park and Ride» έχει ως στόχο την απάμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην είσοδο των πόλεων τόσο κατά τις πρωϊνές όσο και κατά τις απογευματινές ώρες.

Το μέγεθος του δείγματος των υπαλλήλων της Δημόσιας Υπηρεσίας κρίνεται ιδανικό και αντιπροσωπευτικό αφού καλύπτει όλες τις επαρχίες και τους συνδυασμούς κινήσεων. Παρότι η έρευνα δεν απευθύνεται στον ιδιωτικό τομέα, η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας και η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών και υπηρεσιών για εξυπηρέτηση του Δημόσιου Τομέα, θα μπορούσε να βελτιώσει το κυκλοφοριακό κατά τις πρωινές και απογευματινές ώρες αιχμής κατά τη μετάβαση τους από και προς στο χώρο εργασίας. Παράλληλα η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα μπορεί να αξιοποιηθεί και από τον ιδιωτικό τομέα και κατ ‘ επέκταση και από άλλους ενδιαφερόμενους Οργανισμούς και Φορείς.

Σημειώνεται ότι πέραν από την πιο πάνω έρευνα, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, προχωρεί με επιπρόσθετες μελέτες στα πλαίσια των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Στόχος των μελετών αυτών που εμπίπτουν στα ΣΒΑΚ είναι η περαιτέρω αξιολόγηση των μοτίβων κινητικότητας κατά τις ώρες αιχμής και άλλων τρόπων απάμβλυνσης του κυκλοφοριακού όπως για παράδειγμα το ευέλικτο ωράριο εργασίας ή/ και τηλεργασία.

Τα αποτελέσματα της έρευνας αναμένεται ότι, θα αξιοποιηθούν σε υφιστάμενα έργα που βρίσκονται υπό εξέλιξη καθώς επίσης στη λήψη μελλοντικών πολιτικών και αποφάσεων που έχουν ως στόχο τη βελτίωση του κυκλοφορικού.