facebook
twitter
email
Αρχική Σελίδα
Επικοινωνία
English
×
Υπουργείο
Όραμα και Αποστολή
Οργανόγραμμα
Υπουργός
Μήνυμα Υπουργού
Βιογραφικό Σημείωμα
Ομιλίες / Δημοσιογραφικές Διασκέψεις
Προηγούμενοι Υπουργοί
Γενικός Διευθυντής
Βιογραφικό Γενικού Διευθυντή
Προηγούμενοι Γενικοί Διευθυντές
Προσωπικό
Τμήματα/Διευθύνσεις
Εποπτευόμενοι Οργανισμοί
Τμήματα
Τμήμα Δημοσίων Έργων
Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών
Τμήμα Οδικών Μεταφορών
Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας
Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Διευθύνσεις
Διεύθυνση Ελέγχου
Μονάδα Οδικής Ασφάλειας
Κλιμάκιο Ευρωπαικών Θεμάτων
Οργανισμοί κάτω απο την εποπτεία του Υπουργείου
ΚΣΕΔ
Αρχή Λιμένων Κύπρου
Συμβούλιο Εγγραφής και Ελέγχου Εργοληπτών και Οικοδομικών και Τεχνικών Έργων
Αναθεωρητική Αρχή Αδειών
Αρχή Αδειών
Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων Κύπρου (ΕΔΑΑΣ)
Επιτροπή Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΥΔΝΑΣ)
Συμβούλιο Οδικής
Ασφάλειας
Ιστορικό/Αποστολή
Στρατηγικό Σχέδιο
Νομοθεσία
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
Ευρωπαική Χάρτα Οδικής Ασφάλειας
Στατιστικά Στοιχεία
Δραστηριότητες
Ενημερωτικό / Διαφωτιστικό Υλικό
Επικοινωνία
Υπηρεσία του Πολίτη
Ανακοινώσεις
Ανακοινώσεις
07/12/2022
Έγκριση του νέου Νόμου για την εκπαίδευση οδηγών (Ο περί Εκπαιδευτών και Σχολών Οδηγών Νόμος) από το Υπουργικό Συμβούλιο
Πίσω στην προηγούμενη σελίδα
Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ανακοινώνει την έγκριση του νέου Νόμου για την εκπαίδευση οδηγών (Ο περί Εκπαιδευτών και Σχολών Οδηγών Νόμος) από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Με το νέο νομοσχέδιο εκσυγχρονίζεται και αλλάζει όλη η φιλοσοφία της ρύθμισης. Με το προτεινόμενο Νομοσχέδιο, εισάγονται για πρώτη φορά τα ακόλουθα:
1. Οι «Σχολές Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Οδηγών», δηλαδή μεταλυκειακά ιδρύματα που θα παρέχουν εκπαίδευση και εξέταση σε υποψήφιους νέους εκπαιδευτές οδηγών, σε αντίθεση με την πρακτική που εφαρμόζεται τώρα, με βάση την οποία δεν παρέχεται δομημένη εκπαίδευση και οι εξετάσεις διενεργούνται από το ΤΟΜ.
2. Η υποχρέωση για δια βίου μάθηση των εκπαιδευτών οδηγών, ανά τακτά διαστήματα, μέσω των Σχολών Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Οδηγών.
3. Η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών και σχολών ανάλογα με τις γνώσεις και τα εκπαιδευτικά μέσα που διαθέτουν αντίστοιχα.
4. Η κατάργηση της αναχρονιστικής ρύθμισης που απαγορεύει σε αδειούχο και προσοντούχο εκπαιδευτή να προβαίνει σε εκπαίδευση υποψήφιου οδηγού εκτός αν ασκεί τη δραστηριότητα αυτή ως το «κύριο επάγγελμα» του.
5. Η κατάργηση της αναχρονιστικής ρύθμισης που απαγορεύει σε αδειούχο και προσοντούχο εκπαιδευτή να προβαίνει σε εκπαίδευση υποψήφιου οδηγού εκτός αν έχει εργαστεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σε υφιστάμενη Σχολή (κατάργηση δηλαδή της ρύθμισης που έμμεσα αλλά σαφώς αποτελεί βάση για «κλειστό επάγγελμα» ανεξαρτήτως προσόντων – η κατάργηση αυτή αποτελεί και σύσταση της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού).
6. Κατάργηση του δικαιώματος των εξεταστών οδηγών (δηλαδή των υπαλλήλων του ΤΟΜ) να γίνονται εκπαιδευτές αυτόματα με την αφυπηρέτηση τους, χωρίς να τηρούνται οι υπόλοιπες διαδικασίες και υποχρεώσεις (εκπαίδευσης και εξέτασης ως εκπαιδευτές).
7. Η εισαγωγή διαδικασίας για διασφάλιση της ποιότητας της λειτουργίας των σχολών, μέσω της υποχρέωσης τους για τήρηση προτύπων ή/και διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας παροχής των υπηρεσιών τους.
8. Η εισαγωγή Κώδικα Δεοντολογίας για τους εκπαιδευτές οδηγών.
Οι πιο πάνω αλλαγές στη νομοθεσία αποτελούν δράσεις σε μια σειρά μέτρων που προωθούνται από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Πίσω στην προηγούμενη σελίδα