mtcw


Κληθείς από δημοσιογράφους, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, να σχολιάσει το θέμα τυχόν παράτασης της προθεσμίας ανανέωσης των αδειών κυκλοφορίας οχημάτων, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Ευθύμιος Φλουρέντζου είπε τα εξής:

«Είμαι γνώστης του γεγονότος ότι μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών οχημάτων δεν έχει προχωρήσει στην ανανέωση των αδειών κυκλοφορίας. Έχουμε λάβει τα στοιχεία από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, όπως έχουμε λάβει και από πολλούς φορείς και από πολλές οργανώσεις από πολλές περιοχές αίτημα για να παραταθεί η προθεσμία ανανέωσης των αδειών κυκλοφορίας ούτως ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί οικονομικά ο κόσμος σε αυτή την ανάγκη. Βρισκόμαστε - και αυτό είναι ένα επιπρόσθετο στοιχείο – σε περίοδο οικονομικής κρίσης και αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό επηρεάζει τον κόσμο στο να μπορέσει να προχωρήσει άμεσα, μέχρι δηλαδή τη λήξη της προθεσμίας στις 4 του μηνός. Γι’ αυτό έχουμε συζητήσει στο Υπουργείο και έχουμε καταλήξει στην απόφαση ότι θα παραταθεί ο χρόνος έκδοσης των αδειών κυκλοφορίας μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, ο κ. Υπουργός είπε τα εξής: «Αντιλαμβάνεστε ότι τα λεωφορεία τα οποία σήμερα κρίθηκαν ακατάλληλα κυκλοφορούσαν και τον Δεκέμβριο και τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Θα πρέπει να πούμε ότι οι ανάδοχες εταιρείες είχαν υποχρέωση με βάση τη σύμβαση να αντικαταστήσουν αυτά τα λεωφορεία με τη νέα χρονιά. Όμως, λόγω του υψηλού κόστους δανεισμού και της μη εύκολης πρόσβασης σε χρηματοδοτήσεις μέσω της Αναθέτουσας Αρχής, ζήτησαν από την Κεντρική Επιτροπή Ελέγχου, Αλλαγών και Απαιτήσεων να υπάρξει μια επέκταση υλοποίησης της υποχρέωσης τους για ένα χρόνο ούτως ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Αυτό δόθηκε πάντοτε υπό την προϋπόθεση ότι τα λεωφορεία τα οποία θα εχρησιμοποιούντο, ανεξαρτήτως ηλικίας, θα ήταν και θα πρέπει να είναι ασφαλή. Ως Υπουργείο θεωρούμε ότι η ασφάλεια είναι πολύ μεγάλης σημασίας και δεν μπορούν να γίνουν εκπτώσεις στο θέμα αυτό. Οι μαθητές θα συνεχίσουν να μεταφέρονται γιατί υπάρχουν εφεδρικά λεωφορεία ή λεωφορεία τα οποία χρησιμοποιούνται στις διαδρομές. Μπορούν να γίνουν οι αναγκαίες αναπροσαρμογές στα δρομολόγια ούτως ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες.

Υπήρξε ένα πρόβλημα με την αντικατάσταση. Υπήρξε μια κατάτμηση των προσφορών που είχαν ζητηθεί, με αποτέλεσμα να μην πληρούν ούτε τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς (με τον τρόπο που είχαν ζητηθεί) αλλά ούτε και τους κανονισμούς με βάση τη δική μας νομοθεσία όπως αυτοί διαλαμβάνονται στον νόμο περί προσφορών, τον έλεγχο του οποίου έχει το Γενικό Λογιστήριο. Γι’ αυτό και οι προσφορές τις οποίες ο ΟΣΕΛ είχε ζητήσει γι’ αυτήν την υπηρεσία είχαν ακυρωθεί. Αυτό, επαναλαμβάνω, δεν σημαίνει ότι οι μαθητές θα μείνουν στον δρόμο.

Όμως, ακριβώς επειδή δεν μπορεί να είναι επιλεκτική η διαδικασία ελέγχου των λεωφορείων μόνο στην Λευκωσία, έχω ζητήσει σήμερα από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών να προχωρήσει σε έλεγχο όλων των λεωφορείων τα οποία θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί με το τέλος του χρόνου με καινούργια, ούτως ώστε όπου υπάρχουν προβλήματα αυτά να συντηρηθούν και να διορθωθούν για να μπορέσουν να ικανοποιήσουν την ανάγκη για ακόμη 50 μέρες που απαιτούνται για τη μεταφορά των μαθητών.

Έχω ζητήσει όλα αυτά τα λεωφορεία το συντομότερο να περάσουν από τεχνικό έλεγχο, όπως έγινε και με τα 25 λεωφορεία αμέσως μετά που δημιουργήθηκε το πρόβλημα ακύρωσης των προσφορών. Με αυτή την ευκαιρία να γίνουν όλα ούτως ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι μαθητές θα διακινούνται με αυτά τα λεωφορεία με ασφάλεια. Το κράτος θα πληρώσει και πάλι για την επιδιόρθωση. Αν δεν επιδιορθώνονται, τότε θα πρέπει να αντικατασταθούν.

Όμως, με αυτή την ευκαιρία να πω ότι και εδώ υπάρχει μια στρέβλωση στη σύμβαση η οποία θα διορθωθεί με τη νέα σχολική χρονιά και οι οδηγίες οι οποίες έχουν ήδη δοθεί είναι ότι δεν θα βγαίνουν σε διαγωνισμούς – προσφορές οι ανάδοχες εταιρείες, αλλά η Αναθέτουσα Αρχή ούτως ώστε να διασφαλίζουμε και τη νομιμότητα των διαδικασιών αλλά και σε καμιά περίπτωση να μην μπορεί να υπάρξει εκμετάλλευση των διαδικασιών που ακολουθούνται».