mtcw


Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι σήμερα ανάμεσά σας και κυρίως ανάμεσα στα παιδιά μας, που αποτελούν το προζύμι για το μέλλον του τόπου μας, για να τελέσουμε τα εγκαίνια της 3ης στη σειρά Ομαδικής Έκθεσης Έργων Σύγχρονης Τέχνης των μαθητών της Στ’ Τάξης του Δ’ Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου, του σχολείου μας, με τον ευρηματικό τίτλο «ΟΙΚΟΜΠΡΕΛΑ». Μια ομολογουμένως πρωτοποριακή και οραματική πρωτοβουλία για την οποία αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στη Διεύθυνση, τους συντελεστέςΧαιρετισμός του Υπουργού Συγκοινωνιών κ. Τ. Μητσόπουλου στα εγκαίνια έκθεσης μαθητών του Δ΄ Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου

Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι σήμερα ανάμεσά σας και κυρίως ανάμεσα στα παιδιά μας, που αποτελούν το προζύμι για το μέλλον του τόπου μας, για να τελέσουμε τα εγκαίνια της 3ης στη σειρά Ομαδικής Έκθεσης Έργων Σύγχρονης Τέχνης των μαθητών της Στ’ Τάξης του Δ’ Δημοτικού Σχολείου Αραδίππου, του σχολείου μας, με τον ευρηματικό τίτλο «ΟΙΚΟΜΠΡΕΛΑ». Μια ομολογουμένως πρωτοποριακή και οραματική πρωτοβουλία για την οποία αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στη Διεύθυνση, τους συντελεστές και όλο το προσωπικό του Σχολείου.

Με μεγάλη ανησυχία καταγράφουμε καθημερινά τις αρνητικές επιπτώσεις μιας ξέφρενης και χωρίς όρια και μέτρο τεχνολογικής εξέλιξης αλλά και της αλόγιστης συμπεριφοράς του ανθρώπου απέναντι στο περιβάλλον και συνεπακόλουθα στην ποιότητα ζωής μας. Η σοβαρότητα του θέματος, όχι μόνο δεν επιτρέπει εφησυχασμούς, αλλά επιτάσσει την ενεργό εμπλοκή όλων μας ώστε να διασφαλίσουμε ένα καλό επίπεδο διαβίωσης τόσο για τη δική μας όσο, κυρίως, για τις επερχόμενες γενιές. Ως ενεργοί πολίτες οφείλουμε να λειτουργούμε με υπευθυνότητα, να ενημερωνόμαστε, να γνωρίζουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, να εκφράζουμε την άποψή μας και να συμμετέχουμε ενεργά στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Οφείλουμε να φροντίζουμε για την υγεία και την προσωπική μας ευημερία και ανάπτυξη, να διαμορφώνουμε κριτική σκέψη και να ενδιαφερόμαστε για την προστασία του πλανήτη μας. Γιατί ο ενεργός πολίτης δεν ρυπαίνει, υιοθετεί πρακτικές που ενισχύουν το φυσικό περιβάλλον, την εξοικονόμηση ενέργειας και την κατανάλωση νερού, ανακυκλώνει και κινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή το ποδήλατο.

Η Έκθεση που εγκαινιάζουμε σήμερα, λοιπόν, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη της ευαισθησίας που επιδεικνύον τόσο τα παιδιά μας όσο και το ίδιο το σχολείο στην προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος.

Αποτελεί το επιστέγασμα των συντονισμένων και στοχευμένων προσπαθειών των παιδιών, των εκπαιδευτικών, του σχολείου και της Πολιτείας για την οικοδόμηση ενός καλύτερου, με ενεργούς και συνειδητοποιημένους πολίτες, αύριο. Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της εφαρμογής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων για το μάθημα των εικαστικών τεχνών και εντάσσεται στις προτεραιότητες που έχει θέσει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που πρέπει να διακρίνουν τον ενεργό νέο πολίτη στη σημερινή κοινωνία.

Μέσα από τις δραστηριότητες, το αποτέλεσμα των οποίων παρουσιάζεται στην Έκθεση, έχει επιτευχθεί η εξοικείωση των παιδιών με τη σύγχρονη τέχνη και η ενίσχυση του τρίπτυχου περιβάλλον-καλλιέργεια-ψυχαγωγία. Με τον βιωματικό αυτό τρόπο οι μέχρι χθες αφηρημένες για τα παιδιά έννοιες μετουσιώθηκαν σε πηγή γνώσης, δημιουργίας, συνεργασίας και καλλιέργειας περιβαλλοντικής συνείδησης. Δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους και να μετατρέψουν καθημερινά αντικείμενα σε θαυμαστά έργα τέχνης τριών διαστάσεων. Συνάμα, αποτέλεσε εφαλτήριο ώστε να αναλογιστούν τη σχέση της ζωής τους με το περιβάλλον και την τέχνη, μέσα από τη διερεύνηση υλικών, μέσων και ιδεών. Πειραματιζόμενα με υλικά και τεχνικές, μελέτησαν τα οικολογικά προβλήματα του πλανήτη και τα αποτύπωσαν εικαστικά πάνω σε μία ομπρέλα.

Η επιλογή της «ομπρέλας» ως μέσου έκφρασης και δημιουργίας δεν ήταν τυχαία. Αντίθετα, δεδομένης της χρήσης της στην καθημερινότητά μας ως μέσου προστασίας από τη βροχή και τον ήλιο, επιλέχθηκε με στόχο τον παραλληλισμό της με την ανάγκη προστασίας του πλανήτη από την υπεροψία, την επιπολαιότητα και την αλαζονεία του σύγχρονου ανθρώπου.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία της πρωτοβουλίας αυτής, θα ήθελα να συγχαρώ τόσο τους εκπαιδευτικούς του σχολείου όσο και τα ίδια τα παιδιά, που μέσα από τη γνωριμία τους με τη φύση, την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, αλλά και την έκφραση των καλλιτεχνικών τους αναζητήσεων, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ομολογουμένως μοναδικά και πρωτότυπα έργα τέχνης.

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να παροτρύνω τα παιδιά μας να συνεχίσουν να ενδιαφέρονται ενεργά για την προστασία του πλανήτη μας, που αποτελεί το σπίτι μας, αλλά και για οποιαδήποτε άλλη πτυχή της καθημερινότητάς μας. Μέσα στα πλαίσια του σεβασμού και της ομαδικότητας θα πρέπει να εργαστούμε όλοι μαζί για ένα καλύτερο και ελπιδοφόρο αύριο. Γιατί το αύριο, αγαπητοί μου φίλοι, γράφεται σήμερα και γράφεται από όλους εσάς.

και όλο το προσωπικό του Σχολείου.

Με μεγάλη ανησυχία καταγράφουμε καθημερινά τις αρνητικές επιπτώσεις μιας ξέφρενης και χωρίς όρια και μέτρο τεχνολογικής εξέλιξης αλλά και της αλόγιστης συμπεριφοράς του ανθρώπου απέναντι στο περιβάλλον και συνεπακόλουθα στην ποιότητα ζωής μας. Η σοβαρότητα του θέματος, όχι μόνο δεν επιτρέπει εφησυχασμούς, αλλά επιτάσσει την ενεργό εμπλοκή όλων μας ώστε να διασφαλίσουμε ένα καλό επίπεδο διαβίωσης τόσο για τη δική μας όσο, κυρίως, για τις επερχόμενες γενιές. Ως ενεργοί πολίτες οφείλουμε να λειτουργούμε με υπευθυνότητα, να ενημερωνόμαστε, να γνωρίζουμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, να εκφράζουμε την άποψή μας και να συμμετέχουμε ενεργά στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Οφείλουμε να φροντίζουμε για την υγεία και την προσωπική μας ευημερία και ανάπτυξη, να διαμορφώνουμε κριτική σκέψη και να ενδιαφερόμαστε για την προστασία του πλανήτη μας. Γιατί ο ενεργός πολίτης δεν ρυπαίνει, υιοθετεί πρακτικές που ενισχύουν το φυσικό περιβάλλον, την εξοικονόμηση ενέργειας και την κατανάλωση νερού, ανακυκλώνει και κινείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή το ποδήλατο.

Η Έκθεση που εγκαινιάζουμε σήμερα, λοιπόν, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη της ευαισθησίας που επιδεικνύον τόσο τα παιδιά μας όσο και το ίδιο το σχολείο στην προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος.

Αποτελεί το επιστέγασμα των συντονισμένων και στοχευμένων προσπαθειών των παιδιών, των εκπαιδευτικών, του σχολείου και της Πολιτείας για την οικοδόμηση ενός καλύτερου, με ενεργούς και συνειδητοποιημένους πολίτες, αύριο. Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της εφαρμογής των νέων αναλυτικών προγραμμάτων για το μάθημα των εικαστικών τεχνών και εντάσσεται στις προτεραιότητες που έχει θέσει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που πρέπει να διακρίνουν τον ενεργό νέο πολίτη στη σημερινή κοινωνία.

Μέσα από τις δραστηριότητες, το αποτέλεσμα των οποίων παρουσιάζεται στην Έκθεση, έχει επιτευχθεί η εξοικείωση των παιδιών με τη σύγχρονη τέχνη και η ενίσχυση του τρίπτυχου περιβάλλον-καλλιέργεια-ψυχαγωγία. Με τον βιωματικό αυτό τρόπο οι μέχρι χθες αφηρημένες για τα παιδιά έννοιες μετουσιώθηκαν σε πηγή γνώσης, δημιουργίας, συνεργασίας και καλλιέργειας περιβαλλοντικής συνείδησης. Δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους και να μετατρέψουν καθημερινά αντικείμενα σε θαυμαστά έργα τέχνης τριών διαστάσεων. Συνάμα, αποτέλεσε εφαλτήριο ώστε να αναλογιστούν τη σχέση της ζωής τους με το περιβάλλον και την τέχνη, μέσα από τη διερεύνηση υλικών, μέσων και ιδεών. Πειραματιζόμενα με υλικά και τεχνικές, μελέτησαν τα οικολογικά προβλήματα του πλανήτη και τα αποτύπωσαν εικαστικά πάνω σε μία ομπρέλα.

Η επιλογή της «ομπρέλας» ως μέσου έκφρασης και δημιουργίας δεν ήταν τυχαία. Αντίθετα, δεδομένης της χρήσης της στην καθημερινότητά μας ως μέσου προστασίας από τη βροχή και τον ήλιο, επιλέχθηκε με στόχο τον παραλληλισμό της με την ανάγκη προστασίας του πλανήτη από την υπεροψία, την επιπολαιότητα και την αλαζονεία του σύγχρονου ανθρώπου.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία της πρωτοβουλίας αυτής, θα ήθελα να συγχαρώ τόσο τους εκπαιδευτικούς του σχολείου όσο και τα ίδια τα παιδιά, που μέσα από τη γνωριμία τους με τη φύση, την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, αλλά και την έκφραση των καλλιτεχνικών τους αναζητήσεων, έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ομολογουμένως μοναδικά και πρωτότυπα έργα τέχνης.

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να παροτρύνω τα παιδιά μας να συνεχίσουν να ενδιαφέρονται ενεργά για την προστασία του πλανήτη μας, που αποτελεί το σπίτι μας, αλλά και για οποιαδήποτε άλλη πτυχή της καθημερινότητάς μας. Μέσα στα πλαίσια του σεβασμού και της ομαδικότητας θα πρέπει να εργαστούμε όλοι μαζί για ένα καλύτερο και ελπιδοφόρο αύριο. Γιατί το αύριο, αγαπητοί μου φίλοι, γράφεται σήμερα και γράφεται από όλους εσάς.