mtcw


Συνεχίστηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννη Καρούσου, η συζήτηση επί του περί Άδειας Οδήγησης (Τροποποιητικού) Νόμου του 2022.

Στη συνεδρία της Επιτροπής, ο κ. Καρούσος παρουσίασε τις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο σε σχέση με τον προστατευτικό εξοπλισμό που θα πρέπει να φέρει ο οδηγός μοτοποδηλάτου/μοτοσικλέτας που οδηγεί κατ’ επάγγελμα. Όπως εξήγησε, πέραν της υποχρεωτικής χρήσης κράνους, οι οδηγοί μοτοποδηλάτου/μοτοσικλέτας που οδηγούν κατ’ επάγγελμα θα πρέπει να φέρουν επιπρόσθετο προστατευτικό εξοπλισμό, όπως σακάκι ή γιλέκο με φωσφορούχες λωρίδες, γάντια, μακρύ παντελόνι και κλειστά παπούτσια ή μπότες, αερόσακο σώματος μοτοσικλετιστών ή προστατευτικές επιγονατίδες και επιαγκωνίδες.

Όπως ανέφερε ο κ. Καρούσος, ο επιπρόσθετος προστατευτικός εξοπλισμός θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο από τους μοτοποδηλάτες/μοτοσικλετιστές που οδηγούν για επαγγελματικούς σκοπούς, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι διανομείς φαγητού (delivery), οι οδηγοί σε εταιρείες ταχυμεταφορέων (courier) και οι οδηγοί μοτοποδηλάτου/μοτοσικλέτας, οι οποίοι με αμοιβή μεταφέρουν αντικείμενα ή και προϊόντα. Όπως διευκρινίστηκε, οι εισηγήσεις δεν επηρεάζουν τους οδηγούς που χρησιμοποιούν μοτοποδήλατο/μοτοσικλέτα ως μέσο μετακίνησης.

Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων ενημέρωσε τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την πρόθεσή του να υποβάλει ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου στην αυριανή συνεδρία του, πρόταση για υλοποίηση σχεδίων επιχορήγησης προστατευτικού εξοπλισμού για μοτοσικλετιστές, με προϋπολογισμό ύψους €1,050 εκ. για την περίοδο 2022-2024.

Ενδεικτικά, παραθέτοντας δεδομένα από τις οδικές συγκρούσεις προηγούμενων ετών στην Κύπρο, ο κ. Καρούσος επεσήμανε πως την περίοδο 2017-2021 το 30% των θυμάτων από οδικές συγκρούσεις ήταν μοτοσικλετιστές ή μοτοποδηλάτες. Μόνο για το 2021, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Υπουργός, οι 14 από τους 45 θανάτους που καταγράφηκαν στην Κύπρο από οδικές συγκρούσεις (31.1% των συνολικών θανάτων από οδικές συγκρούσεις) αφορούσαν μοτοσικλετιστές/μοτοποδηλάτες ή επιβάτες μοτοσικλέτας. Την ίδια χρονιά, καταγράφηκαν 98 σοβαροί τραυματισμοί και 22 ελαφροί τραυματισμοί με μοτοσικλετιστές/μοτοποδηλάτες (47,34% και 29,33%, αντίστοιχα, των συνολικών τραυματισμών από οδικές συγκρούσεις).

Στην παρέμβασή του, ο κ. Υπουργός επανέλαβε ότι οι μοτοσικλετιστές και ιδιαίτερα όσοι οδηγούν μοτοσικλέτα για επαγγελματικούς σκοπούς είναι εκ των πιο ευάλωτων ομάδων των χρηστών του οδικού δικτύου. Σκοπός των αλλαγών που προωθούνται στη σχετική νομοθεσία και των ευρύτερων σχεδιασμών της Κυβέρνησης, υπογράμμισε ο κ. Καρούσος, είναι να σωθούν ζωές και να προστατευτούν οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου από σοβαρούς και κρίσιμους τραυματισμούς.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ο περί Άδειας Οδήγησης (Τροποιητικός) Νόμος αποσκοπεί, επιπρόσθετα, στον καθορισμό περιορισμού στη χρονική διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας οδηγού σε δύο χρόνια από την ημέρα έκδοσής της. Ρυθμίζεται επίσης το θέμα της οδήγησης μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών στο οδικό δίκτυο από πρόσωπο που κατέχει μόνο μαθητική άδεια.