mtcw


Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι απόψε μαζί σας σ’ αυτήν την εκδήλωση που συνδιοργανώνουν ο Καθηγητικός Σύλλογος και ο Σύνδεσμος Γονέων και Κηδεμόνων με θέμα την οδική ασφάλεια. Εκφράζω τις ευχαριστίες μου για την πρόσκληση και τα θερμά μου συγχαρητήρια στους δύο συνδιοργανωτές που έχουν θέσει τα θέματα οδικής ασφάλειας ψηλά στις προτεραιότητες τους.

Η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Η ευαισθητοποίηση των παιδιών μας για τους κινδύνους που παραμονεύουν στους δρόμους και για το πόσο σημαντικό είναι να ακολουθούμε πιστά τους κανόνες και τις καλές πρακτικές που σώζουν και τη ζωή τη δική μας και των αγαπημένων μας ανθρώπων, είναι πρωταρχικής σημασίας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία ο αριθμός των θανατηφόρων συγκρούσεων κατά το 2013 μειώθηκε στην Κύπρο κατά 19,6% και ο αριθμός των θανάτων κατά 13,7%, με επτά λιγότερους θανάτους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

"...Πόσοι όμως μπορούν να καταλάβουν ότι πίσω από κάθε νούμερο κρύβεται αμέτρητος πόνος, πίσω από κάθε ψυχρό αριθμό μια ανείπωτη τραγωδία ..."

Από το 2013 άρχισε η εφαρμογή του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας στην Κυπριακή Δημοκρατία για την περίοδο μέχρι το 2020, με το οποίο υιοθετείται ο ευρωπαϊκός στόχος για μείωση των νεκρών και τραυματιών σε οδικές συγκρούσεις, κατά 50%. Οι προτεραιότητες κατά την επόμενη δεκαετία βασίζονται στις ευρωπαϊκές πολιτικές κατευθύνσεις για την οδική ασφάλεια, το πρόσφατο σχετικό ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά βεβαίως και στα ιδιαίτερα προβλήματα οδικής ασφάλειας της πατρίδας μας. Και δυστυχώς το μεγαλύτερο από τα προβλήματα αυτά, είναι το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θυμάτων ανάμεσα στους νέους. Οι οδικές συγκρούσεις έχουν καταστεί παγκόσμια η πρώτη αιτία θανάτου για τα παιδιά και τους νέους από 5 μέχρι 29 ετών.

Σχετικά πρόσφατα Αραδίππου και Λάρνακα θρήνησαν τον άδικο χαμό δυο νέων παιδιών και φίλων, με πολλά όνειρα και προοπτικές. Γι’ αυτό κι εμείς πιστεύουμε στην έγκαιρη και συστηματική ενημέρωση των νέων μας, από τη νηπιακή κιόλας ηλικία, για τα θέματα οδικής ασφάλειας, ώστε να καλλιεργηθεί κουλτούρα ορθής οδικής συμπεριφοράς και συνείδησης. Παράλληλα, είναι ουσιώδους σημασίας και η ευαισθητοποίηση των γονέων. Γιατί όλα όσα μαθαίνει και διδάσκει το σχολείο πρέπει να επιβεβαιώνονται στην πράξη διαρκώς και από τη δική μας ατομική στάση και συμπεριφορά μέσα και έξω από το σπίτι.

Αν όλοι οι γονείς γνώριζαν για παράδειγμα ότι όταν οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα δεν φοράνε ζώνη ασφαλείας σε μία σύγκρουση, θα συνθλιβούν με μια δύναμη τριών τόνων, πιστεύω ότι κανένας μα κανένας γονιός δε θα ξεκινούσε το όχημα του χωρίς να βεβαιωθεί ότι τα παιδιά του φοράνε ζώνη ασφαλείας. Αν οι γονείς γνώριζαν ότι κρατώντας το αγγελούδι τους στην αγκαλιά τους καθισμένοι στο μπροστινό κάθισμα, σε ένα ατύχημα με ταχύτητα μόλις 50χλμ την ώρα, το μωρό θα συνθλιβεί με δύναμη τριών τόνων, κανένας γονιός δε θα τολμούσε πλέον να κρατάει αγκαλιά το παιδί του στο μπροστινό κάθισμα.

Το θέμα της οδικής ασφάλειας πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν θέμα προσωπικής αλλά και εθνικής σημασίας. Με τον σωστό σχεδιασμό, τη συνεργασία του κράτους και της ευρύτερης κοινωνίας των πολιτών, μπορούμε να καταφέρουμε πολλά. Ως Πρόεδρος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για περαιτέρω μείωση των οδικών συγκρούσεων.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να συγχαρώ για ακόμη μια φορά τον Καθηγητικό Σύλλογο και τον Σύνδεσμο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Αραδίππου για την πρωτοβουλία τους και να ευχαριστήσω θερμά το ίδρυμα «Γιώργου Μαυρίκιου» για την ουσιαστική συμμετοχή του. Πολλά στηρίζουμε στη συνεργασία μας με τον ιδιωτικό τομέα και με εθελοντικές οργανώσεις σε μια προσπάθεια να κτίσουμε μια μεγάλη και ισχυρή κοινωνική συμμαχία κατά των οδικών συγκρούσεων.

Σας ευχαριστώ κι εύχομαι το 2014 να είναι μια χρονιά καλύτερη από το 2013 σε οδικές συγκρούσεις και κυρίως να μη θρηνήσουμε άλλους αδικοχαμένους νέους στην άσφαλτο.