mtcw


Η Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων δρ Ερατώ Κοζάκου - Μαρκουλλή συναντήθηκε σήμερα με τη Γενική Γραμματέα του Κινήματος Οικολόγων - Περιβαλλοντιστών κα Ιωάννα Παναγιώτου και τον Βουλευτή του Κινήματος κ. Γιώργο Περδίκη.

Μιλώντας προς τους δημοσιογράφους μετά την συνάντηση, η κα Υπουργός είπε τα εξής:

«Ήταν μεγάλη η χαρά μας σήμερα που είχαμε μαζί μας τη Γενική Γραμματέα του Κινήματος Οικολόγων - Περιβαλλοντιστών κα Παναγιώτου και τον Βουλευτή του Κινήματος κ. Περδίκη. Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση και συνεργασία πάνω σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, με ιδιαίτερη επικέντρωση σε θέματα συντονισμού του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων και του Κινήματος Οικολόγων - Περιβαλλοντιστών, για θέματα κοινού ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα όσον αφορά τις πρωτοβουλίες τις οποίες ανέλαβε το Υπουργείο σχετικά με το θέμα της απαγόρευσης πτήσεων εκ μέρους της Τουρκίας σε κυπριακούς αερομεταφορείς για πτήσεις πάνω από την Τουρκία. Είχαμε μια πάρα πολύ καλή συζήτηση και συντονισμό των ενεργειών μας για βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων. Είχαμε, επίσης, την ευκαιρία να συζητήσουμε και άλλα θέματα κοινού ενδιαφέροντος και η πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε αυτόν τον εποικοδομητικό διάλογο. Ήδη οι συνεργασίες μας είναι πάρα πολύ στενές, έχουμε συμμετάσχει μαζί σε κοινές εκδηλώσεις και έχουμε προγραμματίσει και κάποιες άλλες εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του 2011, ιδιαίτερα όσον αφορά θέματα συγκοινωνιών, τα δικαιώματα των πεζών, το θέμα του τρένου κ.ά.».

Από πλευράς της, η κα Παναγιώτου είπε τα εξής:

«Ευχαριστούμε την κα Υπουργό. Ήταν όντως εποικοδομητική η συνάντηση σήμερα γιατί έχουμε καταλήξει σε προγραμματισμό κοινών δράσεων, για να έχουμε και θετικά αποτελέσματα σε περιβαλλοντικά κυρίως θέματα, καθώς και σε θέματα διακίνησης των πεζών, σε θέματα των λεωφορείων και του τρένου. Πρόκειται για θέματα που έχουν να κάνουν με τις πράσινες συγκοινωνίες.

Συζητήσαμε, επίσης, το θέμα αναφορικά με τη στάση της Τουρκίας, η οποία έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια των πτήσεων, στην οικονομία της Κύπρου - γιατί τίθεται ένα θέμα ανταγωνιστικότητας των κυπριακών αερομεταφορέων - και, βέβαια, είναι και ένα θέμα καθαρά περιβαλλοντικό γιατί οι περισσότερες ώρες πτήσεων σημαίνουν περισσότερα καύσιμα και, επιπλέον, περισσότερους ρύπους. Έχουμε προβεί σε διαβήματα στο παρελθόν προς τους Πράσινους Ευρωβουλευτές και προς τα Πράσινα Κόμματα των ευρωπαϊκών χωρών. Είχαμε μια θετική ανταπόκριση, κυρίως από τα άτομα των Πρασίνων, τα οποία συμμετέχουν στην Επιτροπή Εξωτερικών, όμως μετά και από τη σημερινή ενημέρωση θα επανέλθουμε και στους Πράσινους Ευρωβουλευτές και στα Πράσινα Κόμματα των ευρωπαϊκών χωρών και θα συνεχίσουμε αυτή την συντονισμένη προσπάθεια για να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα».

Απαντώντας σε ερώτηση για τους τρόπους αντιμετώπισης της τουρκικής πολιτικής αναφορικά με το θέμα των υπερπτήσεων κυπριακών αεροσκαφών, η κα Μαρκουλλή ανέφερε τα ακόλουθα:

«Η οποιαδήποτε προσπάθεια χρειάζεται μεθοδικότητα και χρόνο. Αυτό το οποίο έγινε είναι μια συστηματική επίσημη ενημέρωση και τώρα αυτό το οποίο γίνεται και από εμάς, αλλά και σε συνεργασία με τα πολιτικά κόμματα και με τους Ευρωβουλευτές μας, είναι μια συντονισμένη προσπάθεια για να αναβαθμίσουμε, σε όλα τα επίπεδα, αυτή τη στόχευση που έχουμε για να αναγκαστεί επιτέλους η Τουρκία να άρει αυτούς τους εντελώς απαράδεκτους περιορισμούς.

Σίγουρα το γεγονός ότι η Βελγική Προεδρία, και για το θέμα των πτήσεων και για το θέμα της απαγόρευσης της κατάπλευσης των πλοίων μας σε τουρκικά λιμάνια, δέχθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα να εγγράψει το θέμα στην ημερήσια διάταξη και των δύο Συμβουλίων - και τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο - το γεγονός ότι κυκλοφορήσαμε επίσημα ένα πολύ εκτενές έγγραφο και στις δύο περιπτώσεις και το γεγονός ότι μας δόθηκε αρκετός χρόνος για να παρουσιάσουμε και προφορικά το θέμα μας στα δύο Συμβούλια των Υπουργών, καθώς επίσης το γεγονός ότι υπήρχε μια πολύ θετική αναφορά στα πρακτικά των δύο Συμβουλίων - μάλιστα στην περίπτωση των πτήσεων υπήρχε ρητή αναφορά στο θέμα της τουρκικής εισβολής - αυτό πιστεύω από μόνο του αποδεικνύει ότι υπάρχει και μια σοβαρή ανησυχία εκ μέρους και της Προεδρίας και του Συμβουλίου. Και στα δύο Συμβούλια ο Επίτροπος Μεταφορών, ο οποίος παρενέβη, ήταν πολύ θετικός και πολύ υποστηρικτικός και μάλιστα έκανε αναφορά στο γεγονός ότι έχουν «παγώσει» και θα μείνουν «παγωμένα» και τα οκτώ κεφάλαια και δεν πρόκειται, σε καμία περίπτωση, να ανοίξει το κεφάλαιο των μεταφορών ή και τα άλλα κεφάλαια τα οποία αφορούν τη συμπεριφορά της Τουρκίας όσον αφορά τις πτήσεις και τα λιμάνια. Αυτό από μόνο του είναι ενδεικτικό του ενδιαφέροντος, αλλά και της ανησυχίας των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από εκεί και πέρα, θα προχωρήσουμε τα διαβήματά μας τόσο στην ΕΕ όσο και στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας όπου έχουμε ήδη ξεκινήσει την ενημέρωση μας, αλλά και πολύ στοχευμένα διαβήματα».