mtcw


Δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, στις 30 Δεκεμβρίου 2022, Γνωστοποίηση του Εφόρου Μηχανοκινήτων Οχημάτων, σύμφωνα με την πρόνοια του εδαφίου 3 του Άρθρου 4Α των περί της Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων και άλλων Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας Νόμων του 2018 έως (Αρ.2) του 2022. Η Γνωστοποίηση, καθορίζει την οριζόντια και κάθετη σήμανση (σχετικό παράρτημα) για επιτρεπόμενους χώρους διακίνησης Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας (e-scooters), σε πλατεία ή σε πεζόδρομο. Επιπρόσθετα, στη Γνωστοποίηση περιλαμβάνεται κάθετη σήμανση, που καθορίζει νόμιμους δημόσιους χώρους στάθμευσης Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας. Η ισχύς της Γνωστοποίησης, είναι άμεση από την ημερομηνία δημοσίευσης.

Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τον υπό αναφορά Νόμο, η διακίνηση Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας (e-scooters) σε πλατεία ή πεζόδρομο, επιτρέπεται μόνο αν υπάρχει η συγκεκριμένη σήμανση. Η σήμανση τοποθετείται μετά από απόφαση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας και αφού γίνει αξιολόγηση των επιπτώσεων στην οδική ασφάλεια, ιδιαίτερα προς όφελος των πεζών.

Η κάθετη και οριζόντια σήμανση που περιλαμβάνεται στη Γνωστοποίηση, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με βάση τις εξουσίες που παρέχονται στον Έφορο Μηχανοκινήτων Οχημάτων από τον Κανονισμό 71 των περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Κανονισμών του 1984 έως (Αρ.3) του 2022.

Με την ευκαιρία αυτή, υπενθυμίζεται ότι ο περί της Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων και άλλων Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας (Τροποποιητικός) (Αρ.2) Νόμος του 2022 (Ν. 136(I)/2022), που δημοσιεύτηκε στη Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας στις 28 Ιουλίου, 2022, καθόρισε τις ακόλουθες βασικές νομοθετικές ρυθμίσεις χρήσης Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας (e-scooters):

-        Χώρος Διακίνησης:  σε δρόμους στο οδόστρωμα κυκλοφορίας μηχανοκινήτων οχημάτων, που έχουν όριο ταχύτητας μέχρι 30 ΧΑΩ, σε ποδηλατόδρομο, ποδηλατολωρίδα ή σε χώρο που αποτελεί προέκταση ποδηλατοδρόμου (χώρος κοινής χρήσης από ποδηλάτες & πεζούς). Σε πλατεία ή πεζόδρομο, μόνο μετά από απόφαση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας.

-        Ηλικία Χρηστών: δεκατεσσάρων (14) ετών και άνω. Σε περίπτωση που η Συσκευή Προσωπικής Κινητικότητας, εκ κατασκευής επιτρέπει τη διακίνηση επιβάτη, αυτός θα πρέπει να είναι ηλικίας δώδεκα (12) ετών και άνω.

-        Μέσα ατομικής προστασίας χρήστη: υποχρεωτική χρήση κράνους και υποχρεωτική χρήση ενδυμασίας με κατάλληλα φωσφορίζοντα διακριτικά.

-        Ελάχιστος εξοπλισμός συσκευής: σύστημα φρένων, φανοί μπροστά & πίσω, καμπανάκι, ελαστικά.

-        Μέγιστη ταχύτητα συσκευής: Eκ κατασκευής αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα,  είκοσι (20) Χιλιομέτρων Ανά Ώρα (ΧΑΩ). Όταν οι χρήστες των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας διακινούνται σε πλατείες ή πεζόδρομους, θα πρέπει να μην ξεπερνούν την ταχύτητα  των δέκα (10) Χιλιομέτρων Ανά Ώρα (ΧΑΩ).

Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων προτρέπει τους χρήστες Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς κατά τη διακίνηση τους σε πλατείες και πεζόδρομους. 

Για εύκολη αναγνώριση της σήμανσης ετοιμάστηκε σχετικό Παράρτημα.



 PARARTIMA-ANAGNORISI SIMANSIS.pdf