mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων κ. Τάσος Μητσόπουλος είχε σήμερα χωριστές συναντήσεις με τις ανάδοχες εταιρείες λεωφορείων των επαρχιών Λευκωσίας, Λεμεσού και Λάρνακας.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση ο κ. Υπουργός είπε: «Εχουμε εγκαινιάσει σήμερα μια πρωτοβουλία διαλόγου με τις ανάδοχες εταιρείες λεωφορείων σε μια διπλή προσπάθεια να βελτιώσουμε το υφιστάμενο σύστημα προσφέροντας καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών στους συμπολίτες μας και, από την άλλη, να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας του συστήματος, το οποίο είναι αρκετά υψηλό.

Πρέπει να πω ότι μια πρώτη διαπίστωση είναι ότι το σύστημα αυτό, όπως έχει διαμορφωθεί μέσα από τη νομοθεσία που ψηφίστηκε, παρουσιάζει πάρα πολλά και σοβαρά προβλήματα, στρεβλώσεις, κενά, αδυναμίες. Και επιβεβαιώνεται και η προσωπική μου τοποθέτηση ως βουλευτή ότι το σύστημα αυτό είναι προβληματικό και πάσχει. Αυτή είναι η διαπίστωση όλων των αναδόχων εταιρειών τις οποίες μέχρι στιγμής έχουμε συναντήσει.

Παρά ταύτα, καλούμαστε κάτω από τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες να διαχειριστούμε αυτό το σύστημα και να επιφέρουμε μέσα από διάλογο συγκεκριμένες βελτιώσεις. Εχουμε αναλάβει την υποχρέωση ως Υπουργείο Συγκοινωνιών και Εργων να συνεχίσουμε αυτό τον θεσμοθετημένο διάλογο και έχουμε εξαγγείλει την πρόθεσή μας στο προσεχές χρονικό διάστημα να οργανώσουμε μια ημερίδα όπου θα κληθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς στον τομέα των δημοσίων μεταφορών. Θα καταθέσουμε τις απόψεις μας και θα δούμε πώς, μέσα από την αξιολόγηση αυτών των προτάσεων, θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε σε κάτι καλύτερο που σίγουρα προσδοκά και αναμένει από μας ο πολίτης και η κοινωνία».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Μητσόπουλος διευκρίνισε τα εξής: «Ο διάλογος δεν έχει ολοκληρωθεί. Ουσιαστικά τώρα έχουμε ξεκινήσει και συνεχίζουμε. Φαίνεται ότι η σύμβαση η οποία έχει ψηφιστεί είναι μια δαιδαλώδης, περίπλοκη, δυσνόητη σύμβαση η οποία ουσιαστικά έχει δημιουργήσει εταιρείες δημοσίων μεταφορών οι οποίες είναι κρατικοδίαιτες. Έχουμε προσθέσει, δηλαδή, ουσιαστικά, έναν μεγάλο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων – περί αυτού πρόκειται, όταν το κράτος ξοδεύει τον χρόνο 60 – 65 εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρηση αυτού του συστήματος μεταφορών, χωρίς ουσιαστικά να παρέχονται στις εταιρείες και στους μετόχους τους τα κίνητρα εκείνα ώστε να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, να αυξήσουν τον όγκο της επιβατικής κίνησης και να βελτιώσουν ταυτόχρονα την ποιότητα των υπηρεσιών. Συνεπώς, το ζητούμενο αυτό είναι, αλλά από την άλλη αναγνωρίζω ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου, μα καθόλου εύκολα».

Σε ερώτηση κατά πόσον θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε οι εταιρείες να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, ο κ. Υπουργός απάντησε: «Το ζητούμενο, ακριβώς, είναι να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί, να βελτιώσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών και να αυξήσουμε τον αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών ο οποίος, παρά τη μικρή βελτίωση που παρουσιάζεται, είναι ακόμη χαμηλός. Και όλα αυτά μέσα στην γενικότερη περιρρέουσα οικονομική ατμόσφαιρα η οποία δεν είναι καθόλου μα καθόλου εύκολη, λαμβάνοντας υπόψη ότι για τις δαπάνες τις οποίες ενεργούμε ελεγχόμαστε – και αρκετά αυστηρά – από την Τρόικα».

Σε ερώτηση για τα νυκτερινά δρομολόγια, ο κ. Μητσόπουλος είπε: «Γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει διαφοροποίηση στα δρομολόγια, παρά έναν αρχικό προβληματισμό που είχε εκφραστεί. Διαπιστώσαμε ότι τα νυκτερινά δρομολόγια προσφέρουν υπηρεσίες τόσο στηρίζοντας το τουριστικό μας προϊόν όσο και εξυπηρετώντας τους νέους οι οποίοι επιθυμούν, σε συγκεκριμένα δρομολόγια, να μετακινηθούν για σκοπούς ψυχαγωγίας ή διασκέδασης.

Από την άλλη, αυτό το οποίο έχουμε εντοπίσει ότι χρειάζεται είναι να γίνει μια γενικότερη αναδιάρθρωση των δρομολογίων, ημερήσιων ή νυκτερινών, προς καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, των συμπολιτών μας».




 leoforia.gif