mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαΐδης είχε σήμερα το πρωί συνάντηση με τις ηγεσίες των συνδικαλιστικών οργανώσεων ΠΕΟ, ΣΕΚ, ΔΕΟΚ και ΠΟΒΕΚ, τις οποίες ενημέρωσε για την πορεία των διαπραγματεύσεων για τη συνομολόγηση των συμβάσεων δημόσιας παραχώρησης για τις Δημόσιες Μεταφορές.

Σε δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση, ο κ. Υπουργός είπε τα εξής: "Θέλω να εκφράσω τη βαθιά μου εκτίμηση προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι οποίες από την αρχή στήριξαν αποφασιστικά την προσπάθειά μας αυτή για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των Δημόσιων Μεταφορών. Η στάση και η συμβολή τους ήταν μεγάλη στην όλη πορεία και αναμένουμε, ασφαλώς, ότι αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί με τον ίδιο παραγωγικό τρόπο. Μέσα από τις συμβάσεις αυτές, θα υπάρχουν και οι βασικές πρόνοιες ρύθμισης των εργασιακών θεμάτων. Αναμένουμε ότι, πέρα από τον εκσυγχρονισμό των Δημόσιων Μεταφορών μέσα από τις συμβάσεις αυτές, θα εκσυγχρονιστούν και οι εργασιακές σχέσεις ώστε οι εργαζόμενοι στον τομέα των Δημόσιων Μεταφορών να έχουν όσο το δυνατόν, καλύτερες συμβάσεις, που να μην υπολείπονται τίποτα από τις καλύτερες συμβάσεις που υπάρχουν σήμερα στον τομέα αυτό για να μπορέσουν να προσφέρουν κατά τρόπο υπεύθυνο, αξιοπρεπή και παραγωγικό τις υπηρεσίες τους σε αυτό τον πολύ ευαίσθητο τομέα στην κυπριακή κοινωνία.

Η επαφή μας θα συνεχιστεί, ανταλλάξαμε απόψεις και αναμένεται ότι θα προχωρήσουν και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις στις δικές τους διαπραγματεύσεις με τους ανάδοχους φορείς, τους νέους συμβασιούχους για τη συνομολόγηση των δικών τους συλλογικών συμβάσεων για τους εργαζομένους".

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Υπουργός είπε ότι αναμένεται πως οι συμβάσεις θα υπογραφούν πριν το τέλος του χρόνου και η έναρξη λειτουργίας του νέου σύγχρονου, αναβαθμισμένου συστήματος Δημόσιων Μεταφορών αναμένεται μετά από μερικούς μήνες, εντός του 2010. Έχουμε, είπε, ορίσει ως ορόσημο για τις Δημόσιες Μεταφορές στην Κύπρο την 1η Ιουνίου 2010. Και τόνισε: "Θα χρειαστεί μια περίοδος μερικών μηνών για την προετοιμασία τόσο από πλευράς εταιρειών όσο και από πλευράς δικής μας, δηλαδή κάποιων υποδομών και κάποιων άλλων διευθετήσεων ώστε από την 1/6/2010 να αρχίσουν να ισχύουν οι συμβάσεις και να αρχίσουν και τα πρώτα δείγματα της νέας εποχής των Δημόσιων Μεταφορών να φαίνονται με κάποια καινούργια δρομολόγια, παρατεταμένα ωράρια και να αρχίσουμε να προχωρούμε σταδιακά προς την κατάκτηση αυτού του πολύ σημαντικού στόχου για την κυπριακή κοινωνία".

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση ο κ. Υπουργός είπε τα εξής: "Η προσπάθειά μας είναι πριν τις 3 Δεκεμβρίου να υπογραφούν οι βασικές πρόνοιες της σύμβασης ώστε να είμαστε μέσα στα χρονικά πλαίσια που θέσαμε από την αρχή.

Μέχρι στιγμής έχει εκδηλώσει εμπρόθεσμα ενδιαφέρον η πλειοψηφία των λεωφορειούχων, ένα ποσοστό γύρω στο 60%. Εμείς είπαμε από την αρχή ότι επιθυμούμε και θέλουμε και τους υπόλοιπους, οι οποίοι δεν εκδήλωσαν ενδιαφέρον εμπρόθεσμα να επανέλθουν και να ενταχθούν. Οι πόρτες θα παραμένουν ανοικτές. Πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι δεν θα υπάρχουν πλέον Δημόσιες Μεταφορές έξω από αυτές τις συμβάσεις.

Γι' αυτούς που θα αποφασίσουν, τελικά, να παραμείνουν εκτός των νέων συμβολαίων, εκείνο που προνοείται είναι η διαδικασία αποζημίωσης όπως προβλέπει και η σχετική νομοθεσία. Εκείνο που πρέπει να λεχθεί είναι ότι η αποζημίωση δεν θα είναι στα επίπεδα των απολαβών ή του οφέλους που θα έχει κάποιος από τη συμμετοχή του στα νέα συμβόλαια. Ασφαλώς οι αποζημιώσεις θα είναι χαμηλότερες από το τι θα κερδίσει κάποιος αν συμμετάσχει στα συμβόλαια".

Σε ερώτηση για τα μέτρα που λαμβάνονται για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Λευκωσίας, ο κ. Νικολαΐδης απάντησε: "Στο πλαίσιο της μελέτης για την ευρύτερη κινητικότητα της Λευκωσίας, οι σύμβουλοι έχουν αρχίσει και μας υποβάλλουν τις πρώτες εισηγήσεις τους για τα πρώτα μέτρα, τα οποία θα μπορέσουν να συμβάλουν στην απάμβλυνση έστω και οριακά του κυκλοφοριακού προβλήματος. Μετά τη Λευκωσία θα ακολουθήσουν μελέτες και για τις άλλες πόλεις. Ένα από τα μέτρα που θέλαμε από την αρχή να προωθήσουμε είναι εκείνο των μονοδρομήσεων, δηλαδή ενός συστήματος μονοδρομήσεων, το οποίο μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας ώστε να απομείνει χώρος και για άλλες υπηρεσίες όπως είναι οι λεωφορειολωρίδες, οι ποδηλατόδρομοι κ.ά. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας αριθμός σεναρίων, τα οποία προτάθηκαν και παρουσιάστηκαν και στους Δήμους. Επί αυτών των σεναρίων θα ληφθούν και οι τελικές αποφάσεις. Τα σενάρια περιλαμβάνουν πέντε στοιχεία: των μονοδρομήσεων (ποιοι δρόμοι μπορούν να μονοδρομηθούν), το στοιχείο των Δημόσιων Μεταφορών γιατί αυτές θα πρέπει να συνάδουν με τις μονοδρομήσεις, των πεζόδρομων, των ποδηλατόδρομων και της πολιτικής σε ό,τι αφορά τη στάθμευση.

Αναμένουμε ότι μέσα από τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων με τους Δήμους, θα επιλεγούν εκείνα τα σενάρια που αποτελούν τις καλύτερες λύσεις για τη Λευκωσία. Αυτό φυσικά θα γίνει στη βάση του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας για τα επόμενα δέκα - είκοσι χρόνια. Εκείνο που θα προσπαθήσουμε αμέσως να κάνουμε πριν την 1η Ιουνίου του 2010 είναι κάποια έστω και επιμέρους μέτρα, κάποια τμήματα κάποιων λεωφόρων να μονοδρομηθούν, στο πλαίσιο μιας συνολικής προσέγγισης ώστε να βοηθηθεί η κυκλοφορία".