mtcw


Με την ευκαιρία της προκήρυξης από τον Διευθυντή του Τμήματος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και τον Επίτροπο Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων διαγωνισμού για χορήγηση άδειας χρήσης συχνοτήτων και λειτουργίας επίγειων ραδιοδικτύων ψηφιακής τηλεόρασης, οι Υπουργοί Συγκοινωνιών και Έργων και Εσωτερικών κ.κ. Νίκος Νικολαΐδης και Νεοκλής Συλικιώτης έδωσαν σήμερα το πρωί κοινή συνέντευξη Τύπου.

Από πλευράς του ο κ. Νικολαϊδης ανέφερε τα εξής: «Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση είναι ένα ουσιαστικό βήμα προς την ψηφιακή εποχή στην Κύπρο. Η σημερινή συνέντευξη Τύπου δίνεται με την ευκαιρία της δημοσίευσης την περασμένη Παρασκευή στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβέρνησης της ανακοίνωσης για τον δημόσιο διαγωνισμό για τη δεύτερη εμπορική πλατφόρμα της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης. Με την εισαγωγή της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης ο απλός πολίτης αποκτά πρόσβαση σε υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας κατά τρόπο ουσιαστικό και πρακτικό. Η Κύπρος κάνει ένα μεγάλο βήμα στην πορεία εκσυγχρονισμού στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Οι στόχοι τους οποίους προτιθέμεθα να καλύψουμε ως Κυβέρνηση με την εισαγωγή της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης είναι να υπάρξει ένα πεδίο όπου η παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεόρασης θα είναι πλέον ρυθμιζόμενη σε ό,τι αφορά κυρίως το περιεχόμενο της, είτε προσφέρεται μέσω τεχνολογιών που αφορούν δορυφόρους, είτε καλώδια, είτε επίγεια ραδιοδίκτυα. Ασφαλέστατα ο Κύπριος πολίτης, ο οποίος είναι ο τελικός δέκτης των δράσεων αυτών, θα πρέπει να έχει επιλογές και πρόσβαση σε υπηρεσίες ψηλής ποιότητας, σε τιμές προσιτές και λογικές.

Αναφορικά με το ιστορικό της εισαγωγής της ψηφιακής τηλεόρασης σημειώνω τα εξής: Υπήρξε μια απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου του 2005 όπου καθόριζε το πλαίσιο της εισαγωγής της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης με συνυπευθυνότητα των Υπουργών Συγκοινωνιών και Έργων και Εσωτερικών. Αναλήφθηκε η ευθύνη του καθορισμού της στρατηγικής για την εισαγωγή της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης για την ομαλή, απρόσκοπτη και πετυχημένη μετάβαση στο νέο περιβάλλον. Δημιουργήθηκε μια Καθοδηγητική Επιτροπή στην οποία συμμετείχε το Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, το Υπουργείο Εσωτερικών, η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης, το Γραφείο του Επιτρόπου Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων, το ΡΙΚ και όλοι οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί που εξέπεμπαν παγκύπρια. Αυτή η επιτροπή μελέτησε θέματα πολιτικής, θέματα ρύθμισης και διαδικασιών και υπέβαλε εισηγήσεις στην Υπουργική Επιτροπή.

Επίσης, σημειώνω τη Παγκόσμια Διάσκεψη που έγινε τον Μάιο και Ιούνιο του 2006 για τον καταρτισμό ενός διεθνούς πλάνου συχνοτήτων. Συμμετείχαν περίπου 120 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Επιτεύχθηκε τότε ένας συντονισμός συχνοτήτων με την Ελλάδα και τις χώρες της περιοχής μας και εκχωρήθηκαν κάποιες συχνότητες στην Κύπρο με βάση της οποίες προχωρούμε ως κράτος στην αδειοδότηση τους για να μπορέσουμε να εκπέμψουμε και να βγούμε στην ψηφιακή εποχή.

Αυτό που μας υποχρεώνει να μπούμε στην ψηφιακή εποχή είναι η υποχρέωση μας απέναντι στον πολίτη, απέναντι στην κυπριακή κοινωνία να προσφέρουμε υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας μέσα από την τεχνολογία της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης η οποία δεν αφορά μόνο τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά ευρύτερα ευρυζωνικές εκπομπές.

Υπήρξε μια απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Δεκέμβριο του 2005 με την οποία καλούντο τα μέλη να αξιοποιήσουν το «το ψηφιακό μέρισμα» που θα προκύψει από την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση για την παροχή πρόσβασης σε υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας σε όλους τους πολίτες σε απομακρυσμένες και μη περιοχές. Σήμερα απαιτούνται 8 MHz για να εκπέμψει ένας παγκύπριας εμβέλειας σταθμός με αναλογική εκπομπή. Με αυτά τα 8 MHz στο φάσμα συχνοτήτων θα μπορούν να εκπέμψουν 8-10 ψηφιακοί σταθμοί. Άρα θα «περισσέψει» ως κέρδος, ως όφελος ένα πολύ μεγάλο μέρος του φάσματος το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας. Ορίστηκε το τέλος του 2012 ως η τελευταία ημερομηνία για τερματισμό των εκπομπών των αναλογικών μεταδόσεων.

Μέχρι σήμερα σε χώρες όπως το Λουξεμβούργο, η Ολλανδία, η Φινλανδία, η Σουηδία, η Γερμανία και το Βέλγιο (Φλαμανδοί) έχουν τερματιστεί ήδη οι αναλογικές εκπομπές. Η Δανία, η Εσθονία, η Αυστρία, η Σλοβενία, η Μάλτα και η Ισπανία βρίσκονται στην πορεία για να τερματίσουν τις αναλογικές εκπομπές στο τέλος του 2010. Η Κύπρος προγραμματίζει για το 2011. Έχουμε δηλαδή μια πολύ καλή θέση σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες χώρες. Ακολουθούν η Γαλλία, το Βέλγιο (Βαλλονία και περιοχή των Βρυξελλών), η Ουγγαρία, η Σλοβακία, η Λιθουανία, η Λετονία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Τσεχία, η Ρουμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Βουλγαρία, η Ιταλία και η Ιρλανδία για το τέλος του 2012. Η Πολωνία προγραμματίζει την ψηφιακή για το 2015.

Ο αριθμός των ραδιοδικτύων (MUX) είναι 6. Κατά τη μεταβατική περίοδο θα λειτουργήσουν 3 MUX. Ένα για το ΡΙΚ και δύο για τη δεύτερη πλατφόρμα της εμπορικής εκμετάλλευσης. Το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε τον Ιούλιο του 2008 να προχωρήσει με αδειοδότηση δύο πλατφόρμων για την ψηφιακή τηλεόραση. Μια πλατφόρμα θα είναι για το ΡΙΚ με τη διαδικασία της ανάθεσης μέσω διαπραγματεύσεων για σκοπούς δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και μόνο. Το ΡΙΚ θα μπορεί να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για σκοπούς δημόσιας ραδιοτηλεόρασης για τα προγράμματα που εκπέμπει σήμερα, δηλαδή ΡΙΚ1, ΡΙΚ2, ενδεχομένως την ΕΡΤ, ένα πρόγραμμα για τη Βουλή, ένα πρόγραμμα για τους Τουρκοκύπριους και οποιαδήποτε άλλα προγράμματα αποφασίσει για σκοπούς δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Ήδη η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και σύντομα θα οριστικοποιηθεί και το θέμα της ανάθεσης στο ΡΙΚ. Η δεύτερη πλατφόρμα αποφασίστηκε να δοθεί για σκοπούς εμπορικής εκμετάλλευσης με τη διαγωνιστική διαδικασία, με τον πλειστηριασμό. Ήδη έχει εκδοθεί μια ανακοίνωση η οποία καλεί όλους όσοι ενδιαφέρονται με μια αρχική τιμή που κυμαίνεται γύρω στις 850 χιλιάδες ευρώ. Ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί η διαδικασία του πλειστηριασμού θα αποφασιστεί πού θα δοθεί η δεύτερη ψηφιακή πλατφόρμα.

Κατά τη μεταβατική περίοδο, η οποία αρχίζει σε μερικούς μήνες και κατά την οποία θα εκπέμπονται και αναλογικά και ψηφιακά προγράμματα, το ΡΙΚ θα διαχειρίζεται με την πλατφόρμα του ένα MUX και η εμπορική πλατφόρμα δύο. Στην τελική μορφή, μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, θα είναι ένα για το ΡΙΚ συν πέντε για τον φορέα ο οποίος θα εκμεταλλεύεται εμπορικά την ψηφιακή τηλεόραση. Η χρονική διάρκεια των αδειών που θα δοθούν, όπως και αυτής του ΡΙΚ θα είναι για δεκαπέντε χρόνια. Θα υπάρχει τηλεοπτική υπηρεσία για όλους, δηλαδή θα υπάρχουν υπηρεσίες για τις οποίες δεν θα χρειάζεται να πληρώνει ο απλός πολίτης και θα υπάρχουν υπηρεσίες οι οποίες θα είναι συνδρομητικές. Ο πολίτης θα πληρώνει για να τις παίρνει.

Οι υποχρεώσεις μεταφοράς σήματος για το ΡΙΚ θα είναι προγράμματα τηλεοπτικής υπηρεσίας για όλους και θα αφορούν την κάλυψη όλων των οργανωμένων κοινοτήτων στην Κύπρο, ενώ για τον εμπορικό τομέα θα υπάρχει μια υποχρέωση κάλυψης τουλάχιστον μέχρι 75%. Το μοντέλο μετάδοσης θα είναι υβριδικό με την έννοια ότι θα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης προγραμμάτων ελεύθερης λήψης, χωρίς δηλαδή να πληρώνει κάποιος οποιαδήποτε συνδρομή και θα υπάρχουν δυνατότητες εκπομπής συνδρομητικής.

Το τεχνικό πρότυπο όπως αποφασίστηκε από τον Επίτροπο Τηλεπικοινωνιών είναι το MPEG4. Αυτό επιλέγηκε γιατί είναι τελευταίας τεχνολογίας και μπορεί να δώσει δυνατότητες αναβαθμισμένες. Όπως λέχθηκε προηγουμένως, η ημερομηνία τερματισμού όλων των αναλογικών μεταδόσεων οι οποίες θα εκπέμπονται ταυτόχρονα με τις ψηφιακές εκπομπές θα είναι ο Ιούλιος του 2011. Από τον Ιούλιο του 2011 θα τερματιστούν όλες οι αναλογικές μεταδόσεις και λήγουν ασφαλώς και οι υφιστάμενες άδειες στους σταθμούς παγκύπριας εμβέλειας. Με βάση την απόφαση του Υπουργικού θα υπάρχει μια εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού από τώρα και για τους επόμενους μήνες. Έχει συσταθεί μια επιτροπή από όλους τους εμπλεκόμενους η οποία θα ενημερώσει τον κόσμο με ενημερωτικά φυλλάδια, με εκπομπές στα ΜΜΕ και με οποιαδήποτε άλλα μέσα προσφέρονται. Υπάρχει πρόθεση να επιδοτηθεί η αγορά αποκωδικοποιητών για τα ασθενέστερα οικονομικά νοικοκυριά. Αυτή την απόφαση θα την πάρουμε μαζί με τον συνάδελφο Υπουργό Εσωτερικών στο Υπουργικό Συμβούλιο μόλις έχουμε τις συγκεκριμένες παραμέτρους.

Ο πολίτης δεν χρειάζεται να αντικαταστήσει ούτε την τηλεόραση ούτε την κεραία του. Με την ίδια τηλεόραση και με την ίδια κεραία μπορεί να λαμβάνει και τα ψηφιακά σήματα υπό τις προϋποθέσεις που θα αναφέρω. Σε ό,τι αφορά την κεραία πιθανό να χρειαστεί να την κατευθύνει προς μια άλλη κατεύθυνση, έτσι με την ίδια κεραία που έχει σήμερα θα λαμβάνει και τις ψηφιακές εκπομπές. Σε ό,τι αφορά την τηλεόραση: Αν είναι παλαιού τύπου θα πρέπει να αγοράσει ένα αποκωδικοποιητή τον οποίο θα τοποθετήσει μεταξύ τηλεόρασης και κεραίας. Αν είναι τηλεοράσεις οι οποίες έχουν ήδη ενσωματωμένο αποκωδικοποιητή MPEG4, τότε θα μπορεί να τον χρησιμοποιήσει. Αν είναι άλλης τεχνολογίας θα μπορεί να προσθέσει τον MPEG4.

Αναφορικά με τα οφέλη που θα προκύψουν για τον Κύπριο καταναλωτή σημειώνω την καλύτερη ποιότητα εικόνας και ήχου. Θα υπάρχουν πολύ περισσότερα κανάλια. Όλοι οι τοπικοί σταθμοί θα μπορούν να εκπέμψουν με παγκύπρια εκπομπή και ο διαχωρισμός μεταξύ τοπικών και παγκύπριας εμβέλειας σταθμών θα έχει να κάνει με το περιεχόμενο. Θα υπάρχουν επίσης υπηρεσίες χωρίς συνδρομή, όπως ο ηλεκτρονικός οδηγός προγραμμάτων (ΕPG), η επιλογή γλώσσας και υποτίτλων, καθώς και η λήψη μηνυμάτων μέσω του τηλεοπτικού δέκτη. Ο δέκτης θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ραδιόφωνο. Θα υπάρχουν συνδρομητικές υπηρεσίες, όπως βίντεο, κατά ζήτηση και δυνατότητα παρακολούθησης προγραμμάτων τα οποία προβλήθηκαν προηγουμένως. Θα υπάρχουν διαδραστικές υπηρεσίες, όπως υπηρεσίες διαδικτύου. Θα προσφέρονται ευρυζωνικές υπηρεσίες που αφορούν το διαδίκτυο, εμπόριο μέσω του διαδικτύου κ.α. Για παράδειγμα ένας ποδοσφαιρόφιλος μπορεί να επιλέξει την κάμερα από την οποία θα παρακολουθεί ένα ποδοσφαιρικό αγώνα.

Ως Κυβέρνηση εκείνο που θέλουμε είναι να δώσουμε στον πολίτη επιλογές οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα και σε τιμές λογικές. Αναφορικά με τα επόμενα βήματα σημειώνω τα εξής: Ζητήθηκε να υποβληθούν αιτήσεις για τη δεύτερη πλατφόρμα εμπορικής εκμετάλλευσης μέχρι τις 29 Ιανουαρίου 2010. Η αξιολόγηση των αιτήσεων θα λήξει στις 2 Απριλίου 2010. Θα αρχίσει ο πλειστηριασμός στις 30 Απριλίου 2010 η δε χορήγηση των εξουσιοδοτήσεων θα λήξει με την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης και οι δύο εξουσιοδοτήσεις θα δοθούν στο τέλος Μαΐου 2010, οπότε και αναμένεται να αρχίσουν οι νέες εκπομπές ψηφιακά».

Από πλευράς του ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Νεοκλής Συλικιώτης είπε τα εξής: «Μπαίνοντας σε αυτή τη σύγχρονη τεχνολογία πρέπει να διαμορφώσουμε τις σωστές συνθήκες ανταγωνισμού στην παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικού περιεχομένου και είναι εδώ ακριβώς που χρειάζεται μια ρυθμιζόμενη παροχή υπηρεσιών ψηφιακής τηλεόρασης. Στόχος είναι όπως ο Κύπριος πολίτης να έχει περισσότερες επιλογές, να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και σε συνθήκες ανταγωνισμού να υπάρχουν λογικές τιμές.

Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα περιεχομένου σημειώνω ότι υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες δημοκρατικής έκφρασης, υπάρχει πλουραλισμός. Δεν είναι τυχαίο που μιλούμε για τις δυνατότητες που παρέχει αυτή η τεχνολογία στην πρόσβαση σε πληροφορίες. Υπάρχει και η διαδικασία εμπλοκής του κοινού στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, πέρα από το δικαίωμα επιλογής. Υπάρχει μια αναβαθμισμένη και πολύπλευρη πληροφόρηση. Οι σημερινές ευρυζωνικές υπηρεσίες δίνουν τη δυνατότητα για πολύ μεγαλύτερη πληροφόρηση, ακόμη και για συμμετοχή του πολίτη και επικοινωνία των πολιτών σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι σήμερα. Υπάρχει επίσης καλύτερη ποιότητα εικόνας. Ένα θέμα στο οποίο πρέπει να δοθεί σημασία είναι η προστασία των ανηλίκων από το βλαπτικό περιεχόμενο εκπομπών. Χρησιμοποιώντας σύγχρονα μέσα τεχνολογίας πρέπει να έχουμε και τα εργαλεία ώστε να μην γίνεται κακή χρήση της τεχνολογίας. Επίσης, δίνεται σημασία στην προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικά διαφημιστικά μηνύματα και μηνύματα τηλεαγοράς.

Επειδή μπαίνουμε σε ένα νέο πεδίο θα μεταρρυθμιστεί η εποπτική αρχή ελέγχου, η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης, η οποία θα μετατραπεί σε Αρχή Ελέγχου Περιεχομένου Υπηρεσιών Οπτικοακουστικών Μέσων. Αλλάζει δηλαδή εντελώς ο ρόλος και ο χαρακτήρας της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης. Υπάρχει επέκταση της αδειοδότησης και πέρα από τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς θα έχουμε και τις υπηρεσίες των οπτικοακουστικών μέσων: συνδρομητικές ή υπηρεσίες άλλων μέσων, ευρυζωνικές υπηρεσίες κ.α.

Σε ό,τι αφορά το νέο νομοθετικό πλαίσιο επισημαίνω το εξής: Είχαμε αναφέρει και προηγουμένως ότι υπάρχει ο στόχος μέχρι το τέλος του 2009 να έχουμε εγκρίνει τον εναρμονιστικό νόμο με βάση την κοινοτική οδηγία Περί Υπηρεσιών Οπτικοακουστικών Μέσων (65/2007/ΕΚ). Αυτό το νομοσχέδιο έτυχε μιας πολύμηνης διαβούλευσης και με την Αρχή Ραδιοτηλεόρασης και με άλλους φορείς για να φθάσουμε μέχρι εδώ. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται ενώπιον της Νομικής Υπηρεσίας η οποία συμμετείχε στην ετοιμασία γι’ αυτό δεν θα χρειαστεί πολύ χρόνο. Αναμένω ότι πριν το τέλος του χρόνου θα τεθεί ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου και το αργότερο στις αρχές του 2010 θα κατατεθεί στην Βουλή των Αντιπροσώπων. Εκεί αναμένω να μην γίνει μεγάλη συζήτηση γιατί μιλούμε για έναν εναρμονιστικό νόμο.

Αναφορικά με το Εθνικό Νομοθετικό Πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της νέας Ρυθμιστικής Αρχής αναμένουμε ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2010 θα κατατεθεί στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Η θητεία της σημερινής Αρχής Ραδιοτηλεόρασης λήγει στις 14 Ιουνίου του 2010. Άρα με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο, το Υπουργικό Συμβουλίου θα διορίσει νέα Αρχή η οποία θα λειτουργήσει μέσα σε ένα νέο πλαίσιο και στη βάση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου θα μπορεί να ασκεί πραγματικά το ρόλο και την αποστολή της μέσα από την παρακολούθηση και τον έλεγχο των οπτικοακουστικών μέσων να προστατεύει τον πολίτη και το δημόσιο συμφέρον.

Ο εναρμονιστικός νόμος ρυθμίζει τις υπηρεσίες, μιλούμε για μη γραμμικές γιατί μπαίνουμε σε μια νέα τεχνολογία. Ήδη έγινε αναφορά στην προστασία των ανηλίκων, στην κατοχύρωση του δικαιώματος απάντησης που είναι ένα σημαντικό στοιχείο. Αυτή η δυνατότητα πρέπει να παρέχεται τεχνολογικά. Υπάρχει επίσης η ανάγκη να ρυθμιστεί, και αυτό γίνεται μέσα από το νέο νομοθετικό πλαίσιο, η απαγόρευση μετάδοσης ρατσιστικών μηνυμάτων. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει αυξημένη ευαισθησία γύρω από αυτά τα θέματα. Επίσης πρέπει να υπάρχει διαφάνεια σε ό,τι αφορά την ιδιοκτησία των Μέσων και αυτό κατοχυρώνεται με το νέο νόμο. Θα κατοχυρώνεται ακόμη το δικαίωμα πρόσβασης στα Μέσα ατόμων με οπτική ή ακουστική αναπηρία. Σήμερα υπάρχει η τεχνολογική δυνατότητα γι' αυτή την προσβασιμότητα. Θα δημιουργηθεί επίσης κώδικας δεοντολογίας στην προβολή διαφημίσεων και θα υπάρχει αυτορρύθμιση ή συρρύθμιση των Μέσων. Σχετικά με τον κώδικα δεοντολογίας αναφέρεται συχνά ο όρος αυτορρύθμιση γιατί πέρα από τους κανόνες είναι και ευθύνη των ίδιων των λειτουργών των Μέσων να υπάρχει και το στοιχείο της αυτορρύθμισης.

Αναφορικά με την Αρχή Ελέγχου των Υπηρεσιών Οπτικοακουστικων Μέσων θα υπάρχουν αυξημένες εξουσίες για αδειοδότηση σύνθετων υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων. Θα υπάρχει επίσης περισσότερη νομική προστασία του τηλεθεατή συνδρομητή και θα ασκείται ο εποπτικός ρόλος ώστε να είναι εύρυθμη η λειτουργία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Μέσα από τη νομοθεσία και τις πολιτικές που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Ένωση κατοχυρώνεται ο ρόλος της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης ώστε να παραμείνει ένας ισχυρός παίκτης στα ΜΜΕ. Αυτό διασφαλίζεται με την εναπόθεση σ’ αυτήν της λειτουργίας μιας ξεχωριστής πλατφόρμας. Μέσα από αυτές τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση θα μπορεί να προσφέρει πλέον αναβαθμισμένα προγράμματα. Γι’ αυτό μιλούμε για δέσμη καναλιών που θα καλύπτουν συγκεκριμένα προγράμματα π.χ. για τους Τουρκοκύπριους, δραστηριότητες της Βουλής των Αντιπροσώπων, πολιτιστικά θέματα, αθλητικά θέματα κ.α. Ακριβώς σήμερα η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση θα μπορεί να έχει αυτή τη δυνατότητα».