mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαΐδης προέδρευσε σήμερα το πρωί σύσκεψης με θέμα τη διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου. Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος εκπρόσωποι της Ένωσης Δήμων, της Ένωσης Κοινοτήτων, της Αστυνομίας, της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη σύσκεψη, ο κ. Υπουργός δήλωσε τα ακόλουθα:

"Ο περιβαλλοντικός θόρυβος είναι ένα ζήτημα που επηρεάζει την ποιότητα ζωής των πολιτών και την επηρεάζει καθοριστικά. Όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι εξαιρετικής σημασίας ο πολίτης να ζει σε υγιή επίπεδα περιβάλλοντος ούτως ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα ζωής του.

Ο κυκλοφορικός θόρυβος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: είναι ο κυκλοφοριακός θόρυβος στις μεγάλες οδικές αρτηρίες και ο κυκλοφοριακός θόρυβος στις πόλεις, στις μεγάλες πολεοδομικές αναπτύξεις. Αναφορικά με τους αυτοκινητόδρομους, έχει ήδη τελειώσει η χαρτογράφηση του θορύβου σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της Κύπρου, οι οποίοι διαχειρίζονται μια κυκλοφορία πέραν των έξι εκατομμυρίων οχημάτων το χρόνο. Έχει ολοκληρωθεί αυτή η χαρτογράφηση και, σε συνεργασία μεταξύ της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος και του Τμήματος Δημοσίων Έργων, ετοιμάζεται ο καταρτισμός των σχεδίων δράσης για αντιμετώπιση αυτού του θορύβου. Τα σχέδια δράσης αφορούν κυρίως ηχοπετάσματα και ενδεχόμενους περιορισμούς στην κυκλοφορία βαρέων οχημάτων κατά τις βραδινές ώρες. Το δεύτερο θέμα αφορά στον κυκλοφοριακό θόρυβο στις αστικές περιοχές. Υπάρχει μια υποχρέωση εξαιτίας των ευρωπαϊκών κανονισμών, που υποχρεώνει όλα τα κράτη μέλη να χαρτογραφήσουν πολεοδομικές αναπτύξεις με περισσότερους από 100.000 κατοίκους.

Εμείς στην Κύπρο, με πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίσαμε να χαρτογραφήσουμε όλες τις πόλεις της Κύπρου, συμπεριλαμβανομένων της Πάφου, της Λάρνακας, της Αγίας Νάπας και του Παραλιμνίου. Έτσι η Υπηρεσία Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με τα Δημόσια Έργα, προχωρούν στη χαρτογράφηση και αυτών των πόλεων, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2011. Στη συνέχεια θα αρχίσει ο προγραμματισμός για τις διάφορες δράσεις αναφορικά με το θόρυβο και στις αστικές περιοχές.

Ένα άλλο θέμα που εξετάσαμε σήμερα ήταν ο θόρυβος από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Είναι πραγματικά μια μάστιγα τόσο στις πόλεις μας όσο και στα χωριά ο θόρυβος που προκαλείται από μηχανοκίνητα οχήματα, είτε αυτά είναι αυτοκίνητα είτε είναι μοτοσικλέτες από παράνομες τροποποιήσεις είτε από μη εγκεκριμένα εξώστη των αυτοκινήτων ή των μοτοσικλετών. Εδώ υπάρχει ένα κενό στη νομοθεσία. Ενώ υπάρχει η νομοθεσία που καθορίζει το επίπεδο του επιτρεπόμενου θορύβου στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, είτε αυτά είναι μεταχειρισμένα είτε καινούργια, όπως επίσης και στα οχήματα που περνούν από έλεγχο από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για την έγκριση των τροποποιήσεων, δεν υπάρχει νομοθεσία η οποία να αφορά στα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Εντός του Αυγούστου θα εκδοθεί διάταγμα από τον Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων, το οποίο θα καθορίζει τα επίπεδα θορύβου και στα τροχοφόρα που κυκλοφορούν στους δρόμους, καθώς επίσης και τρόπους μέτρησης αυτού του θορύβου. Το διάταγμα θα καθοριστεί σε συνεργασία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών με την Αστυνομία.

Επίσης, πρόθεσή μας είναι να προωθήσουμε τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, και με την έναρξη των εργασιών της Βουλής των Αντιπροσώπων, νομοθεσία η οποία να ρυθμίζει την επιβολή ποινών στους παραβάτες κυρίως με εξώδικα πρόστιμα. Πιστεύουμε ότι μέσα από αυτή την αυστηρή αστυνόμευση και μέσα από τις ποινές θα υπάρξει η δυνατότητα να καταπολεμηθεί η μάστιγα του υπερβολικού θορύβου από τα τροχοφόρα, η οποία επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής των πολιτών".