mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαΐδης προέδρευσε σήμερα σύσκεψης με τους εντολοδόχους λεωφορειούχους της επαρχίας Λεμεσού και τους νομικούς τους Συμβούλους.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση, ο κ. Υπουργός είπε τα εξής: "Θέλω με ιδιαίτερη ικανοποίηση να ανακοινώσω ότι σήμερα έγινε το δεύτερο μεγάλο βήμα για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Κύπρο. Σήμερα οι 29 εταιρείες ΠΕΑΛ και οι μεμονωμένοι λεωφορειούχοι, που έχουν ιδιοκτησία στα 230 λεωφορεία της Λεμεσού, έχουν καταρχάς αποφασίσει να συγκροτήσουν ένα φορέα τόσο για την αστική όσο και για την μη αστική περιοχή της Λεμεσού. Με τον φορέα θα προχωρήσουν μαζί μας στη συνομολόγηση των συμβάσεων όταν έρθει η ώρα για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών στην Κύπρο.

Θέλω να εκφράσω την εκτίμηση μου στους φίλους λεωφορειούχους από τη Λεμεσό. Μετά από την Αμμόχωστο σήμερα γίνεται το δεύτερο μεγάλο βήμα και είμαι σίγουρος και προσβλέπουμε ότι θα ακολουθήσει και η Λευκωσία και η Λάρνακα και η Πάφος και η υπεραστική εταιρεία. Οι έξι εταιρείες μαζί με το Υπουργείο ασφαλώς θα συμβληθούν για να μπορέσουμε να δώσουμε τις νέες δημόσιες συγκοινωνίες στην Κύπρο".

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Νικολαΐδης ανέφερε τα ακόλουθα: "Έχουμε επίγνωση των δυσκολιών, όμως πιστεύω ότι με την αποφασιστικότητα, με τις πολιτικές αποφάσεις, με τον επαγγελματισμό των συνεργατών μας, με τους τεχνοκράτες του Υπουργείου και του Τμήματος Οδικών Μεταφορών θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τις πολιτικές δεσμεύσεις αυτής της Κυβέρνησης και να δώσουμε στην κυπριακή κοινωνία ένα αποτελεσματικό σύστημα δημοσίων συγκοινωνιών που το έχει ανάγκη ο τόπος.

Αυτό πλέον δεν είναι αίτημα της κοινωνίας αλλά απαίτηση της κοινωνίας.

Θα συνεχίσουμε και τις επόμενες μέρες με πρόθεση να εργαστούμε όλο το καλοκαίρι ώστε να προλάβουμε τα στενά χρονοδιαγράμματα για την υπογραφή των συμβάσεων πριν από τις 3 Δεκεμβρίου 2009".

Σε ερώτηση για το κόστος της υλοποίησης του σχεδίου εκσυγχρονισμού των δημοσίων συγκοινωνιών, ο κ Υπουργός απάντησε: "Όπως γνωρίζετε, σε καμιά χώρα του κόσμου δεν υπάρχουν δημόσιες συγκοινωνίες χωρίς να υπάρχει ουσιαστική κρατική στήριξη γιατί οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό. Αν αφήνονταν στην ελεύθερη αγορά δεν θα εξυπηρετούντο οι λεγόμενες 'άγονες διαδρομές'. Έτσι η συμμετοχή του κράτους θα είναι ουσιαστική. Το κράτος θα διασφαλίσει ότι θα συνεχίσει και θα αναβαθμίσει την κρατική στήριξη προς τις δημόσιες συγκοινωνίες γιατί ακριβώς αυτές είναι ένα δημόσιο αγαθό και η Κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι πρέπει να προσφέρει στον κόσμο.

Το 2008 ο συνολικός προϋπολογισμός για τις δημόσιες συγκοινωνίες ήταν της τάξης των 32 εκ. ευρώ για τη μεταφορά μαθητών, ηλικιωμένων, την επιχορήγηση των ζημιών της ΠΕΑΛ. Αυτά τα λεφτά ξοδεύονται κατά τρόπο αποσπασματικό. Εκείνο που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε είναι όλα αυτά τα κρατικά κονδύλια τα οποία ξοδεύονται για τις δημόσιες συγκοινωνίες να τα κατευθύνουμε προς συγκεκριμένη κατεύθυνση και να κάνουμε ένα καθολικό, ολοκληρωμένο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών ώστε με ένα σχετικά μικρότερο επιπρόσθετο ποσό να μπορούμε να καλύπτουμε αυτά που κάνουμε σήμερα αλλά και τους υπόλοιπους πολίτες που δεν έχουν σήμερα αυτή την υπηρεσία που χρειάζονται".

Από πλευράς των λεωφορειούχων ο κ. Γιώργος Κυριάκου είπε ότι αυτό που γίνεται σήμερα είναι αποτέλεσμα μιας μεγάλης υπέρβασης εταιρειών και ανθρώπων που εργάζονται με ένα συγκεκριμένο τρόπο για 40 χρόνια και οι οποίοι σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφεραν να συνειδητοποιήσουν ότι το δημόσιο συμφέρον καλεί να προσφέρουν ευρωπαϊκού τύπου υπηρεσίες. Ο τρόπος για να το κάνουμε αυτό, πρόσθεσε, είναι σε συνεργασία με τον Υπουργό ο οποίος απέδειξε ότι θέλει να κάνει συγκοινωνίες και οφείλουμε να συνεργαστούμε μαζί του.