mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και ΄Εργων κ. Νίκος Νικολαΐδης είχε σήμερα το πρωί χωριστές συναντήσεις με τον Γενικό Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια Αεροναυτιλίας (EUROCONTROL) κ. David McMillan και τον Διευθυντή του Γραφείου Ευρώπης του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) κ. Thiel Karsten.

Ο κ. Νικολαΐδης ήγειρε πρωτίστως το θέμα της άρνησης της Τουρκίας να συνεργαστεί με την Κυπριακή Δημοκρατία σε θέματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. ΄Οπως είναι γνωστό, σε αντίθεση με τη διεθνή νομοθεσία και τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, οι τουρκικές Αρχές αρνούνται να συνεργαστούν με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας, κάτι που δεν συνάδει με τους διεθνείς κανόνες αεροπλοΐας. Το γεγονός αυτό καταγγέλθηκε, γραπτώς και προφορικώς, από την Κυπριακή Κυβέρνηση επανειλημμένα τόσο στην Ευρωπαϊκή ΄Ενωση όσο και στο EUROCONTROL και το ICAO. Η Κυπριακή Κυβέρνηση θα συνεχίσει με κάθε τρόπο να τονίζει την ανάγκη όπως η Τουρκία συνεργασθεί με την Κύπρο προς όφελος της ασφάλειας των πτήσεων.

Επιπρόσθετα η Κυπριακή Κυβέρνηση ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του EUROCONTROL και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αεροπορικών Εταιρειών (ΙΑΤΑ) για την εξεύρεση έστω και κάποιας προσωρινής λύσης στο πρόβλημα μέχρι την οριστική επίλυσή του. Η λύση αυτή προνοούσε το συντονισμό του Κέντρου Ελέγχου Λευκωσίας με το Κέντρο Ελέγχου ΄Αγκυρας, όχι απευθείας, αλλά μέσω του Κέντρου Ελέγχου του EUROCONTROL. Δυστυχώς, η Τουρκία δεν αποδέχθηκε ούτε αυτή την προτεινόμενη τεχνική λύση απαιτώντας εμπλοκή και, περίπου, αναγνώριση του παράνομου Κέντρου Ελέγχου /Αεροδρομίου Τύμβου.

Ο κ. Υπουργός ήγειρε, επίσης, το θέμα τον παρεμβολών του παράνομου αεροδρομίου της Τύμβου στο FIR Λευκωσίας και την άρνηση της Τουρκίας να επιτρέψει σε κυπριακές αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο της, κάτι, που πέραν της παρανομίας, έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση ζημιών εκατομμυρίων ευρώ στις Κυπριακές Αερογραμμές.

Συζητήθηκε, επίσης, η κατάσταση της Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου και διαπιστώθηκε ότι, παρά τις προσπάθειες και τη σχετική πρόοδο, υπάρχουν ακόμη σοβαρά προβλήματα στις καθυστερήσεις. Αναμένεται ότι με την τεχνική βοήθεια του EUROCONTROL, την ολοκλήρωση του νέου συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας γνωστού ως LEFCO και τις μεταρρυθμίσεις του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, το πρόβλημα θα επιλυθεί.

Αναφορικά με το σύστημα LEFCO σημειώνεται ότι ο κ. Υπουργός είχε σήμερα συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή και αντιπροσωπεία της κατασκευάστριας εταιρείας (SELEX) του νέου συστήματος και του ραντάρ, κατά την οποία έθεσε επιτακτικά την ανάγκη της όσο το δυνατόν συντομότερης ολοκλήρωσης του έργου.

΄Οσον αφορά στην αναδιάρθρωση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, που θα συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση σε όλους τους τομείς της Πολιτικής Αεροπορίας, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και ΄Εργων συνεχίζει τις διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους, το Υπουργείο Οικονομικών και άλλους αρμόδιους φορείς. Πρόκειται για πολύπλοκο και πολυδιάστατο εγχείρημα που απαιτεί νομοθετικές, οργανωτικές και θεσμικές αλλαγές. Πέραν των ουσιαστικών πλεονεκτημάτων που θα επιφέρει η μεταρρύθμιση αυτή, αποτελεί και συμβατική υποχρέωση της Κύπρου προς την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Με τους δύο αξιωματούχους ο κ. Νικολαΐδης συζήτησε, επίσης, τον περιφερειακό ρόλο της Κύπρου στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας και της Ασφάλειας Πτήσεων. Συγκεκριμένα, έγινε αναφορά στα έργα «BLUE MED» σε συνεργασία με την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Μάλτα και «EMAC» σε συνεργασία με την Αίγυπτο, το Λίβανο, τη Συρία και την Ιορδανία και τη δημιουργία περιφερειακού παραρτήματος του «Flight Safety Foundation».


Τέλος, ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε στο νέο διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας και υπογράμμισε ότι αυτό όχι μόνο αναβαθμίζει τις προσφερόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό, αλλά αποτελεί και αποφασιστικό βήμα προς την υλοποίηση της πολιτικής της Κυβέρνησης να καταστήσει την Κύπρο διαμετακομιστικό κέντρο μεταξύ Ευρώπης και Μέσης Ανατολής.

Σε δηλώσεις τους προς τους δημοσιογράφους οι κ.κ. McMillan και Karsten αναφέρθηκαν στις προσπάθειες που καταβάλλουν προς την πλευρά της Τουρκίας για να εξευρεθεί μια λύση στο πρόβλημα επικοινωνίας του Κέντρου Ελέγχου Λευκωσίας με το Κέντρο Ελέγχου ΄Αγκυρας, μια λύση τεχνική που να βρίσκεται, όμως, στο πλαίσιο της διεθνούς νομιμότητας.