mtcw


Mε αφορμή πρόσφατες δημοσιεύσεις στον ημερήσιο Tύπο που αφορούν σε θέματα Πολιτικής Αεροπορίας, γενικά, και αναφορές σε σχέση με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ειδικότερα, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και ΄Εργων ανακοινώνει τα ακόλουθα:

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών και ΄Εργων είναι ενήμερο και αναγνωρίζει ότι η Κύπρος έχει πράγματι προβλήματα καθυστερήσεων στον εναέριο χώρο της και καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες επίλυσής των. Όπως πολλές φορές αναφέρθηκε, τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα της μεγάλης αύξησης στον αριθμό πτήσεων τα τελευταία 2-3 χρόνια χωρίς την ανάλογη αύξηση στον αριθμό των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Επομένως, είναι λανθασμένο και άδικο να επιρρίπτεται στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας η ευθύνη για καθυστερήσεις, που οφείλονται σε πολλές άλλες παραμέτρους. Όπως λέχθηκε πολλές φορές στο παρελθόν, οι Κύπριοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας είναι άρτια καταρτισμένοι και επιτελούν ένα δύσκολο έργο σε ένα επιχειρησιακά και διαδικαστικά δύσκολο περιβάλλον, λόγω της γεωγραφικής θέσης και του μεγέθους του FIR Λευκωσίας, αλλά και των γνωστών αρνητικών θέσεων της Τουρκίας και των παρεμβολών του παράνομου κέντρου ελέγχου της Τύμπου.

΄Οσον αφορά στους μισθούς των Κύπριων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, που κατά καιρούς αναφέρονται στον Τύπο, θα πρέπει να λεχθεί ότι οι βασικοί μισθοί είναι οι ίδιοι με αυτούς των υπόλοιπων δημοσίων υπαλλήλων στις αντίστοιχες μισθοδοτικές κλίμακες. Οι αριθμοί που αναφέρονται σε κάποια δημοσιεύματα δεν αφορούν σε όλους τους Ελεγκτές και, εν πάση περιπτώσει, περιλαμβάνουν τις υπερωρίες, οι οποίες δεν είναι επιλογή των Ελεγκτών, αλλά τους επιβάλλονται από τις υπηρεσιακές ανάγκες. Είναι χρήσιμο να λεχθεί ότι, αν το προσωπικό δεν ήταν διατεθειμένο να εργαστεί όλες αυτές τις υπερωρίες, το ύψος των καθυστερήσεων θα ήταν ακόμη πιο μεγάλο.

Επιπρόσθετα, η σύγκριση που γίνεται μεταξύ του αριθμού των πτήσεων και του επιπέδου των καθυστερήσεων της Κύπρου με άλλες χώρες δεν είναι ορθή, γιατί αγνοεί τον αριθμό των Ελεγκτών σε κάθε χώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, χώρες που έχουν τον ίδιο αριθμό πτήσεων με την Κύπρο, έχουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό ελεγκτών, ωστόσο παρουσιάζουν περισσότερες καθυστερήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του ΕUROCONTROL, η παραγωγικότητα των Κύπριων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας είναι από τις πιο ψηλές στην Ευρώπη.