mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Ευθύμιος Φλουρέντζου είχε σήμερα χωριστές συναντήσεις με αντιπροσωπείες του Οργανισμού Συγκοινωνιών Επαρχίας Λευκωσίας (ΟΣΕΛ) και της Εταιρείας Μεταφορών Λεμεσού (ΕΜΕΛ).

Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο κ. Υπουργός είπε τα εξής:

«Επανειλημμένα είχαμε τονίσει ότι το Υπουργείο προσερχόταν στις συναντήσεις με τις εταιρείες με πνεύμα καλής θέλησης. Πνεύμα καλής θέλησης γιατί το Υπουργείο αναγνωρίζει τη σημαντικότητα των δημόσιων συγκοινωνιών και τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη ότι η επιβατική κίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες αυξάνεται αλματωδώς λαμβανομένων υπόψη των οικονομικών συνθηκών.

Σήμερα είχαμε συναντήσεις μαζί με τον ΟΣΕΛ όπως και την ΕΜΕΛ. Προηγουμένως είχαμε έρθει σε επαφή και με τον ΟΣΕΑ ο οποίος μας είχε ανακοινώσει την έναρξη των δρομολογίων του. Στο πνεύμα καλής θέλησης και διάθεσης το οποίο υπήρχε και σήμερα συζητήσαμε ακριβώς εκείνα τα προβλήματα τα οποία είχαμε εντοπίσει ότι υπήρχαν στις συμβάσεις δημόσιων συγκοινωνιών και αυτά αναφέρονταν στα ρευστοτικά προβλήματα τα οποία αντιμετώπιζαν οι εταιρείες. Βασικό θέμα ήταν ιδιαίτερα οι αυξήσεις στα καύσιμα και στα εργατικά κόστα τα οποία επηρέαζαν τις εταιρείες σε πολύ μεγάλο βαθμό, αφού οι εταιρείες πληρώνονταν στη βάση των περσινών λογαριασμών.

Με τη Λευκωσία (ΟΣΕΛ) έχουμε καταλήξει και κλείσαμε τους λογαριασμούς του 2010. Όσον αφορά το 2011 μπαίνουν σε μια διαδικασία επίσπευσης και κλεισίματος των λογαριασμών. Με τη Λεμεσό (ΕΜΕΛ) προχωρούμε σε τακτό χρονικό διάστημα για να κλείσουν και εκεί οι λογαριασμοί του 2010, αλλά να προχωρήσουν αμέσως μετά να υποβάλουν εξελεγμένους λογαριασμούς για το 2011 για να μπορέσουμε και εκεί να κλείσουμε.

Παράλληλα ως Υπουργείο θα προχωρήσουμε να ενισχύσουμε την Επιτροπή η οποία εξετάζει τους λογαριασμούς ούτως ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται με ταχύτητα στην εξέταση των λογαριασμών. Αυτά ήταν σημεία τα οποία είχαμε εντοπίσει και προηγούμενα και προς αυτή την κατεύθυνση είχαμε πει ότι θα λειτουργήσουμε.

Οι προτάσεις οι οποίες έχουν γίνει από πλευράς του Υπουργείου έγιναν τόσο από τον ΟΣΕΛ όσο και από την ΕΜΕΛ. Οι ίδιες προτάσεις θα ισχύσουν για όλες τις εταιρείες. Αναμένουμε τώρα, και απ’ ό,τι αντιλαμβάνομαι ο ΟΣΕΛ ήδη βρίσκεται σε συζήτηση μαζί με τις Συντεχνίες, το ίδιο θα πράξει και η ΕΜΕΛ, για να διευθετήσουν την έναρξη των δρομολογίων».

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τους λογαριασμούς του 2010 για τον ΟΣΕΛ, ο κ. Φλουρέντζου ανέφερε τα ακόλουθα: «Οι λογαριασμοί του 2010 έκλεισαν στη βάση ενός ποσού το οποίο το Υπουργείο έχει αποδεχθεί ότι ήταν λογικό υπό τις περιστάσεις: ένα ποσό €230.000».

Σε άλλη ερώτηση ο κ. Υπουργός απάντησε: «Αναμένω ότι οι εταιρείες θα μιλήσουν με τις Συντεχνίες και ευελπιστώ ότι οι Συντεχνίες με αυτά τα οποία έχω αναφέρει θα προχωρήσουν και ‘θα κατεβάσουν τα χειρόφρενα’».

Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός διευκρίνισε τα εξής: «Είναι αλήθεια ότι αυξάνεται το χιλιομετρικό κόστος και ήταν αναμενόμενο ότι θα αυξηθεί δεδομένων των αυξήσεων οι οποίες υπήρξαν στα καύσιμα και στα εργατικά κόστα. Συνεπώς, εμείς έχουμε πει ότι τα λαμβάνουμε υπόψη και για να διευκολύνουμε τις συμβάσεις, αυτές οι αυξήσεις θα ληφθούν υπόψη και για τις πληρωμές των προηγούμενων χρόνων: του 2011 και του 2012.

Είναι αναπόφευκτο ότι για το 2011 και το 2012 θα υπάρξουν αναδρομικές πληρωμές αφού υπήρχαν αυξημένα κόστα στα εργατικά και στα καύσιμα. Από εκεί και πέρα μόλις γίνει η εκκαθάριση των λογαριασμών του 2011, του 2012 ή και του 2010, ό,τι θα πρέπει να καταβληθεί θα καταβληθεί με τις ανάλογες αναπροσαρμογές.

Εκεί που έπασχε η διαδικασία είναι στο γεγονός ότι εμείς πληρώναμε στη βάση των κόστων προηγούμενου έτους και δεν λαμβάνονταν υπόψη οι εν τω μεταξύ αυξήσεις που επέρχοντο στα καύσιμα και στα εργατικά κόστα. Αυτά αρχίζουμε να τα λαμβάνουμε υπόψη. Και όταν οι λογαριασμοί θα ξεκαθαρίσουν εάν δικαιούνται – που θα δικαιούνται – κάποια ποσά οι εταιρείες, θα τα πάρουν και εκείνα. Οποιεσδήποτε αλλαγές στην πληρωμή θα επέλθουν μέσα στον Ιανουάριο».