mtcw


Σε σχέση με τον χθεσινό τραυματισμό μαθήτριας που μετέβαινε στο Γυμνάσιο Κλήρου με σχολικό λεωφορείο, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων ανακοινώνει τα ακόλουθα:

Εκφράζει κατ’ αρχάς τη λύπη του για το περιστατικό και τονίζει ότι το θέμα της ασφάλειας των παιδιών είναι υψίστης σημασίας για το Υπουργείο.

Το περιστατικό αποδεικνύει ότι οι μαθητές δεν πρέπει να μεταφέρονται με παλαιά λεωφορεία και δικαιώνει την πρόθεση του Υπουργείου να διερευνήσει εάν είναι οικονομικά εφικτό από τον προσεχή Σεπτέμβρη να μεταφέρονται τα παιδιά με πιο καινούργια τουριστικά λεωφορεία, εξοπλισμένα με ζώνες ασφαλείας.

Το συγκεκριμένο λεωφορείο είναι 35 χρόνων, ελέγχθηκε στο ΚΕΜΟ Λατσιών την 1η Φεβρουαρίου 2013 και έλαβε πιστοποιητικό καταλληλότητας. Το λεωφορείο έχει κληθεί για νέο έλεγχο την προσεχή Δευτέρα, 11 Μαρτίου ώστε να διαφανεί εάν ο έλεγχος που είχε γίνει ήταν ο ενδεδειγμένος, όπως καθορίζει η σχετική νομοθεσία.

Η εταιρεία ΟΣΕΛ δεν έχει λάβει έγκριση από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για να διατηρεί στο στόλο της οποιοδήποτε υπέργηρο λεωφορείο. Πράγματι, οι εταιρείες των άλλων επαρχιών ζήτησαν έγκριση για να αφήσουν στον στόλο τους λεωφορεία ηλικίας πέραν των 20 χρόνων, που με βάση τη σύμβαση θα έπρεπε να αποσυρθούν την 31η Δεκεμβρίου 2012. Το αίτημα ήταν για ακαθόριστο χρόνο και υποβλήθηκε από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών στην Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων (ΚΕΑΑ) με εισήγηση για έγκριση. Η ΚΕΑΑ ενέκρινε το αίτημα για ένα μόνο χρόνο, θέτοντας επίσης όρους για το κόστος ενοικίασης και συντήρησης των λεωφορείων ώστε να μην επιβαρυνθεί το Δημόσιο.

Δεδομένου ότι μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς απομένουν γύρω στις 30 εργάσιμες ημέρες, στόχος του Υπουργείου είναι, μέσω της ανοικτής διαδικασίας προσφορών που έχει προκηρύξει, να μην χρησιμοποιηθούν ξανά τον Σεπτέμβριο τα υπέργηρα λεωφορεία.

Όσον αφορά θέματα που έχουν εγερθεί σε πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή ως απορρέοντα από σχετική έκθεση της Γενικής Ελέγκτριας της Δημοκρατίας, αναφορικά με τη διαδικασία αγοράς λεωφορείων από δύο εταιρείες, το Υπουργείο θεωρεί τα θέματα σοβαρά και θα αναμένει την απάντηση του Τμήματος Οδικών Μεταφορών στις παρατηρήσεις της Ελεγκτικής Υπηρεσίας. Εν πάση περιπτώσει, απόφαση του Υπουργείου είναι όπως στο μέλλον τα λεωφορεία των αναδόχων αγοράζονται μεν από τους ίδιους αλλά μέσω ανοικτής και διαφανούς διαδικασίας που θα προκηρύσσει το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.