mtcw


Οι εργασίες του διεθνούς συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2013» συνεχίστηκαν για δεύτερη μέρα σήμερα με απόλυτη επιτυχία. Το συνέδριο για ακόμα μια φορά κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον εκατοντάδων ναυτιλιακών παραγόντων από όλο τον κόσμο δικαιώνοντας έτσι τη φήμη του ως ένα από τα πιο δημοφιλή ναυτιλιακά συνέδρια παγκοσμίως.

Η δεύτερη ημέρα του συνεδρίου με κύριο θέμα «Το περιβάλλον και η ναυτιλία - Κρίσιμη καμπή» επικεντρώθηκε στα περιβαλλοντικά προβλήματα που απασχολούν σήμερα τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Η συζήτηση διαμορφώθηκε σε δύο ενότητες, στην πρώτη με θέμα «Κρίσιμη καμπή για τους στόλους» και στη δεύτερη με θέμα «Το μέλλον στα καύσιμα συστημάτων πρόωσης».

Την πρώτη ενότητα της συζήτησης συντόνισε ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας και Πρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού κ. Ανδρέας Χρυσοστόμου, και σε αυτή έλαβαν μέρος η Διευθύνων Σύμβουλος της INTERTANKO κα Katharina Stanzel, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) κ. Peter Hinchliffe και ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (lACS) κ. Roberto Cazzulo.

Οι ομιλητές, αναλύοντας τα διάφορα μέτρα που έχουν ήδη υιοθετηθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, καθώς και τα μέτρα που αναμένεται να υιοθετηθούν από αυτόν και την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων από τα πλοία αλλά και για την ενεργειακή απόδοσή τους, προσπάθησαν να δώσουν απάντηση σε ένα πολύ βασικό ερώτημα που απασχολεί σήμερα τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία: Εάν, δηλαδή, είμαστε σε ένα σημείο καμπής για τη ναυτιλία σε σχέση τόσο με υπάρχοντες στόλους όσο και με τον σχεδιασμό νέων «πράσινων» πλοίων.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την άποψη ότι θα πρέπει να θεσπιστούν πρότυπα και έλεγχοι σχετικά με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στα πλοία, καθώς η ποιότητα των καυσίμων επηρεάζει σημαντικά την εκπομπή αέριων ρύπων από τα πλοία.

Καταλήγοντας, η πλειοψηφία των ομιλητών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ναυτιλία δεν βρίσκεται σε σημείο καμπής και ότι οι αλλαγές που συμβαίνουν σήμερα συνιστούν μια φυσιολογική εξέλιξη της βιομηχανίας.

Τη δεύτερη θεματική ενότητα της συντόνισε ο συντάκτης για τεχνικά θέματα και ανταποκριτής για τη Σκανδιναβία της ναυτιλιακής εφημερίδας Lloyd's List κ. Craig Eason και σε αυτή έλαβαν μέρος ο Ειδικός Σύμβουλος του Ταμείου The Business Sector's NOx Fund Νορβηγίας κ. Geir Høibye, ο Εξειδικευμένος Διευθυντής στο Υπουργείο Περιβάλλοντος της Νορβηγίας κ. Sveinung Oftedal και ο Αντιπρόεδρος (για την παγκόσμια ανάπτυξη του φυσικού αερίου) του Αμερικανικού Νηογνώμονα (ABS) κ. William J. Sember.

Η συζήτηση εστιάστηκε στις προβλέψεις όσον αφορά στη μελλοντική χρήση διαφόρων ειδών καύσιμων όπως υγροποιημένο φυσικό αέριο, βιοκαύσιμα, μεθανόλη και πετρέλαιο για τα συστήματα πρόωσης των πλοίων. Οι ομιλητές, αφού ανέλυσαν τις διάφορες εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, υπογράμμισαν την ανάγκη για επενδύσεις σε έργα υποδομών για τη διευκόλυνση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.




 IMG_9697 (2).jpg