mtcw



Συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας

Η Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων δρ Ερατώ Κοζάκου-Μαρκουλλή προήδρευσε σήμερα συνεδρίας του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας με τη συμμετοχή του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Λουκά Λουκά.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη συνεδρία η κα Υπουργός είπε τα εξής:

"Είχαμε σήμερα τη συνεδρία του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας τρεις μήνες μετά από την προηγούμενη, ενώ η επόμενη θα πραγματοποιηθεί περί τα τέλη Σεπτεμβρίου. Προσπάθεια μας είναι να συνέρχεται το Συμβούλιο σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα γιατί η κατάσταση είναι πραγματικά πολύ κρίσιμη. Έχουμε διαπιστώσει - η Αστυνομία μάς έχει παρουσιάσει όλες τις στατιστικές - ότι έχει παρατηρηθεί μια αύξηση στον αριθμό των θυμάτων τον τελευταίο καιρό, κάτι που διαπιστώνουν όλοι καθημερινά. Σίγουρα πρέπει να ληφθούν πολλά και δραστικά μέτρα.

Έχουμε εξετάσει πολλές εναλλακτικές προτάσεις. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι λήφθηκε απόφαση για μελέτη αναθεώρησης του όλου συστήματος βαθμών ποινής και επιβολή πιο αυστηρών ποινών, ιδιαίτερα διοικητικών, ούτως ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτό το τεράστιο πρόβλημα, αυτή τη μάστιγα που πλήττει τον τόπο μας. Έχουμε μελετήσει τα παραδείγματα της Ισπανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου αλλά και άλλων χωρών. Ο μόνος τρόπος είναι να γίνει μια σοβαρή αναθεώρηση του συστήματος επιβολής ποινών, ιδιαίτερα διοικητικών, ούτως ώστε να δούμε πραγματικά αποτελέσματα. Διαφορετικά θα θρηνούμε συνεχώς όλο και περισσότερα θύματα.

Στη συνεδρία έγινε μια αξιολόγηση των μέχρι σήμερα δραστηριοτήτων από την τελευταία συνεδρία του Συμβουλίου. Όπως γνωρίζετε, κατατέθηκε ήδη στη Βουλή των Αντιπροσώπων το Νομοσχέδιο για το Νάρκοτεστ. Πρόκειται για ένα σοβαρό βήμα το οποίο κάνουμε. Ελπίζω και είναι ευχή μου η Βουλή των Αντιπροσώπων να ψηφίσει αυτό το Νομοσχέδιο στην παρούσα της Σύνοδο, διαφορετικά αμέσως μετά τις θερινές διακοπές. Επίσης προχωρούμε με τη νομοθετική ρύθμιση για τη μείωση του επιτρεπτού ορίου αλκοόλ για συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών. Στο προηγούμενο Συμβούλιο είχαμε εισηγηθεί και τώρα μπορώ να σας ανακοινώσω ότι είναι έτοιμο το Νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε πριν από δυο μέρες στο Γενικό Εισαγγελέα για τον κατάλληλο νομοτεχνικό έλεγχο ώστε να μπορέσουμε να το υποβάλουμε το συντομότερο στη Βουλή των Αντιπροσώπων".

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση η κα Μαρκουλλή διευκρίνισε ότι το επιτρεπτό όριο αλκοόλ θα μειωθεί από 22 μικρογραμμάρια σε εννέα ανά εκατόν χιλιοστόγραμμα εκπνοής για ειδικές κατηγορίες που είναι οι νεαροί οδηγοί, οι οδηγοί επαγγελματικών φορτηγών αυτοκινήτων, οι οδηγοί αυτοκινήτων που μεταφέρουν επικίνδυνο φορτίο και οι οδηγοί ταξί.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις αλλαγές που θα επέλθουν σε ό,τι αφορά τους βαθμούς ποινής, η κα Υπουργός είπε ότι θα χρησιμοποιηθεί μια μελέτη μέχρι την επόμενη συνεδρία του Συμβουλίου για να ανακοινωθούν συγκεκριμένες αποφάσεις. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο παράδειγμα της Ισπανίας την οποία επισκέφθηκε πρόσφατα αντιπροσωπεία από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, το Τμήμα Τροχαίας της Αστυνομίας και από άλλα Υπουργεία. Η αντιπροσωπεία έτυχε μιας πολύ εμπεριστατωμένης ενημέρωσης από τις Ισπανικές Αρχές οι οποίες σε μια δεκαετία μείωσαν τα θανατηφόρα δυστυχήματα κατά 53%. Αυτό το πέτυχαν μέσα από διάφορες δράσεις και προγράμματα και την επιβολή αυστηρότερων ποινών, ιδιαίτερα διοικητικών.

Από την ενημέρωση που έγινε στη συνεδρία του Συμβουλίου, στην Ισπανία επιβάλλονται διοικητικές ποινές και όχι δικαστικές, σε συνδυασμό με ένα σύστημα επιβράβευσης γι΄ αυτούς που οδηγούν καλά και ποινών γι΄ αυτούς που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα καθώς και αφαίρεσης της άδειας οδήγησης. "Είναι και αυτά μέσα στα σχέδια μας", πρόσθεσε η κα Υπουργός. Όταν κάποιος συμπληρώνει ένα συγκεκριμένο αριθμό βαθμών ποινής, ο οποίος θα αποφασιστεί, θα του αφαιρείται η άδεια. Αν για παράδειγμα κάποιος οδηγεί με 150 μικρογραμμάρια αλκοόλης, αυτό θα συνεπάγεται σοβαρότερη ποινή για τον παραβάτη".

Στη συνέχεια η κα Μαρκουλλή υπογράμμισε τα εξής: "Πραγματικά έχουμε φτάσει στα όρια. Αντί να μειώνονται τα θανατηφόρα δυστυχήματα βλέπουμε ότι αυξάνονται, ιδιαίτερα με την εμπλοκή νέων ανθρώπων. Κάπου πρέπει να τεθεί ένα τέρμα. Ελπίζω και εύχομαι με τη βοήθεια όλης της κοινωνίας και της Πολιτείας να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε πιο δραστικά μέτρα".

Εξάλλου, ο Διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας του Αρχηγείου Αστυνομίας κ. Δημήτρης Δημητρίου είπε ότι από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα έχουν σημειωθεί 30 θανατηφόρα δυστυχήματα με 34 νεκρούς, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχαμε 22 θανατηφόρα με 26 νεκρούς. Δηλαδή υπάρχει μια αύξηση κατά οκτώ θανατηφόρα και κατά οκτώ νεκρούς, που είναι περίπου 31% του αριθμού των νεκρών. Η αύξηση, πρόσθεσε, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των νεκρών στις δυο ομάδες υψηλού κινδύνου που είναι οι μοτοσικλετιστές και οι αλλοδαποί. Σε ό,τι αφορά τους αλλοδαπούς την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχαμε εννέα νεκρούς και φέτος έχουμε 13. Σε ό,τι αφορά στους οδηγούς και τους επιβάτες μοτοσικλέτας πέρσι ήταν έξι και φέτος έχουμε οκτώ νεκρούς.