mtcw


Αναφορικά με δημοσιεύματα σε ημερήσια εφημερίδα στις 19 και 20 Νοεμβρίου 2010 σχετικά με το συμβάν στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας στις 18 Νοεμβρίου 2010 και, συγκεκριμένα, τη διακοπή λειτουργίας στις οθόνες ραντάρ, και σε συνέχεια σχετικής Ανακοίνωσης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας ημερομηνίας 19 Νοεμβρίου 2010, παραθέτω κατωτέρω για πληρέστερη ενημέρωση του κοινού και για αποκατάσταση οποιασδήποτε αρνητικής εικόνας παρουσιάστηκε στον Τύπο που πιθανόν να προκάλεσε ανησυχίες, τα ευρήματα του συμβάντος όπως μου διαβιβάστηκαν από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΔΑΑΣ) κ. Κώστα Ορφανό με έκθεση που μου υπέβαλε χθες Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2010. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί από τα ευρήματα της ΕΔΑΑΣ είναι ότι «Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε θέμα ασφάλειας οποιουδήποτε αεροσκάφους.» και ότι «Κατά την διάρκεια του συμβάντος παρουσιάστηκαν διάφορα μικροπροβλήματα, όμως σε καμία περίπτωση δεν επηρέασαν την παροχή Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας ασφαλισμένα».

Τα ευρήματα αυτά συνάδουν πλήρως με τα συμπεράσματα της προκαταρτικής έκθεσης του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 19 Νοεμβρίου 2010. Θα ήθελα, με την ευκαιρία αυτή, να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο και τα μέλη της ΕΔΑΑΣ για την άψογη συνεργασία μας και τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρουν στο κράτος σε έναν τόσο ευαίσθητο τομέα όπως είναι ο τομέας της ασφάλειας πτήσεων και της πρόληψης αεροπορικών ατυχημάτων και συμβάντων.

ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ

ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

ΣΤΙΣ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ

1. Όλοι οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας που κατέθεσαν στην Επιτροπή, ο Επιθεωρητής της βάρδιας της 18ης Νοεμβρίου 2010, καθώς και ο Προϊστάμενος του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας κατηγορηματικά ανέφεραν στην Επιτροπή ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε θέμα ασφάλειας οποιουδήποτε αεροσκάφους.

2. Η διακοπή λειτουργίας του Radar έγινε μόνο στις οθόνες του αναβαθμισμένου συστήματος. Καμία διακοπή λειτουργίας Radar δεν έγινε στις παλιές οθόνες MIV γιατί είναι ανεξάρτητο σύστημα.

3. Η διακοπή λειτουργίας Radar στις οθόνες του αναβαθμισμένου συστήματος διήρκησε από τις 08.36 UTC (10.36 τοπική) μέχρι τις 08.40 UTC (10.40 τοπική), δηλαδή 4 λεπτά μόνον. Μετά τα 4 λεπτά διακοπής λειτουργίας Radar στις οθόνες του αναβαθμισμένου συστήματος, το σύστημα, επανήλθε και όλες οι οθόνες άρχισαν να λειτουργούν κανονικά, αλλά αργά.

4. Η CYTA σε συνεννόηση με το Κέντρο Ελέγχου ζήτησαν να τους δοθεί το αναβαθμισμένο σύστημα για να το επαναφέρουν σε κανονική λειτουργία. Οι δύο τομείς του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας που ήταν σε λειτουργία μετακινήθηκαν στις παλιές οθόνες (MIV) και συνέχισαν να παρέχουν Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας από τις οθόνες (MIV).

5. Κατά την διάρκεια του συμβάντος παρουσιάστηκαν διάφορα μικροπροβλήματα, όμως σε καμία περίπτωση δεν επηρέασαν την παροχή Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας ασφαλισμένα.

Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών

Ατυχημάτων και Συμβάντων - Νοέμβριος 2010