mtcw


Το θεωρώ ιδιαίτερη τιμή να παρευρίσκομαι σήμερα εδώ, σε αυτή τη σεμνή τελετή απονομής των βραβείων του 6ου Δημοσιογραφικού Διαγωνισμού για την Οδική Ασφάλεια. Συγχαίρω και ευχαριστώ θερμά τον τέως Πρόεδρο της Ένωσης Συντακτών, κ. Ανδρέα Καννάουρο, για την πρωτοβουλία του πριν οκτώ χρόνια, να προτείνει την καθιέρωση δημοσιογραφικών βραβείων με σκοπό την ενίσχυση και επέκταση της εμπλοκής και συμβολής των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στη δημιουργία Οδικής Συνείδησης και στη μείωση των θυμάτων σε οδικές συγκρούσεις.

Η πρόταση του κ. Καννάουρου υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και ο Δημοσιογραφικός Διαγωνισμός για την Οδική Ασφάλεια έχει, έκτοτε, καταστεί θεσμός, αφού έχουν ήδη διοργανωθεί έξι διαγωνισμοί και σήμερα προκηρύσσεται ο έβδομος στη σειρά.

Τα συγχαρητήρια και ευχαριστίες μου απευθύνω επίσης στο νυν Πρόεδρο της Ένωσης Συντακτών, κύριο Αντώνη Μακρίδη, και στους λειτουργούς της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης, της Αστυνομίας, του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών και του Υπουργείου Συγκοινωνιών και ΄Εργων, για τη συμβολή τους στη διοργάνωση του 6ου διαγωνισμού αλλά και στην καθιέρωση του θεσμού.

Ευχαριστίες εκφράζω και προς το ΡΙΚ για την υπηρεσία Traffic Announcement που έχει καθιερώσει.

Ευχαριστώ, βεβαίως, ιδιαίτερα και όλους όσους συμμετείχαν στο 6ο Δημοσιογραφικό Διαγωνισμό για την Οδική Ασφάλεια και συγχαίρω θερμά τους βραβευθέντες.

Η μικρή μας πατρίδα θρηνεί κάθε χρόνο πολλές δεκάδες νεκρούς στην άσφαλτο. Οι τραυματίες είναι εκατοντάδες και πολλοί από αυτούς μένουν με μόνιμες αναπηρίες σε όλη τους τη ζωή.

Το πρόβλημα των οδικών συγκρούσεων, όπως έχει τονιστεί πολλές φορές από τους προκατόχους μου, είναι πολυδιάστατο και πολύπλοκο. Για το λόγο αυτό, η αντιμετώπιση του απαιτεί οργανωμένες και συντονισμένες προσπάθειες, από ένα μεγάλο αριθμό κρατικών υπηρεσιών, από τις αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα και κοινωνικούς φορείς, με βάση ένα στρατηγικό σχεδιασμό.

Οι έρευνες και οι επιστημονικές μελέτες διεθνώς, έχουν αποδείξει ότι οι οδικές συγκρούσεις μπορούν να αποφεύγονται, αφού δεν οφείλονται σε τυχαία γεγονότα, αλλά είναι το αποτέλεσμα ανθρώπινης αμέλειας ή ανεύθυνης συμπεριφοράς. Για το λόγο αυτό, εγκαταλείπεται πλέον ο όρος οδικό δυστύχημα και χρησιμοποιείται ο όρος σύγκρουση.

Η Κυπριακή Δημοκρατία, ως ένα σύγχρονο κράτος, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προχώρησε στον επιστημονικό σχεδιασμό της στρατηγικής, των πολιτικών και των δράσεων που θα εφαρμοστούν για την οδική ασφάλεια κατά τη δεκαετία μέχρι το 2020.

Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός έχει ολοκληρωθεί και αφορά στην ιδιαίτερη στόχευση στις οδικές συγκρούσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο και στις οδικές συγκρούσεις με «ευάλωτους», ή ορθότερα, «απροστάτευτους» χρήστες των δρόμων στις κατοικημένες περιοχές, δηλαδή τους πεζούς, τους ποδηλάτες, τους μοτοποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές.

Οι δραστηριότητες του Κράτους στοχεύουν στη βελτίωση όλων των παραγόντων, που αφορούν στην ποιότητα των δρόμων και των οχημάτων, στην αποτελεσματικότητα της άμεσης περίθαλψης των τραυματιών και πάνω απ΄ όλα στην ποιότητα της οδικής συμπεριφοράς όσων χρησιμοποιούν τους δρόμους.

Οι συγκεκριμένες πολιτικές και δράσεις που θα εφαρμοστούν, για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων, έχουν ήδη καθοριστεί και βεβαίως, θα αναδιαμορφώνονται στην πορεία, ανάλογα με τις εξελίξεις και την αποδοτικότητα τους.

Έχει αποδειχθεί ότι οι πολυμέτωπες και συντονισμένες προσπάθειες που καταβάλλονται τα τελευταία χρόνια έχουν αποτέλεσμα.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), δημοσίευσε πρόσφατα, στα πλαίσια του προγράμματος Road Safety PIN την 7η ετήσια έκθεση Road Safety PIN Report, που παρουσιάζει τα γενικά δεδομένα οδικής ασφάλειας στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε ακόμα 4 γειτονικά κράτη, κατά το τέλος του 2012.

Το 2012 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού καταγράφηκε μείωση στους οδικούς θανάτους κατά 9%. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Road Safety Pin Report, η Κύπρος κατάγραψε τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση στην ΕΕ, με 28%, γεγονός που επανέφερε δυναμικά τη χώρα μας στη σωστή πορεία, μετά την απρόσμενη αύξηση κατά 18% το 2011. Το σημαντικά μειωμένο ποσοστό οδικών θανάτων σε αναλογία πληθυσμού, τοποθέτησε την Κύπρο στη 12η καλύτερη θέση στην ΕΕ, δέκα θέσεις πιο πάνω από την 22η θέση που βρισκόταν το 2011.

Όλες οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες εντατικοποιούν τις προσπάθειες τους για την δραστική αναβάθμιση της Οδικής Ασφάλειας στην πατρίδα μας. Για την επιτυχία, όμως, των προσπαθειών, πρέπει να συμβάλει σ’ αυτές, ολόκληρη η κυπριακή κοινωνία και ο κάθε Κύπριος πολίτης ξεχωριστά. Ο ρόλος των δημοσιογράφων και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης είναι καθοριστικός. Εσείς φίλοι δημοσιογράφοι και εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, είστε η δύναμη που διαμορφώνει τις αντιλήψεις και τις στάσεις της κοινωνίας. Η συμβολή σας είναι ανεκτίμητη! Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να σώσουμε όσες περισσότερες ανθρώπινες ζωές μπορέσουμε. Σας ευχαριστώ.




 01ipou.jpg