mtcw


Η Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κα Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή προέβη σήμερα σε δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους μετά τη λήξη του Υπουργικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο υπό την προεδρία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια.

Η κα Μαρκουλλή στη δήλωση της είπε: «Χθες είχα συνάντηση στην Αθήνα με την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας της Ελλάδος κα Λούκα Κατσέλη. Το κύριο ζήτημα συζήτησης, μετά από δική μου παράκληση, ήταν το θέμα της ατμοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας, ένα θέμα το οποίο είχε εγερθεί και από τον προκάτοχο μου με την προηγούμενη Κυβέρνηση της Ελλάδας. Συζητήσαμε γιατί είχαμε προετοιμαστεί για διάφορες επιλογές. Υπήρχε μια πολύ θετική ανταπόκριση από μέρους της κα Λούκας Κατσέλη και έτσι καταλήξαμε χθες, με δική μου πολύ μεγάλη ικανοποίηση πραγματικά, σε μια από τις επιλογές ως προσωρινή λύση μέχρι να βρούμε τρόπους μονιμότερης θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών.

Η προσωρινή λύση που έχει εξευρεθεί είναι η χρησιμοποίηση των λεγόμενων ΡΟ-ΡΟ, τα οποία είναι οχηματαγωγά, μεταφέρουν οχήματα, και στα οποία, από πλευράς Ελλάδας τουλάχιστον, επιτρέπεται μόνο η επιβίβαση των οδηγών των οχημάτων και δεν επιτρεπόταν μέχρι τώρα, με βάση προεδρικό διάταγμα, η επιβίβαση και η χρησιμοποίηση αυτών των οχηματαγωγών από κανονικούς επιβάτες. Με τη συνεργασία της Ελληνικής Κυβέρνησης αίρεται αυτός ο περιορισμός και έτσι θα χρησιμοποιούνται αυτά τα οχηματαγωγά για την επιβίβαση μέχρι και 12 επιβατών, για ταξίδι μεταξύ Λεμεσού και Λαυρίου.

Αυτό μπορεί να ξεκινήσει πολύ σύντομα. Αυτό για το οποίο έγινε παράκληση από μέρους της κα Κατσέλη είναι να οριστικοποιηθούν ορισμένες από τις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν πολύ σύντομα. Οι οδηγίες προς τους υπηρεσιακούς του Υπουργείου της ήταν πολύ ξεκάθαρες ούτως ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί αυτή η απόφαση. Εξετάζουμε εν τω μεταξύ και άλλες εναλλακτικές λύσεις οι οποίες θα παρέχουν τη δυνατότητα σε μεγαλύτερο αριθμό επιβατών να χρησιμοποιούν είτε κρουαζιερόπλοια είτε άλλα πλοία και, βεβαίως, η μονιμότερη λύση είναι η δρομολόγηση κανονικών επιβατικών πλοίων, κάτι το οποίο εξετάζουμε και σε συνδυασμό με διάφορα προγράμματα της ΕΕ.

Για την Κύπρο είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη γιατί σαν νησιωτικό κράτος, εκτός από την αεροπορική σύνδεση με την Ελλάδα και τις άλλες χώρες, έχουμε την ανάγκη της θαλάσσιας σύνδεσης και έτσι γίνεται μια σημαντική αρχή διότι από τη δεκαετία του 90 έχουν σταματήσει αυτά τα ταξίδια. Βάζουμε τα πρώτα θεμέλια ξανά για τη θαλάσσια σύνδεση μας με την Ελλάδα».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι αυτά τα δρομολόγια σταμάτησαν διότι δεν συνέφερε στις εταιρείες και ερωτηθείσα γιατί επανέρχονται τώρα, η κα Μαρκουλλή είπε: «Θα γίνει μια έρευνα, μια μελέτη, σε συνεργασία με την ΕΕ, για να δούμε με βάση ποια προγράμματα μπορούν να επιδοτηθούν κάποιες από αυτές τις εταιρείες ούτως ώστε να μπορούμε να έχουμε κάτι μονιμότερο. Ακόμα όμως, είναι στο στάδιο της μελέτης. Εξετάζουμε επίσης την πρακτική ορισμένων άλλων χωρών, όπως είναι για παράδειγμα η Δανία, ορισμένες από τις Βαλτικές χώρες, η Σουηδία και η Φινλανδία, για να δούμε αν κάποιες από τις δικές τους τις πρακτικές και τα παραδείγματα μπορούμε να τα ακολουθήσουμε».

Σε άλλη ερώτηση, η κα Μαρκουλλή διευκρίνισε: «Υπάρχει η δυνατότητα επιβίβασης 12 επιβατών, αυτό είναι το μέγιστο που επιτρέπουν οι διεθνείς συμβάσεις για την χρησιμοποίηση αυτών των οχηματαγωγών».

Ερωτηθείσα πότε ξεκινούν τα δρομολόγια, η κα Μαρκουλλή είπε: «Θα πρέπει να ολοκληρωθούν κάποιες διαδικασίες από πλευράς Ελλάδας. Από δικής μας πλευράς είμαστε έτοιμοι».

Εξάλλου, σε ερώτηση για το πόσα δρομολόγια την ημέρα θα υπάρχουν, η κα Υπουργός είπε: «Εξαρτάται από τις εταιρείες. Υπάρχουν, ήδη, εταιρείες που πραγματοποιούν αυτά τα δρομολόγια».