mtcw

Με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση αποδέχθηκα την πρόσκληση του αγαπητού φίλου και συνεργάτη, Μάριου Σταύρου, Προέδρου του Οργανισμού Νέων για την Οδική Ασφάλεια REACTION, για να χαιρετίσω ως Πρόεδρος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας την έναρξη του εκπαιδευτικού προγράμματος «ΦΑΕΘΩΝ».

Η βιομηχανική επανάσταση του εικοστού αιώνα έφερε στους ανθρώπους, με την εφεύρεση του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας, τεράστιες δυνατότητες διακίνησης που ήταν αδιανόητες σε όλους τους προηγούμενους αιώνες της ύπαρξης των ανθρώπων. Οι περισσότεροι παππούδες και γιαγιάδες μας στη μικρή μας Κύπρο δεν είχαν ποτέ ταξιδέψει πιο μακριά από το γειτονικό τους χωριό. Τώρα το πιο απόμακρο σημείο του νησιού μας βρίσκεται μόλις δύο με τρεις ώρες μακριά μας.

Όμως το αυτοκίνητο και η μοτοσικλέτα έφεραν στους ανθρώπους και τη φοβερή μάστιγα των οδικών δυστυχημάτων, ή πιο σωστά των οδικών συγκρούσεων. Ένα εκατομμύριο και τριακόσιες χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο στους δρόμους του πλανήτη. Αυτό ισοδυναμεί με τη συντριβή 20 με 30 επιβατικών αεροπλάνων κάθε μέρα. Άλλα 50 εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίζονται και 5 εκατομμύρια από αυτούς μένουν με μόνιμες αναπηρίες για ολόκληρη τη ζωή τους. Οι οδικές συγκρούσεις έχουν καταστεί παγκόσμια η πρώτη αιτία θανάτου για τα παιδιά και τους νέους από 5 μέχρι 29 ετών.

Η διεθνής κοινότητα έχει σημάνει συναγερμό για την αντιμετώπιση αυτής της φοβερής συνεχιζόμενης καταστροφής. Στις 11 Μαΐου 2011, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Χριστόφιας μαζί με τους αρχηγούς άλλων 100 κρατών σε ολόκληρο τον κόσμο, κήρυξε την έναρξη της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 και κάλεσε όλες τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να θέσουν την Οδική Ασφάλεια στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους.

Από το 2012 αρχίζει η εφαρμογή του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας στην Κυπριακή Δημοκρατία για την περίοδο μέχρι το 2020, με τον ευρωπαϊκό στόχο της μείωσης των νεκρών και τραυματιών σε οδικές συγκρούσεις, κατά 50%. Οι προτεραιότητες κατά την επόμενη δεκαετία βασίζονται στις ευρωπαϊκές πολιτικές κατευθύνσεις για την οδική ασφάλεια, το πρόσφατο σχετικό ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά βεβαίως και στα ιδιαίτερα προβλήματα οδικής ασφάλειας της πατρίδας μας. Και δυστυχώς το μεγαλύτερο από τα προβλήματα αυτά, είναι το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό θυμάτων ανάμεσα στους νέους.

Πιστεύω ότι οι νέοι δεν είναι μέρος του προβλήματος των οδικών συγκρούσεων, αλλά μέρος της λύσης. Οι νέοι είναι πάντα πρωτοπόροι στους αγώνες. Έτσι και το Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας ΦΑΕΘΩΝ στοχεύει στην ενεργό εμπλοκή των νέων στις συλλογικές προσπάθειες για τη δημιουργία μιας σύγχρονης και ευρωπαϊκής κουλτούρας οδικής συμπεριφοράς στους κυπριακούς δρόμους. Μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας, εφάμιλλης με αυτές της Σουηδίας, της Βρετανίας, της Ολλανδίας, αλλά και της μεσογειακής Ισπανίας.

Είμαι βέβαιος ότι οι νέοι της Κύπρου θα μας δείξουν τον δρόμο και σύντομα θα μπορέσουμε, όλοι μαζί, να τερματίσουμε τη φοβερή αφαίμαξη της κυπριακής νεολαίας και της κυπριακής κοινωνίας από τον αδηφάγο Μολώχ της Ασφάλτου.

Συγχαίρω και ευχαριστώ θερμά τον Οργανισμό REACTION και όλους όσοι συνέβαλαν και θα συμβάλλουν στην επιτυχία του προγράμματος ΦΑΕΘΩΝ, την οποία και θεωρώ δεδομένη.