mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Τάσος Μητσόπουλος απηύθυνε σήμερα το πρωί χαιρετισμό στην τελετή έναρξης των εργασιών του συνεδρίου με θέμα «Ανάπτυξη των Αεροπορικών Συγκοινωνιών της Κύπρου μέσα από την αλλαγή, τη συνεργασία και την καινοτομία», που διοργάνωσε η Hermes Airports, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, στο Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία στη Λευκωσία.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο κ. Υπουργός είπε τα εξής: «Η Κύπρος, ως νησιωτικό κράτος που είναι, εξαρτάται απόλυτα από τις αεροπορικές μεταφορές τόσο για σκοπούς ανάπτυξης του τουρισμού όσο και για σκοπούς στήριξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Για τον λόγο αυτό το Υπουργείο μας έχει υιοθετήσει δυναμικά μια πολιτική ανοικτών ουρανών την οποία προωθεί αποφασιστικά. Επίσης, πρέπει να πω ότι από κοινού με τη Hermes, την εταιρεία που διαχειρίζεται τα δύο διεθνή αεροδρόμια της Κύπρου, αποφασίσαμε τη διοργάνωση αυτού του συνεδρίου προκειμένου να δούμε πώς μέσα από συνεργασία και κοινές πρωτοβουλίες μπορούμε να προωθήσουμε την αεροπορική σύνδεση της Κύπρου με άλλες περιοχές για να καταστήσουμε την Κύπρο ένα κόμβο αεροπορικών μεταφορών. Φαίνεται ότι οι συστηματικές προσπάθειες σταδιακά αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς. Αυτό καταγράφεται και από τον αυξημένο αριθμό αεροπορικών συνδέσεων που, ήδη από το 2013, αλλά ακόμη περισσότερο το 2014 θα υπάρχουν από και προς την Κύπρο».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Μητσόπουλος είπε: «Πρέπει να πω ότι με τη Ρωσία είχαμε μια πολύ σημαντική συμφωνία από την οποία πιστεύω θα επωφεληθεί ιδιαίτερα το τουριστικό μας προϊόν την προσεχή θερινή περίοδο. Θα έχουμε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τους χειμερινούς μήνες, που ήταν μια περίοδος νεκρή για την οικονομία, για τον τουρισμό μας. Με το Ισραήλ επίσης έχουμε μια σημαντική αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων με αύξηση της χωρητικότητας αλλά και μείωση των ναύλων ταυτόχρονα. Ένας επόμενος μεγάλος στόχος για μας είναι πώς θα καταφέρουμε να πετύχουμε αεροπορικές συνδέσεις με τις οικονομίες και τις αγορές της Άπω Ανατολής, κυρίως με την Κίνα που είναι μια τεράστια αγορά».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το θέμα των μαθητικών κομίστρων στα λεωφορεία ο κ. Υπουργός απάντησε: «Όπως έχω πει κατ’ επανάληψη, το θέμα βρίσκεται υπό συνεχή αξιολόγηση. Προσπαθούμε να δούμε, μέσα από την εφαρμογή του συστήματος, πού δημιουργούνται προβλήματα και πού υπάρχουν στρεβλώσεις, και έχουμε και την αποφασιστικότητα και τη διάθεση να παρέμβουμε διορθωτικά αφού δούμε στην εξέλιξη των πραγμάτων πώς λειτουργεί το σύστημα. Καταγράφουμε όλες τις απόψεις, είμαστε σε συνεχή επαφή και με το Υπουργείο Παιδείας και με το Υπουργείο Εργασίας, με τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας και με την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού – με την οποία είχαμε επαφή και πριν την εφαρμογή του μέτρου, πρέπει να σας πω – για να δούμε ακριβώς ποιες είναι εκείνες οι ομάδες του πληθυσμού οι οποίες ενδεχομένως δεν έχουν μέχρι στιγμής καλυφθεί επαρκώς. Όλα αυτά, όμως, προσπαθούμε να τα κάνουμε έχοντας πάντοτε υπόψη ότι ο προϋπολογισμός που έχουμε είναι περιοριστικός και είναι δεδομένος. Όπως έχω πει, δεν μπορούμε να ‘κόψουμε’ νέο χρήμα. Καλώς ή κακώς».

Σε ερώτηση για το θέμα των Κυπριακών Αερογραμμών ο κ. Μητσόπουλος είπε: «Το Συμβούλιο της εταιρείας μαζί με τους νομικούς συμβούλους τόσο από την Κύπρο όσο και από το εξωτερικό μας ενημέρωσε εκτενώς για τις τελευταίες εξελίξεις. Πρέπει να πω ότι η πώληση αυτής της βραδινής χρονοθυρίδας διασφαλίζει μια πολύ σημαντική ρευστότητα στην εταιρεία η οποία δεν μπορούσε να εξασφαλιστεί με άλλο τρόπο. Ουσιαστικά διασφαλίζει τη βιωσιμότητα της εταιρείας τους επόμενους κρίσιμούς μήνες και μέχρις ότου αρχίσει η θερινή περίοδος για την οποία έχει γίνει ήδη ένας αρκετά καλός προγραμματισμός με σημαντικές συμφωνίες για την εκτέλεση δεκάδων ναυλωμένων πτήσεων. Απ’ εκεί και πέρα η Υπουργική Επιτροπή, μετά από εισήγηση του Συμβουλίου, έχει αποφασίσει τη σύσταση μιας ομάδας διαπραγμάτευσης η οποία θα αναλάβει να συζητήσει με τους επίδοξους στρατηγικούς επενδυτές που είναι αρκετοί – απ’ ότι αντιλαμβάνομαι πρέπει να είναι έξι-επτά ίσως και περισσότεροι. Είναι κοινοπραξίες, είναι επενδυτές, είναι αεροπορικές εταιρείες και από τις χώρες του Αραβικού Κόλπου και από τη Ρωσία, αντιλαμβάνομαι και από την Κίνα υπάρχει ενδιαφέρον. Αυτά θα τα δει πλέον η ομάδα η οποία έχει συσταθεί γι’ αυτό τον σκοπό και η οποία θα αναλάβει να φέρει σε πέρας το έργο της διαπραγμάτευσης».

Σε ερώτηση για το πότε θα ληφθούν οι αποφάσεις, ο κ. Υπουργός απάντησε: «Ευθύς μόλις ολοκληρωθούν οι επαφές με τους ενδιαφερόμενους στρατηγικούς επενδυτές. Εγώ αντιλαμβάνομαι, και αυτή είναι και θέση δική μου, ότι τα πράγματα επείγουν, αποφάσεις πρέπει να ληφθούν το συντομότερο δυνατό και δεν μπορούμε να αφήνουμε τον χρόνο να περνά αναξιοποίητος».

Τέλος, σε ερώτηση για τη συνεδρία της Διυπουργικής Επιτροπής παρακολούθησης των αποκρατικοποιήσεων και των αποφάσεων που λήφθηκαν ο κ. Μητσόπουλος ανέφερε: «Το βασικό θέμα ήταν η ολοκλήρωση της νομοθεσίας η οποία χρειάζεται για να τεθεί σε εφαρμογή το συγκεκριμένο πρόγραμμα, και αντιλαμβάνομαι ότι έχει ήδη γίνει μια προεργασία σε τεχνοκρατικό επίπεδο από υπηρεσιακούς παράγοντες των διαφόρων Υπουργείων. Αυτή η νομοθεσία έχει ουσιαστικά συζητηθεί, η οποία αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή για την τοποθέτηση πλέον της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Βάσει του προγράμματος το οποίο έχει εγκρίνει η Τρόικα, η νομοθεσία θα πρέπει να έχει υιοθετηθεί μέχρι τέλος του Ιανουαρίου, κάτι το οποίο θεωρώ ότι αντικειμενικά δεν είναι εφικτό γιατί θεωρώ ότι δεν υπάρχει επαρκής χρόνος και αντιλαμβάνομαι ότι και η Βουλή ευθύς μόλις κατατεθεί η νομοθεσία θα θελήσει να τοποθετηθεί να συζητήσει το θέμα πιο διεξοδικά».




 w1.jpg