mtcw

Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και ΄Εργων κ. Τάσος Μητσόπουλος προήδρευσε σήμερα συνεδρίας του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας με τη συμμετοχή του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Ιωνά Νικολάου και υπηρεσιακών παραγόντων.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη συνεδρία ο κ. Μητσόπουλος ανέφερε τα εξής: «΄Ηταν η πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας που πραγματοποιήθηκε μετά από αρκετούς μήνες και μετά τις αλλαγές που προέκυψαν σαν αποτέλεσμα των Προεδρικών εκλογών, με τη νέα του, δηλαδή, πολιτική σύνθεση. Είχαμε μια πολύ παραγωγική ανταλλαγή απόψεων. Έχουμε αποφασίσει ότι στις 10 του μηνός Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί μια ολοκληρωμένη παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια για την περίοδο του 2012-2020, επικαιροποιημένου, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που έχουν προκύψει και σαν αποτέλεσμα, βεβαίως, των δημοσιονομικών περιορισμών.

Μέριμνα όλων μας και του συναδέλφου Υπουργού Δικαιοσύνης είναι πώς θα δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες και τις προϋποθέσεις για να μειώσουμε δραστικά τα τροχαία στους δρόμους της Κύπρου και πώς θα κινηθούμε στην κατεύθυνση κυρίως του δραστικού περιορισμού των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων».

Ο κ. Νικολάου δήλωσε τα εξής: «Στόχος μας και πολιτική, θα έλεγα, αυτής της Κυβέρνησης είναι όπως τα στρατηγικά σχέδια τα οποία καθορίζονται, όπως και το στρατηγικό σχέδιο για τα θέματα της οδικής ασφάλειας, να είναι συγκεκριμένα, δηλαδή να έχουν συγκεκριμένους στρατηγικούς στόχους, ενδιάμεσους στόχους και συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες να επιτελούνται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, ούτως ώστε να μπορούμε να αξιολογούμε τα αποτελέσματα αυτών των δράσεων στην προσπάθεια να επιτύχουμε τους στόχους μας. Γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο, και αν ξεφύγουμε από τη μέχρι σήμερα τακτική να υπάρχουν πάρα πολλές δραστηριότητες οι οποίες όχι μόνο να μην αξιολογούνται αλλά και να μην είναι στοχοποιημένες, θα μπορέσουμε συστηματικά να επιτύχουμε την προώθηση της οδικής συνείδησης και της μείωσης των θανατηφόρων και σοβαρών δυστυχημάτων.

΄Εχουμε τάξει ως στρατηγικό στόχο τη μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων κατά 50% με βάση τους αριθμούς του 2010 που ήταν 60, δηλαδή να μειωθούν στα 30 και λιγότερα. Για να μπορέσουμε να φτάσουμε σε αυτά τα σημεία και αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να γίνουμε πιο συστηματικοί και πιο στοχοποιημένοι στην προσπάθεια την οποία καταβάλλουμε. Και αυτή είναι η δική μας προσπάθεια. Επιπρόσθετα, έχουμε αξιολογήσει μια σειρά από εκκρεμότητες οι οποίες παρέμειναν από το προηγούμενο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Προσπάθεια μας είναι, αναθεωρώντας κάποια από τα μέτρα αυτά, να επιτύχουμε την όσο το δυνατό καλύτερη συναίνεση και καλύτερη διαχείριση των θεμάτων με σκοπό τα καλύτερα αποτελέσματα».