mtcw


Τα θέματα των αστικών και θαλάσσιων μεταφορών, βρέθηκαν για άλλη μια φορά στο επίκεντρο της πρόσφατης άτυπης Συνόδου των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., που πραγματοποιήθηκε στο La Rochelle της Γαλλίας στις αρχές Σεπτεμβρίου, όπου χαιρετίστηκε, μεταξύ άλλων, η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συγγραφή Πράσινης Βίβλου, που να επιδιώκει την διαμόρφωση νέας παιδείας αστικής κινητικότητας και που να καλεί για ευρωπαϊκή δράση.

Σε σχετική δήλωσή του προς δημοσιογράφους, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαΐδης, ο οποίος συμμετείχε στην άτυπη Σύνοδο Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η εν λόγω Πράσινη Βίβλος θα βοηθήσει τις αρμόδιες αρχές να διαμορφώσουν μια πολιτική για τις αστικές συγκοινωνίες, η οποία θα αποθαρρύνει την εκτεταμένη εξάρτηση από ιδιωτικά αυτοκίνητα, έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική συμβολή στη μείωση της συμφόρησης στα αστικά κέντρα και στη συνεπακόλουθη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Κατά τη Σύνοδο, πρόσθεσε, τονίστηκε η ανάγκη να υπάρξει μεγαλύτερη εμπλοκή σε κεντρικό επίπεδο, στα ζητήματα αυτά, ώστε να αντιμετωπιστεί το θέμα αυτό με πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, ανέφερε, ανταλλάξαμε απόψεις για τα εκκρεμή θέματα της 3ης Δέσμης Μέτρων για την θαλάσσια ασφάλεια. Η συντριπτική πλειοψηφία των κρατών μελών επανέλαβε την θέση ότι δεν επιθυμεί την υιοθέτηση των νομοθετικών προτάσεων περί αστικής ευθύνης των πλοιοκτητών και περί υποχρεώσεων των κρατών σημαίας. Στη δική μου παρέμβαση, παρατήρησε ο κ. Νικολαϊδης, εξήρα τις προσπάθειες της Γαλλικής Προεδρίας για προώθηση των πέντε νομοθετικών προτάσεων, για τις οποίες έχει επιτευχθεί ήδη πολιτική συμφωνία στο Συμβούλιο, και γενικά υποστηρίξαμε την υιοθέτηση πιο χαλαρών ρυθμίσεων για τις πιο πάνω δύο προτάσεις.

Σε άλλα σημεία των δηλώσεών του ο κ. Νικολαϊδης ανέφερε ότι η Κύπρος πρότεινε όπως καταβληθεί προσπάθεια, ο εκούσιος έλεγχος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για τα Κράτη Σημαίας, να καταστεί υποχρεωτικός, και υπογράμμισε την ανάγκη τα κράτη μέλη να δεσμευθούν να κυρώσουν τις σχετικές διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις, τις οποίες, επισήμανε, η Κύπρος έχει ήδη κυρώσει.

Για το θέμα της προώθησης των θαλάσσιων αρτηριών που στοχεύουν στη στροφή των μεταφορών σε φιλικότερα προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, η Σύνοδος, ανέφερε ο κ. Υπουργός, υπογράμμισε την ανάγκη να εξευρεθούν σύντομα πρακτικές λύσεις για να τύχει το συντομότερο δυνατό αποτελεσματικής εφαρμογής το όλο εγχείρημα.