mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαΐδης είχε σήμερα το απόγευμα συνάντηση με τον Πρόεδρο και άλλους εκπροσώπους της εταιρείας HERMES, κατά τη διάρκεια της οποίας αντάλλαξαν απόψεις για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις υπηρεσίες εδάφους, κατά κύριο λόγο, του Αεροδρομίου Λάρνακας και σε μικρότερο βαθμό στο Αεροδρόμιο Πάφου.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Νικολαΐδης έκανε την ακόλουθη δήλωση προς τους δημοσιογράφους:

«Μόλις έληξε μια σύσκεψη με αντιπροσωπεία της εταιρείας HERMES, του επενδυτή στα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου. Συζητήσαμε το γνωστό θέμα με τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι υπηρεσίες εδάφους στο Αεροδρόμιο Λάρνακας, κατά κύριο λόγο, και δευτερευόντως στο Αεροδρόμιο Πάφου.

Όπως είναι γνωστό, ξέρετε από τις 29/5/2008 ο επενδυτής, η εταιρεία HERMES, προχώρησε στη συνομολόγηση δύο συμβάσεων με δύο εταιρείες, οι οποίες θα ασκούσαν τις υπηρεσίες εδάφους στα δύο Αεροδρόμια. Έχει κλείσει ένας περίπου μήνας από την ανάληψη αυτών των υποχρεώσεων από τις δύο εταιρείες. Το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και οι υπηρεσίες μας όλο αυτό το μήνα άσκησαν καθημερινούς και ενδελεχείς ελέγχους.

Πρέπει να πούμε ότι, παρά τους ελέγχους αυτούς, παρά τις επανειλημμένες υποδείξεις του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, συγκεκριμένες υποδείξεις για συγκεκριμένες αδυναμίες, δυστυχώς εξακολουθεί να επικρατεί μια απαράδεκτη κατάσταση αναφορικά με την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Θεωρούν ότι οι υπηρεσίες εδάφους σήμερα στο Αεροδρόμιο Λάρνακας και δευτερευόντως στο Αεροδρόμιο Πάφου, είναι σε επίπεδα που κινούνται έξω από τις συμβατικές υποχρεώσεις των εταιρειών αυτών και, ταυτόχρονα, έξω από την άδεια αδειοδότησής τους, την οποία εξέδωσε, θεσμικά, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.

Στείλαμε σήμερα δύο επιστολές τόσο στην HERMES όσο και στους δύο ανάδοχους, στους δύο παροχείς υπηρεσιών εδάφους, όπου τους υποδεικνύουμε, για ακόμη μια φορά, τις υποχρεώσεις τους αυτές και τις αδυναμίες που εξακολουθούν να παρατηρούνται. Μέσα από τις επιστολές αυτές ζητούμε τη λήψη άμεσων μέτρων ούτως ώστε να απαμβλυνθούν, να λυθούν αυτά τα προβλήματα. Ταυτόχρονα καλέσαμε τον Επενδυτή, αντιπροσωπεία της εταιρείας HERMES σε μια συζήτηση επί του θέματος. Η HERMES αναγνωρίζει το πρόβλημα που υπάρχει σήμερα στα Αεροδρόμια, πρόβλημα για το οποίο φέρει συμβατική και νομική ευθύνη για την επίλυση του, διότι φέρει συμβατική και νομική ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία των Αεροδρομίων.

Ζητήσαμε από την εταιρεία HERMES, και συμφώνησε μαζί μας, ότι μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, μέχρι τις 6 το απόγευμα θα μας υποβάλει αναφορά, η οποία είτε θα περιέχει μία ενημέρωσή μας ότι έχουν ληφθεί και έχουν ολοκληρωθεί όλα τα μέτρα για απάμβλυνση, για ουσιαστική βελτίωση των υπηρεσιών εδάφους από τις δύο εταιρείες, είτε θα περιλαμβάνει εισήγησή της για τερματισμό του συμβολαίου είτε με τη μια είτε με την άλλη είτε και με τις δύο εταιρείες, αν κάποια από τις εταιρείες δεν ανταποκριθεί θετικά σε αυτή την άμεση ανάγκη, την οποία υποδείξαμε και εμείς άμεσα και κατευθείαν στις εταιρείες αυτές. Θέλω να επισημάνω το γεγονός ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση, το δικαίωμα ακύρωσης της άδειας προς τις δύο εταιρείες ανήκει στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο δεν θα διστάσει να ασκήσει αυτό το δικαίωμα εάν δεν υπάρξει άμεση ανταπόκριση προς αυτό που πρέπει να γίνει, τη λύση δηλαδή των προβλημάτων που παρουσιάζονται σήμερα, ούτως ώστε να εξυπηρετηθεί όπως πρέπει το επιβατικό κοινό».

Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων ως ακολούθως:

Ερώτηση: Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το Αεροδρόμιο Λάρνακας;

Απάντηση: Υπάρχει μια σειρά από προβλήματα τα οποία πηγάζουν, κυρίως, από την έλλειψη και την επάρκεια τόσο την αριθμητική όσο και την ποιοτική, του προσωπικού που εξυπηρετεί αυτή την στιγμή τις υπηρεσίες αυτές και εκεί επικεντρώνεται και η όλη προσπάθεια και οι δικές μας υποδείξεις.

Ερώτηση: Έρχεται καλοκαίρι, περίοδος αιχμής για τα Αεροδρόμια. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτά τα προβλήματα, καθώς επίσης και τον αντίκτυπο για την Κύπρο στο εξωτερικό από τη δημοσιοποίηση αυτών των προβλημάτων;

Απάντηση: Στόχος μας είναι ακριβώς να λύσουμε άμεσα αυτά τα προβλήματα με γνωστές ασφαλώς τις αδυναμίες του σημερινού Αεροδρομίου Λάρνακας, το οποίο είναι ένα Αεροδρόμιο σχεδιασμένο για να εξυπηρετεί 2,5 – 3 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο και σήμερα εξυπηρετεί 6,5 – 7 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Άρα αντιλαμβάνεστε υπάρχουν αυτές οι αντικειμενικές αδυναμίες, όμως παρόλα αυτά επιθυμία μας, υποχρέωσή μας και ευθύνη μας είναι να λύσουμε αυτά τα προβλήματα άμεσα και ασφαλέστατα αυτό κάνουμε και μέσα από τη διαδικασία αυτή και αυτό θα συζητήσουμε από την ερχόμενη βδομάδα. Είτε θα έχουν ουσιαστικά απαμβλυνθεί αυτά τα προβλήματα και θα αρχίσει μια διαδικασία επίλυσής τους είτε θα αρχίσουμε πλέον να συζητάμε αντικατάσταση των εταιρειών αυτών.

Ερώτηση: Τίθεται θέμα ασφάλειας των πτήσεων;

Απάντηση: Θέλω να βεβαιώσω ότι το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας δεν πρόκειται να αφήσει τα προβλήματα αυτά να φθάσουν σε σημείο που να τίθεται θέμα ασφάλειας πτήσεων. Σε καμία περίπτωση δεν παίζουμε με την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Άρα αυτό είναι ρητή διαβεβαίωση, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας δεν πρόκειται να αφήσει αυτά τα προβλήματα να φθάσουν σε σημείο που να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του κοινού.

Ερώτηση: Θεωρείτε ότι μέχρι τη Δευτέρα θα λυθούν τα προβλήματα; Εδώ δεν λύθηκαν τον τελευταίο μήνα παρ’ όλες τις υποδείξεις σας. Θα λυθούν μέσα σε τέσσερις πέντε μέρες;

Απάντηση: Αυτές οι εταιρείες είναι εταιρείες που έχουν αρκετά μεγάλη πείρα, εν πάση περιπτώσει οι μητρικές τους εταιρείες, οι οποίες λειτουργούν σε άλλα παρόμοια Αεροδρόμια, όπως για παράδειγμα στην Αθήνα. Θεωρούμε ότι ναι, μπορούν να εξευρεθούν εκείνες οι άμεσες λύσεις, να γίνουν οι απαραίτητες συμπληρώσεις σε προσωπικό και στις απαιτούμενες ειδικότητες, έτσι ώστε να αρχίσει μια ουσιαστική επίλυση των προβλημάτων. Δεν θεωρούμε ότι δώσαμε ένα τελεσίγραφο το οποίο είναι έξω από τις δυνατότητες είτε του Επενδυτή είτε των εταιρειών αυτών. Θεωρούμε ότι το τελεσίγραφο που δώσαμε είναι μέσα στις δυνατότητές τους να ανταποκριθούν.

Ερώτηση: Αν ο Επενδυτής δεν συμμορφωθεί τί θα κάνετε;

Απάντηση: Όπως σας είπα, το αρμόδιο Τμήμα, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας δεν θα διστάσει να λάβει τα ενδεικνυόμενα μέτρα που πηγάζουν από το θεσμικό ρόλο τους, μη αποκλειομένης και της άρσης της άδειας των δύο αυτών εταιρειών.

Ερώτηση: Η άρση της άδειας αυτής επηρεάζει και τον Επενδυτή ή μόνο τις δύο εταιρείες;

Απάντηση: Το συμβόλαιο έχει συνομολογηθεί μεταξύ των εταιρειών και του Επενδυτή. Ο Επενδυτής επέδειξε προθυμία και συμφώνησε μαζί μας ότι σε περίπτωση που δεν υπάρξει η άμεση ανταπόκριση θα εισηγηθεί ο ίδιος τον τερματισμό του συμβολαίου. Από εκεί και πέρα, η αδειοδότηση προέρχεται από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και είναι ευθύνη και δικαίωμα του Τμήματος να ασκήσει αυτό το δικαίωμα ανεξάρτητα από το τι θα κάνει ο Επενδυτής με το συμβόλαιό του.

Ερώτηση: Αν ο Επενδυτής δεν συγκατανεύσει, δεν συμμορφωθεί, υπάρχει και η πιθανότητα να τερματιστεί και η αδειοδότηση του Επενδυτή;

Απάντηση: Όχι, δεν τίθεται θέμα αδειοδότησης του Επενδυτή. Ο Επενδυτής έχει ένα συμβόλαιο, έχει μια σύμβαση παραχώρησης της διαχείρισης των Αεροδρομίων. Μέσα στο πλαίσιο αυτής της σύμβασης έχει και την ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας του Αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένης και της υπηρεσίας εδάφους.

Στη συνάντηση πήραν, επίσης, μέρος ο Γενικός Διευθυντής τους Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων κ. Μάκης Κωνσταντινίδης, οι Διευθυντές των Τμημάτων Δημοσίων Έργων και Πολιτικής Αεροπορίας κ.κ. Αλέκος Μιχαηλιδης και Λεωνίδας Λεωνίδου, αντίστοιχα, ο Διευθυντής Ελέγχου του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων κ. Ανδρέας Λαμπριανού, οι Διευθυντές των Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες. Εκ μέρους της εταιρείας HERMES παρευρέθηκε ο κ. Νίκος Σιακόλας και άλλα διευθυντικά της στελέχη.