mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Ευθύμιος Φλουρέντζου παρέστη σήμερα το πρωί στην τελετή έναρξης του Συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2011», που πραγματοποιείται στη Λεμεσό. Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο κ. Υπουργός είπε τα εξής:

«Για μας, ως Κύπρος, αυτό το συνέδριο είναι πάρα πολύ σημαντικό. Θα πρέπει να πούμε για ιστορικούς λόγους ότι το πρώτο συνέδριο έγινε το 1989. Είχε μεγάλη επιτυχία και έτσι η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να το διοργανώνει κάθε δύο χρόνια.

Κάθε δύο χρόνια που διοργανώνεται το Συνέδριο ‘Ναυτιλιακή Κύπρος’ είναι αναβαθμισμένο. Η συμμετοχή όλων των ειδών των εταιρειών, οι οποίες εμπλέκονται στη ναυτιλία, αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο και αυτό ενισχύει την εμπορική ναυτιλία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η επιτυχία του συνεδρίου έχει να κάνει και με την επιτυχία της Κύπρου μέσα από το νομικό πλαίσιο που έχει υιοθετήσει ώστε να δημιουργήσει ένα νηολόγιο το οποίο φέρει μια σημαία που πλέον εμπιστεύονται παγκόσμια. Γι’ αυτό, παρά το μικρό μέγεθος της Κύπρου, στον ναυτιλιακό τομέα είμαστε τρίτοι στην Ευρώπη και δέκατοι στον κόσμο. Αν δε δεν υπήρχε το τουρκικό εμπάργκο, το οποίο επηρεάζει, θα ήμασταν μέσα στους πρώτους.

Στο πρώτο μέρος των εργασιών του, το συνέδριο ασχολήθηκε με το θέμα της πειρατείας. Το θέμα αυτό επηρεάζει όλους όσοι ασχολούνται με τη ναυτιλία, ιδιαίτερα τους πλοιοκτήτες αλλά και τους πλοιοδιαχειριστές, τις ασφαλιστικές εταιρείες και όλους όσοι εμπλέκονται. Είναι μια μάστιγα την οποία θα πρέπει η διεθνής κοινωνία να αντιμετωπίσει και προληπτικά και κατασταλτικά. Όπως θα έχετε ακούσει, η Κυπριακή Δημοκρατία προχωρεί στην έγκριση νομοθεσίας όπου κατά την κρίση των πλοιοκτητών ή των πλοιοδιαχειριστών θα μπορούν να αγοράζουν υπηρεσίες από εταιρείες ασφάλειας με ένοπλο προσωπικό, οι οποίες θα έχουν αδειοδοτηθεί. Αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο υιοθετούμε για να αυξήσουμε τα επίπεδα ασφάλειας τόσο του προσωπικού που υπηρετεί στα πλοία – γιατί αυτό είναι το πρώτο και κύριο μέλημα – αλλά και των ίδιων των περιουσιών, όπως είναι τα πλοία και φορτία.

Αυτό είναι ένα από τα πιο βασικά θέματα τα οποία εξετάζει αυτό το συνέδριο, όπως επίσης και η βιωσιμότητα της ναυτιλίας. Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι η βιωσιμότητα ακολουθεί την άνθιση ή μη της οικονομίας. Σίγουρα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό τα ναυτιλιακά δεδομένα, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να λέμε ότι δεν είναι βιώσιμα.

Το τρίτο θέμα που θα εξεταστεί στο συνέδριο είναι κατά πόσον υπάρχει εμπιστοσύνη για το μέλλον. Βεβαίως υπάρχει και είμαι σίγουρος ότι η διακίνηση εμπορευμάτων μέσα από τις θάλασσες δεν πρόκειται να σταματήσει κατ’ ουδένα λόγο. Η Κύπρος, όσο μικρή και να είναι, έχει μεγάλη συνεισφορά στα παγκόσμια δρώμενα της ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις παραβάσεις του FIR Λευκωσίας από τουρκικά αεροσκάφη, ο κ. Φλουρέντζου είπε τα εξής:

«Να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Να διαχωρίσουμε τι σημαίνει ‘παραβίαση’ και τι σημαίνει ‘παράβαση’. Οι Τούρκοι από το 1974 παραβιάζουν τον εθνικό εναέριο χώρο της Κύπρου σχεδόν καθημερινά γιατί ο εθνικός εναέριος χώρος είναι ένας και αδιαίρετος. Δεν παραβιάζουν το κομμάτι του εθνικού εναέριου χώρου, μέχρι στιγμής, που βρίσκεται στις ελεύθερες περιοχές.

Οι παραβάσεις του εναέριου χώρου, τον οποίο ελέγχει η Κυπριακή Δημοκρατία, είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο. Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είχαν ζητήσει από την Κυπριακή Δημοκρατία να εκδώσει σχετική ειδοποίηση με βάση αίτηση την οποία θα έκαναν, πράγμα το οποίο δεν κάνουν. Δεσμεύουν χώρους εκτός των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας για σκοπούς ασκήσεων και με αυτό τον τρόπο παραβιάζουν εναέρια το FIR της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Αυτή είναι η κατάσταση ως έχει. Από εκεί και πέρα οι σχετικές ενέργειες γίνονται από το Υπουργείο Εξωτερικών προς τους διεθνείς οργανισμούς οι οποίοι είναι αρμόδιοι γι’ αυτά τα θέματα».

Σε ερώτηση κατά πόσον είναι ασφαλής η ναυσιπλοΐα στην περιοχή της Κύπρου, ο κ. Υπουργός απάντησε:

«Η ναυσιπλοΐα είναι ασφαλής. Δεν υπήρξε οποιοδήποτε επεισόδιο ή να παρεμποδιστεί η διακίνηση του ελικοπτέρου προς την πλατφόρμα ή και πίσω».

Σε ερώτηση κατά πόσον καταγράφονται κινήσεις τουρκικών σκαφών, ο κ. Φλουρέντζου ανέφερε τα ακόλουθα:

«Υπάρχουν κινήσεις διάφορων σκαφών όπως και της τουρκικής αεροπορίας, όπως ελικόπτερα που απογειώνονται από την κατεχόμενη Κύπρο. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει παράβαση του FIR Λευκωσίας».