mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαϊδης είχε σήμερα το πρωί συνάντηση με τον Αρχηγό και τον Υπαρχηγό της Αστυνομικής Δύναμης κ.κ. Μιχάλη Παπαγεωργίου και Ανδρέα Νικολαϊδη.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση ο κ. Νικολαϊδης είπε τα εξής:

"Είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις ευρύτερα πάνω σε θέματα συνεργασίας και συντονισμού της Αστυνομίας με Τμήματα του Υπουργείου μας, και κυρίως με το Τμήμα Οδικών Μεταφορών που ασχολείται με την κίνηση των τροχοφόρων στους δρόμους. Υπάρχει μια άψογη συνεργασία με την Αστυνομική Δύναμη Κύπρου, με το Τμήμα Τροχαίας. Είναι μια συνεργασία που χρονολογείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια και στον τομέα της αντιμετώπισης των οδικών δυστυχημάτων και στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Αυτή η συνεργασία ασφαλώς θα συνεχιστεί.

Με την ευκαιρία αυτή θέλω να εκφράσω την εκτίμηση και τα συγχαρητήρια μου για το έργο που επιτέλεσε η Αστυνομική Δύναμη Κύπρου στην διαχείριση της θεομηνίας που είχαμε πριν δύο μέρες. Με την άμεση σύσταση του Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων και με την συμμετοχή όλων των Τμημάτων έγινε κατορθωτό να γίνει μια πολύ αποτελεσματική διαχείριση ενός συμβάντος που ήταν πρωτοφανές. Συγχαρητήρια, φυσικά, αρμόζουν και σε όλους τους αρμόδιους φορείς και Τμήματα της Κυβέρνησης που ανταποκρίθηκαν άμεσα, τόσο στα Δημόσια Έργα όσο και στις Επαρχιακές Διοικήσεις, την Πολιτική Άμυνα, την Αρχή Ηλεκτρισμού και άλλους. Όλοι όσοι κλήθηκαν αλλά και αυτόβουλα προσέτρεξαν να αντιμετωπίσουν αυτή την κρίση επιτέλεσαν το έργο τους στο ακέραιο και πραγματικά τους οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ και ένα μεγάλο εύγε γιατί μπορέσαμε να αντιμετωπίσουμε αυτή την κρίση όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικά και να αποκτήσουμε εμπειρίες για τη μελλοντική διαχείριση παρόμοιων κρίσεων.

Στη συνάντηση μας συζητήσαμε τη διαχείριση θεμάτων που αφορούν τα τροχοφόρα, όπως το αρχείο EU CARIS. Είναι ένα πανευρωπαϊκό on line αρχείο που βρίσκεται υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στο οποίο καταγράφονται τα τροχοφόρα οχήματα, οι μεταβιβάσεις και οι οδηγοί ώστε να γίνεται πιο εύκολη η παρακολούθηση των παράνομων εγγραφών και γενικά των παρανομιών που γίνονται στη διακίνηση και διαχείριση των οχημάτων αυτών. Συζητήσαμε πώς θα γίνει πιο αποτελεσματικά η ολοκλήρωση των εργασιών από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για να μπορέσουμε να συνδεθούμε ως Κύπρος on line με αυτό το σύστημα.

Εξετάσαμε επίσης τα θέματα των παράνομων πινακίδων, των προσωρινών πινακίδων, την νομοθεσία για τις καινούργιες πινακίδες. Επίσης ενημερώσαμε τον Αρχηγό για ένα διάταγμα το οποίο υπέγραψε στις 18 Σεπτεμβρίου ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων και αφορά την ηχορύπανση, το θόρυβο που προκαλείται από τα τροχοφόρα οχήματα και με συγκεκριμένα από τα οχήματα τύπου σαλούν, τύπου M1. Όπως ξέρετε, ο θόρυβος είναι μια μάστιγα, ένα κοινωνικό πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζεται και στις αστικές περιοχές και στις αγροτικές. Μετά από μια σύσκεψη που είχαμε πριν από δύο μήνες αποφασίσαμε να προχωρήσουμε αποφασιστικά και με συγκεκριμένα μέτρα στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου.

Το πρώτο μέτρο ήταν η έκδοση ενός διατάγματος που καλύπτει ουσιαστικά ένα νομικό κενό που υπήρχε σ' ο,τι αφορά τον έλεγχο των οχημάτων που διακινούνται αυτή τη στιγμή στο δρόμο. Με το διάταγμα αυτό δίδεται η δυνατότητα ένα όχημα το οποίο εκπέμπει θορύβους μεγαλύτερους από τα επιτρεπτά όρια να ελέγχεται επί τόπου από τις κινητές μονάδες έκτακτου τεχνικού ελέγχου του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και να παραπέμπεται στα ΙΚΤΕΟ και ΚΕΜΟ για πλήρη έλεγχο και για την επιβολή των αναγκαίων πειθαρχικών διαδικασιών για επανόρθωση αυτού του αδικήματος. Δηλαδή θα αναστέλλεται το πιστοποιητικό καταλληλότητας του οχήματος μέχρι αυτό να επανέλθει στα όρια της νομιμότητας. Ενημερώσαμε τον Αρχηγό ώστε να ξέρουν και οι Λειτουργοί της Τροχαίας ότι σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν οχήματα τύπου σαλούν που εκ πρώτης όψεως εκπέμπουν υπερβολικό θόρυβο, υπάρχει δυνατότητα να καταγγέλλονται άμεσα στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών για να αποστέλλεται η μονάδα κινητού ελέγχου για άμεσο έλεγχο ή να παραπέμπονται στα κέντρα ελέγχου, δημόσια και ιδιωτικά, ώστε να γίνεται ο πλήρης έλεγχος εκεί και να παίρνονται τα απαραίτητα μέτρα.

Ανταλλάξαμε επίσης απόψεις αναφορικά με το θέμα της επέκτασης του ελέγχου αυτού και στις μοτοσικλέτες. Γίνεται μια συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον καθορισμό τεχνικών διαδικασιών ελέγχου για τις μοτοσικλέτες. Αυτή τη στιγμή δεν είναι τόσο τεχνικά εφικτό όπως με τα σαλούν. Έτσι και στον τομέα αυτό θα μπορέσουμε να επιβάλουμε μια τάξη. Συζητήσαμε επίσης το θέμα της προμήθειας εκ μέρους της Αστυνομίας κάποιων φορητών συσκευών ώστε να γίνεται ένας πρώτος έλεγχος των οχημάτων και αν διαπιστώνεται ότι κατ' αρχάς υπάρχει το πρόβλημα αυτό, τότε να καλούνται οι μονάδες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών ή να παραπέμπονται στα ΙΚΤΕΟ ή στα ΚΕΜΟ όπως επίσης και το θέμα της δυνατότητας επιβολής κάποιων εξωδίκων προστίμων σε τέτοιες περιπτώσεις ώστε να μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε όσο πιο αποτελεσματικά τη μάστιγα του θορύβου που προέρχεται από τα τροχοφόρα οχήματα".

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την πρόσφατη θεομηνία, ο κ. Υπουργός απάντησε:

"Η αντιμετώπιση της κρίσης από τον ανεμοστρόβιλο ήταν σε τρία στάδια. Η πρώτη και πιο κρίσιμη έγινε την ημέρα που έγινε ο ανεμοστρόβιλος και αφορούσε στην παροχή "πρώτων βοηθειών" στα κτήρια, στους δρόμους και στις διάφορες εγκαταστάσεις ώστε να αρθούν τα οποιαδήποτε εμπόδια που παρεμπόδιζαν τις διάφορες υπηρεσίες να επιτελέσουν το καθήκον τους και να αρθούν και οι όποιοι κίνδυνοι παραπέρα επικίνδυνων καταστάσεων. Αυτό έγινε την πρώτη μέρα αλλά και τη δεύτερη από συνεργεία των Δημοσίων Έργων και των υπολοίπων υπηρεσιών.

Η επόμενη ημέρα στόχο είχε την καταγραφή των ζημιών τόσο σε ιδιωτικά όσο και σε δημόσια κτήρια ώστε με βάση την καταγραφή να δούμε το θέμα και της οικονομικής στήριξης προς όσους επιβάλλεται να δοθεί αυτή η οικονομική στήριξη αλλά κυρίως και των διαδικασιών επιδιόρθωσης των ζημιών. Ασφαλώς σ' ό,τι αφορά τα δημόσια κτήρια εκεί οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές. Την ευθύνη θα την αναλάβουν οι κρατικές υπηρεσίες, τα Δημόσια Έργα κ.λ.π. Σ' ό,τι αφορά ιδιωτικά κτήρια, αφού καταγραφούν οι ζημιές τότε ασφαλέστατα την ευθύνη στα ιδιωτικά κτήρια θα πρέπει να τις αναλάβουν οι ιδιώτες και ανάλογα θα μελετηθεί το θέμα της οποιασδήποτε παροχής οικονομικής βοήθειας, όπως λέχθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο για τέτοιου είδους διαδικασίες που είναι το Υπουργείο Εσωτερικών.