mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαΐδης παρέστη σήμερα στην αιμοδοσία που διοργανώνουν τα Κυπριακά Ταχυδρομεία με την ευκαιρία της 9ης Οκτωβρίου, Παγκόσμιας Μέρας Ταχυδρομείων, στα γραφεία του Ερυθρού Σταυρού στη Λευκωσία.

Κατά την άφιξή του στο χώρο της αιμοδοσίας, ο κ. Υπουργός, κληθείς να σχολιάσει τις τροχαίες ρυθμίσεις που έχουν γίνει στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία, δήλωσε στους δημοσιογράφους׃ «Αυτές οι ρυθμίσεις έγιναν στη βάση κάποιων μελετών από το Φορέα Κυκλοφοριακών Μελετών σε συνεννόηση με την Αστυνομική Δύναμη Κύπρου και αποφασίστηκε ότι τέτοιου είδους ρυθμίσεις – παρόμοιες ελπίζω να δούμε αρκετές στις επόμενες βδομάδες – μπορούν να προσφέρουν οριακά. Δεν πρόκειται να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα με αυτές τις ρυθμίσεις, όμως έχουμε φτάσει σε τέτοια οριακά σημεία σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, κυρίως στη Λευκωσία, που και τέτοιες ρυθμίσεις, οι οποίες προσφέρουν μικρές ανάσες, είναι θεμιτές. Κρίθηκε ότι η τρίτη λωρίδα σε συνδυασμό με την πλήρη αξιοποίηση της μεσαίας λωρίδας στη Λεωφόρο Αθαλάσσας, αναφέρομαι στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού - Λευκωσίας κοντά στα φώτα Καλησπέρα, και η μονοδρόμηση της οδού Ελλησπόντου είναι κάτι που συνολικά θα μπορούσε να προσφέρει μικρή έστω απάμβλυνση.

Θα πρέπει να γίνουν κάποιες μικρές ρυθμίσεις σε αυτές τις διευθετήσεις, δηλαδή τα φώτα τροχαίας στη Λεωφόρο Ανδρέα Αβραμίδη πρέπει να επαναρυθμιστούν. Γίνονται και θα συνεχίσουν να γίνονται μετρήσεις της τροχαίας κίνησης για να δούμε πώς ρυθμίστηκε. Ο κόσμος δεν έχει κατανοήσει πλήρως αυτές τις ρυθμίσεις. Θα υπάρξει εντατικοποίηση της ενημέρωσης του κόσμου και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης. Θα πρέπει να περιμένουμε μερικές μέρες για να δούμε πόσο κατανοητές θα γίνουν από τον κόσμο και πόσο θα προσφέρουν αυτές οι ρυθμίσεις. Μια σειρά από τέτοιες άμεσες ενέργειες θα μπορέσουν να μας δώσουν ανάσες ώστε, σε ένα μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα, να προχωρήσουμε σε μια πιο αποφασιστική επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στις πόλεις μας. Υπάρχει από χθες μια οριακή βελτίωση και στόχος είναι να αποκομίσουμε το πλήρες όφελος αυτών των ρυθμίσεων».

Ερωτηθείς γιατί δεν διεξήχθησαν οδικά έργα κατά τη νεκρή περίοδο του καλοκαιριού, ο κ. Υπουργός είπε׃ «Αυτές οι αποφάσεις λήφθηκαν σε σύσκεψη που έγινε πριν από τρεις μήνες. Όμως οι αποφάσεις δεν υλοποιούνται σε μερικές μέρες, πρέπει να γίνει προγραμματισμός. Έχουμε όλοι μας αφήσει το πρόβλημα τα τελευταία χρόνια να φτάσει σε ακραία σημεία. Το πρόβλημα είναι πολύ απαιτητικό με πολυσύνθετες και πολυμέτωπες λύσεις. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Λύσεις, οι οποίες και άμεσες θα είναι για απάμβλυνση του προβλήματος και μεσοπρόθεσμες, αλλά και για να στοχεύσουμε στην τελική λύση του προβλήματος. Τελική λύση δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν περάσει μέσα από ένα σύγχρονο σύστημα δημόσιων μεταφορών. Αυτό που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις πόλεις μας δεν είναι ούτε περισσότεροι δρόμοι ούτε περισσότερα οχήματα, αλλά ένα σύγχρονο αποδοτικό σύστημα μεταφορών που θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε μετά από τα πρώτα 4 – 5 χρόνια που θα πρέπει να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις για υποδομές».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου ότι συνέπεσε η διεξαγωγή διαφόρων έργων υποδομής που επιβαρύνουν το πρόβλημα, ο κ. Υπουργός είπε׃ «Κάποια έργα συνέπεσε να ξεκινήσουν ταυτόχρονα, τόσο από τα Δημόσια Έργα όσο και από Δήμους και άλλες Υπηρεσίες. Υπάρχει θεσμικό κενό στην ευθύνη συντονισμού αυτών των έργων. Το κενό αυτό το εντοπίσαμε και τα Δημόσια Έργα πήραν την πρωτοβουλία και συγκάλεσαν όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Τέθηκαν κάποιες διαδικασίες για την επαφή και το συντονισμό για μελλοντική χρήση και αξιοποίηση. Γίνονται προσπάθειες επίσπευσης των έργων για να δούμε πού υπάρχουν δυνατότητες ώστε οι εργασίες να διεξάγονται σε 24ωρη βάση, όμως εμπλέκονται πολλές Υπηρεσίες και όλοι πρέπει να συντονιστούν. Προσπαθούμε αυτές τις πρόνοιες να τις εντάξουμε στα επόμενα συμβόλαια για τις οδικές κατασκευές, όμως πρέπει να γίνουν έγκαιρα οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Πιστεύω ότι με τέτοιες κινήσεις θα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα».

Σε ερώτηση αν γίνονται σκέψεις για τοποθέτηση και άλλων φώτων τροχαίας στη Λεωφόρο Αθαλάσσας, ο κ. Υπουργός απάντησε καταφατικά και πρόσθεσε׃ «Τα φώτα τροχαίας, οι ρυθμίσεις τους, όλα αυτά είναι μέτρα που συμβάλλουν. Ήδη, τα φώτα τροχαίας Καλησπέρα έχουν ρυθμιστεί και έχουν συμβάλει οριακά. Θα μπορούσε η κατάσταση να ήταν πολύ χειρότερη αν δεν υπήρχαν αυτές οι ρυθμίσεις. Μελετούμε, ήδη, κάποιες άλλες άμεσες δράσεις, όπως είναι η επέκταση του θεσμού των ειδικών δρομολογίων προς χώρους όπου υπάρχει μαζική διακίνηση, όπως είναι τα νοσοκομεία και τα πανεπιστήμια. Θα δούμε πώς και πόσοι διακινούνται προς τις κατευθύνσεις αυτές, θα δούμε τη δυνατότητα να υπάρξουν ειδικές διαδρομές λεωφορείων όπως και επίσης και ειδικές διαδρομές με τη μέθοδο μεταφοράς υπαλλήλων στο κέντρο της πόλης. Όλα αυτά χρειάζονται πολλή μελέτη για να γίνουν αποδοτικά βήματα».

Ερωτηθείς κατά πόσο θα ακολουθήσουν και άλλες μελέτες, ο κ. Υπουργός απάντησε׃ «Υπάρχει μια πολυμελής ομάδα στο Υπουργείο που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό το θέμα. Κατανοούμε πλήρως την ταλαιπωρία των πολιτών. Εργαζόμαστε πάνω σε πλήρη βάση, σε συνεργασία με την Αστυνομία, για να βρούμε λύσεις που είτε οριακά είτε άμεσα είτε μεσοπρόθεσμα θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση αυτού του μείζονος προβλήματος, το οποίο είναι από τα πιο μεγάλα που αντιμετωπίζουν οι πόλεις μας και όχι μόνο η Κύπρος. Πρόκειται για πολύ ευρύτερο πρόβλημα που απασχολεί σχεδόν όλη την Ευρώπη».

Κληθείς να πει κατά πόσο θα τοποθετηθεί διαχωριστικό διάζωμα μεταξύ των δύο λωρίδων στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στη Λεωφόρο Αθαλάσσας και αν αυτό προκάλεσε τις διαφωνίες του Δήμου και των καταστηματαρχών της περιοχής, ο κ. Υπουργός είπε׃ «Δεν υπάρχουν τέτοιου είδους διαφωνίες. Γίνεται προσπάθεια ώστε ό,τι γίνει να γίνει με την εμπλοκή, τη διαβούλευση και τη συναίνεση και των Τοπικών Αρχών και των επηρεαζόμενων. Δεν θα μπορούσε κανείς να αγνοήσει τους Δήμους ή τους πολίτες. Με κάθε σεβασμό προς όλους του εμπλεκόμενους θα προχωρήσουμε αποφασιστικά με τη συμβολή και τη συνεργασία όλων».

Ο κ. Υπουργός πρόσθεσε επίσης ότι πέρα από τις μελέτες που οι ειδικοί του Υπουργείου, των Δημοσίων Έργων και της Αστυνομίας κάνουν, πέρα από την τεχνογνωσία που έχουμε, διεξάγεται τώρα μια μελέτη ευρύτερη για την κινητικότητα στη Λευκωσία, με σαφέστατους όρους εντολής. Θέλουμε, είπε, τις επόμενες βδομάδες να υπάρχουν τα πρώτα πορίσματα αυτής της μελέτης που θα αφορούν άμεσες δράσεις, μονοδρομοποιήσεις, δημιουργία ειδικών λωρίδων διότι, όπως είπε, χρειάζεται και η προσθήκη στην τεχνογνωσία από ειδικούς μελετητές. Στόχος είναι μέσα από αυτή την πολυμέτωπη, πολύπλευρη και πολυσύνθετη αντιμετώπιση να κάνουμε εκείνες τις ενέργειες που θα λύσουν ή τουλάχιστον θα απαμβλύνουν το πρόβλημα. Χρειάζεται να γίνουν πολλές κινήσεις ταυτόχρονα και η κάθε κίνηση να γίνει σε κάποιο χρονικό ορίζοντα, κατέληξε ο Υπουργός Συγκοινωνιών.