mtcw


Η Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων δρ Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή είχε σήμερα συνάντηση με αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Κατασκευαστών Έτοιμου Σκυροδέματος. Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση η κα Υπουργός είπε τα εξής: «Επικεντρωθήκαμε κυρίως στο θέμα του ταχογράφου στις μπετονιέρες γιατί, όπως γνωρίζετε και όπως γνωρίζει και ο ίδιος ο Σύνδεσμος, όσον αφορά το θέμα του αξονικού βάρους το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων έκανε ό,τι έπρεπε να κάνει. Μπορώ μάλιστα να πω ότι ξεπεράσαμε τον εαυτό μας. Καταθέσαμε από τον περασμένο Οκτώβριο τροποποιητικό κανονισμό στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Το θέμα του αξονικού βάρους βρίσκεται ενώπιον της Επιτροπής Συγκοινωνιών και Εργων της Βουλής. Οταν έγινε η πρώτη συζήτηση για το θέμα στην Επιτροπή Συγκοινωνιών ζητήθηκε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων μια αξιολόγηση των επιπτώσεων στα οδοστρώματα σε περίπτωση που αυξηθεί το αξονικό βάρος από 32 σε 36 τόνους. Αυτό έγινε σε χρόνο ρεκόρ από το Τμήμα Δημοσίων Έργων και στη Βουλή των Αντιπροσώπων κατατέθηκε αυτή η έκθεση αξιολόγησης των επιπτώσεων στο οδόστρωμα στις 7 Φεβρουαρίου. Άρα ό,τι έπρεπε να γίνει από πλευράς του Υπουργείου γι' αυτό το θέμα έγινε, και το θέμα πλέον βρίσκεται στη Βουλή των Αντιπροσώπων για υιοθέτηση του τροποποιητικού κανονισμού τον οποίο εμείς προτείναμε.

Ετσι σήμερα επικεντρωθήκαμε κυρίως στο θέμα του ταχογράφου και διαβεβαίωσα τον Σύνδεσμο και τα μέλη του ότι προσωπικά από δικής μου πλευράς θα καταβληθεί μια ακόμα προσπάθεια προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να δούμε αν υπάρχει οποιαδήποτε περίπτωση να εξαιρεθεί η Κύπρος από την υποχρέωση λειτουργίας ταχογράφων λόγω των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν, δηλαδή των μικρών αποστάσεων, του κυκλοφοριακού κ.λπ. Σίγουρα η περίπτωση της Μάλτας είναι διαφορετική γιατί η χώρα αυτή έχει μέγεθος κάτω των 2300 τετραγωνικών χιλιομέτρων και υπάρχει ειδική πρόνοια στον Κανονισμό 561 του 2006 της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εξαιρεί νησιά επιφάνειας κάτω των 2300 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Άρα η Κύπρος δεν μπορεί να εξαιρεθεί γι' αυτόν τον λόγο. Θα δούμε, όμως, αν υπάρχουν οποιεσδήποτε άλλες περιπτώσεις που θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε ή να αιτιολογήσουμε εξαίρεση της Κύπρου».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κα Μαρκουλλή ανέφερε τα εξής: «Υπάρχουν πράγματι κάποιες ιδιαιτερότητες στην περίπτωση των κατασκευαστών έτοιμου σκυροδέματος. Η ιδιαιτερότητα έγκειται στο γεγονός ότι από τη στιγμή που ετοιμάζεται το σκυρόδεμα μέχρι την ώρα που θα χρησιμοποιηθεί, δεν πρέπει να περάσει μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο χρονικό διάστημα και έτσι τα οχήματα διανύουν πολύ μικρές αποστάσεις. Δεν ισχύει το ίδιο για άλλα φορτηγά αυτοκίνητα τα οποία μεταφέρουν εμπορεύματα σε πολύ μεγάλες αποστάσεις και άρα πρέπει και επιβάλλεται να έχουν τον ταχογράφο. Όπως, όμως, έχω διαβεβαιώσει τον Σύνδεσμο, θα μιλήσω και με άλλους συναδέλφους μου στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να δούμε αν για παράδειγμα η Κρήτη έχει εξαιρεθεί και με βάση ποια πρόνοια έχει τυχόν εξαιρεθεί. Επίσης θα μιλήσω με τον συνάδελφό μου της Μάλτας για να εξετάσουμε πώς πέτυχαν αυτήν τη συγκεκριμένη αναφορά των 2300 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Θα είμαι σε επαφή με τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Έτοιμου Σκυροδέματος για να δούμε τα αποτελέσματα των ενεργειών μας».