mtcw




Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Γιάννης Καρούσος, επιθεώρησε σήμερα, Δευτέρα 1 Αυγούστου 2022, στην παρουσία και του Δημάρχου Λευκωσίας κ. Κωνσταντίνου Γιωρκάτζη, τις πρώτες τρεις στάσεις/στέγαστρα λεωφορείου που τοποθετήθηκαν στη Λεωφ. Μακαρίου Γ’ (εμπορικό τρίγωνο) στη Λευκωσία.

Οι εν λόγω στάσεις/στέγαστρα αποτελούν πιλοτικά-πρότυπα δείγματα, των στάσεων/στεγάστρων λεωφορείου που θα τοποθετηθούν στην ευρύτερη Κύπρο στα πλαίσια του Έργου που αφορά στην αναβάθμιση υποδομών, στάσεων και στεγάστρων λεωφορείων παγκύπρια συνολικής αξίας 60 εκατομμυρίων Ευρώ (πλέον ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένης της δεκαπενταετής συντήρησης και επεκτάσεων, για το οποίο ο Διαγωνισμός βρίσκεται υπό εξέλιξη.

Ο ενιαίος σχεδιασμός των στάσεων/στεγάστρων εκπονήθηκε από την Εταιρεία Demades Design Ltd, Βιομηχανικός Σχεδιαστής, με την οποία το Τμήμα Δημοσίων Έργων συμβλήθηκε κατόπιν διεξαγωγής ανοικτού διαγωνισμού και λαμβάνει υπόψη τις συνθήκες και τα δεδομένα της Κύπρου και επιτυγχάνει ομοιομορφία, επεκτασιμότητα για προσαρμογή στον διαθέσιμο χώρο και τις ανάγκες χρήσης, προσβασιμότητα για χρήση από ΑμεΑ, ασφάλεια και προστασία από καιρικές συνθήκες, φωτισμό, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τεχνολογία.

Σκοπός των πρότυπων δειγμάτων, τα οποία κατασκευάστηκαν από τον βιομηχανικό σχεδιαστή του Έργου, είναι η επιβεβαίωση της ορθότητας του σχεδιασμού και απαιτήσεων του αντικειμένου του μεγάλου Έργου, όπως και η ορθότητα υλικών και του τρόπου κατασκευής.

Οι τοποθετήσεις των πρώτων στάσεων/στεγάστρων του Έργου σε παγκύπρια κλίμακα, αναμένεται να ξεκινήσει αρχές του 2023 και περιλαμβάνει τοποθέτηση


    · 350 πυλώνων με ενσωματωμένη τεχνολογία,

    · 2.000 απλών πυλώνων,

    · 1.350 μικρών στεγάστρων,

    · 650 μεγάλων στεγάστρων για αστικές περιοχές,

    · 100 μεγάλων στεγάστρων κατάλληλων για ορεινές περιοχές,

    · επιδιόρθωση και επανατοποθέτηση πέραν των 600 υφιστάμενων στεγάστρων,

    · φωτοβολταϊκά συστήματα και σύνδεση με σταθερό δίκτυο παροχής ηλεκτρισμού, και

    · 200 ποδηλατοστατών και ποδηλατοστασίων σε κεντρικά σημεία για ενθάρρυνση της χρήσης του ποδήλατου και της πολυτροπικής διακίνησης με βιώσιμα μέσα.


Ο διαγωνισμός του εν λόγω Έργου, διεξάγεται σε δύο στάδια και μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του πρώτου σταδίου. Για τον εν λόγω διαγωνισμό έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 11 Οικονομικοί Φορείς από τους οποίους όσοι πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής θα κληθούν να υποβάλλουν πλήρη Τεχνική και Οικονομική Προσφορά, όπως επίσης και δείγμα στεγάστρου ως επίδειξη τεχνικής ικανότητας τους.

Το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΘAλΕΙΑ κατά 65% και από εθνικούς πόρους κατά 35% και εντάσσεται στο πλαίσιο αναβάθμισης των υποδομών των δημόσιων επιβατικών μεταφορών, με απώτερο σκοπό την παροχή βελτιωμένης και αυξημένης υπηρεσίας προς τους χρήστες των δημόσιων μεταφορών.

Το Έργο εμπίπτει στους στόχους των στρατηγικών σχεδιασμών της Κυπριακής Δημοκρατίας, συμπεριλαμβανομένων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, του Υφυπουργείου Τουρισμού, των Δήμων και Κοινοτήτων και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των εξειδικευμένων σχεδιασμών που γίνονται για τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα και την πράσινη ανάπτυξη.

Στέγαστρο Τύπου C:
Κύριες Προδιαγραφές
        · Μεταλλικός σκελετός επενδυμένος με πανέλα αλουμινίου

        · Φωτοβολταϊκά στην οροφή για αυτονομία και με δυνατότητα σύνδεσης με την ΑΗΚ

        · Led φωτισμός που καλύπτει όλους του χώρους και επιφάνειες του στεγάστρου

        · Γυαλί στο πίσω μέρος του στεγάστρου

        · LightBox εντός του στεγάστρου και ενσωματωμένο στον πυλώνα για πληροφοριακό υλικό προγραμμάτων διαδρομών

        · Πληροφοριακή οθόνη ink paper για ενημέρωση επιβατών όσον αφορά τον χρόνο άφιξης των λεωφορείων

        · Διαφημιστική ρακέτα διπλής όψεως

        · Μεταλλικό κάθισμα επενδυμένο με ξύλο




Στέγαστρο Τύπου Β:
(Θα τοποθετείται όταν δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να τοποθετηθεί στέγαστρο τύπου C ή υπάρχει περιορισμός λόγω καταστημάτων/οικιών ή άλλων αναπτύξεων).
Κύριες Προδιαγραφές
        · Μεταλλικός σκελετός επενδυμένος με πανέλα αλουμινίου

        · Φωτοβολταϊκά στην οροφή για αυτονομία και με δυνατότητα σύνδεσης με την ΑΗΚ

        · Led φωτισμός που καλύπτει όλους του χώρους και επιφάνειες του στεγάστρου

        · LightBox στον πυλώνα για πληροφοριακό υλικό προγραμμάτων διαδρομών

        · Πληροφοριακή οθόνη ink paper για ενημέρωση επιβατών όσον αφορά τον χρόνο άφιξης των λεωφορείων

        · Μεταλλικό κάθισμα επενδυμένο με ξύλο

Στάση Τύπου Α:
(Θα τοποθετείται όταν δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να τοποθετηθεί στέγαστρο τύπου C και οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την τοποθέτηση ούτε του στεγάστρου τύπου B)
Κύριες Προδιαγραφές:
        · Μεταλλικός σκελετός επενδυμένος με πανέλα αλουμινίου

        · Φωτοβολταϊκό πάνελ για αυτονομία και με δυνατότητα σύνδεσης με την ΑΗΚ

        · Led φωτισμός που καλύπτει όλους του χώρους και επιφάνειες της στάσης

        · LightBox στον πυλώνα για πληροφοριακό υλικό προγραμμάτων διαδρομών

        · Πληροφοριακή οθόνη ink paper για ενημέρωση επιβατών όσον αφορά τον χρόνο άφιξης των λεωφορείων