Το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων, Τμήμα Οδικών Μεταφορών ενημερώνει τους ιδιοκτήτες μηχανοκινήτων οχημάτων ότι, σύμφωνα με τον Κανονισμό 30 των περί Έγκρισης Τύπου Οχημάτων (Κατηγορίες Μ, Ν και Ο), των Κατασκευαστικών Στοιχείων, Συστημάτων και Χωριστών Τεχνικών Μονάδων Κανονισμών του 2010, στην περίπτωση που ένα ή περισσότερα συστήματα, κατασκευαστικά στοιχεία ή χωριστές τεχνικές μονάδες που έχουν τοποθετηθεί στο όχημα παρουσιάζουν κίνδυνο για την οδική ασφάλεια, τη δημόσια υγεία ή την προστασία του περιβάλλοντος, πρέπει να λαμβάνονται διορθωτικά μέτρα από τους διανομείς («αντιπροσώπους») του κατασκευαστή για τις δέουσες ενέργειες επιδιόρθωσης.
Διαδικασία ανάκλησης
1. Οχήματα που έχουν κατασκευαστεί για να τεθούν σε πώληση στην αγορά της Ευρωπαϊκής
Ένωσης (καλύπτονται από ευρωπαϊκή έγκριση τύπου)
Όταν ένας διανομέας κατασκευαστή («αντιπρόσωπος») ενημερωθεί για μία εκστρατεία ανάκλησης, είτε απευθείας από τον κατασκευαστή, είτε από το σύστημα ταχείας ανταλλαγής πληροφοριών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (RAPEX), ενημερώνει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, και λαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας των ιδιοκτητών των εμπλεκόμενων οχημάτων για να ενημερώσει σχετικά τους ιδιοκτήτες των οχημάτων ως προς την εργασία επιδιόρθωσης που εκκρεμεί.
Στην περίπτωση που οι ιδιοκτήτες οχημάτων, παρά τις επανειλημμένες ενημερώσεις που έχουν λάβει από τους διανομείς του κατασκευαστή («αντιπρόσωπος»), δεν παρουσιάσουν τα οχήματα για την απαραίτητη επιδιόρθωση, τότε ο διανομέας του κατασκευαστή («αντιπρόσωπος») δύναται να καταχωρήσει στην εφαρμογή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών τα οχήματα που επηρεάζονται. Mε την καταχώρηση του κάθε οχήματος, ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης τους, λαμβάνει μήνυμα (SMS), με το οποίο καλείται να παρουσιάσει το όχημα του για επιδιόρθωση ανάκλησης, (νοουμένου ότι ο αριθμός κινητού τηλεφώνου είναι καταχωρημένος) και παράλληλα καταχωρείται στο μηχανογραφικό σύστημα εμπόδιο διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου μέχρι την υλοποίηση της επιδιόρθωσης ανάκλησης.
Επιπρόσθετα, ενημέρωση για τα πιο πάνω οχήματα παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Safety Gate: το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της ΕΕ για επικίνδυνα μη εδώδιμα προϊόντα (για να διευκολύνεται την αναζήτηση σας επιλέξτε στην Κατηγορία Προϊόντος την επιλογή «Μηχανοκίνητα Οχήματα»). Σε περίπτωση που εντοπίσετε ότι, το όχημα σας περιλαμβάνεται στο οχήματα που είναι αναρτημένα στην εν λόγω ιστοσελίδα, μπορείτε να αποταθείτε στον διανομέα («αντιπρόσωπο») του κατασκευαστή του οχήματος σας για τις δέουσες ενέργειες επιδιόρθωσης.
2. Οχήματα που έχουν κατασκευαστεί για να τεθούν σε πώληση εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης (δεν
καλύπτονται από ευρωπαϊκή έγκριση τύπου) - εισαγωγές από τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε
Οι ιδιοκτήτες των εν λόγω οχημάτων θα πρέπει να απευθύνονται στους διανομείς («αντιπροσώπους») του κατασκευαστή οχημάτων ιδίας μάρκας με το όχημα τους, για να ενημερώνονται για τυχόν ανακλήσεις που δύνανται να εκκρεμούν για το όχημα τους. Σημειώνεται ότι, η ενημέρωση που θα λάβουν, αφορά εξέταση του αιτήματός τους κατά το χρόνο υποβολής του καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα δεν εμπίπτουν στο δίκτυο ενημέρωσης του διανομέα («αντιπροσώπου») και δεν αποκλείεται στο μέλλον το όχημα τους να περιληφθεί σε εκστρατεία ανάκλησης και για την οποία για να λάβουν γνώση θα πρέπει να επαναλάβουν εκ νέου την διαδικασία. Επίσης, σημειώνεται ότι, για την υπηρεσία παροχής πληροφοριών δυνατό να υφίσταται κόστος.
Δικαιώματα των καταναλωτών
Σε σχέση με τα δικαιώματα των καταναλωτών σε περίπτωση έλλειψης συμμόρφωσης ενός αγαθού ως προς τους όρους της σύμβασης πώλησης, ισχύουν και εφαρμόζονται οι διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών που αρμοδιότητα έχει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή. Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα
του καταναλωτή, καλείστε να υποβάλλεται γραπτώς ή μέσω διαδικτύου https://consumer.gov.cy/gr/ το παράπονο σας στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ή να επικοινωνήσετε με τη δωρεάν Γραμμή του Καταναλωτή στο τηλέφωνο 1429.