mtcw


Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Αλέξης Βαφεάδης πραγματοποίησε συνάντηση με εμπειρογνώμονες του Τμήματος Δημοσίων Έργων, παρουσία Λειτουργών του Υπουργείου, σχετικά με την οδική ασφάλεια, όπου παρουσιάστηκαν εισηγήσεις σε συνέχεια του τετραπλού θανατηφόρου ατυχήματος στη Λεμεσό.

Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους μετά το πέρας της συνάντησης ο κ. Βαφεάδης ανέφερε τις τρεις προτάσεις προς το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες, και τις δύο δράσεις του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων που αποφασίστηκαν κατά τη συνάντηση:

    1. Εισήγηση προς την Αστυνομία για τοποθέτηση συστήματος φωτοεπισήμανσης στον δρόμο του δυστυχήματος για έλεγχο της ταχύτητας. Σημειώνεται ότι καθώς υπάρχει έργο υπό εξέλιξη στην περιοχή, θα μπορεί να γίνει άμεσα χρήση μέρους του εξοπλισμού. Νοουμένου ότι αυτό εγκριθεί από τις αρμόδιες επιτροπές που διαχειρίζονται τέτοιου είδους αλλαγές θα χρειαστούν περίπου δύο μήνες για την εγκατάσταση συστήματος φωτοεπισήμανσης για έλεγχο της ταχύτητας.
    2. Μέχρι την εγκατάσταση σταθερού συστήματος, εισήγηση στην Αστυνομία για συχνότερους ελέγχους με κινητές κάμερες για έλεγχο της ταχύτητας. Σημειώνεται ότι σε χρονικό ορίζοντα τριών με τεσσάρων ετών θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος στη διασταύρωση Λεωφόρου Ευαγόρα Λανίτη και Γιάννου Κρανιδιώτη, έργο που βρίσκεται υπό μελέτη. Με την ολοκλήρωσή του θα εισαχθεί ένας επιπλέον κυκλικός κόμβος στη διαδρομή αυτή με αποτέλεσμα τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα, στη διασταύρωση όπου έγινε το θανατηφόρο ατύχημα, θα απαγορεύεται η δεξιά στροφή και θα επιτρέπεται μόνο η αριστερή έξοδος από τον δρόμο και αριστερή είσοδος από τον δρόμο.
    3. Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων θα προωθήσει τάχιστα την αναθεώρηση του νομοσχεδίου για τους εκπαιδευτές οδηγών, με πρόθεση να γίνεται καλύτερη εκπαίδευση και επιμόρφωση των οδηγών με καλύτερα μέσα.
    4. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων θα προχωρήσει σε επικαιροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ούτως ώστε να αναβαθμιστεί η ύλη η οποία διδάσκεται στους νέους οδηγούς, με απώτερο στόχο της βελτίωση της οδικής συνείδησης και της κουλτούρας για καλύτερη οδική συμπεριφορά στους δρόμους. Ο κώδικας θα εκδοθεί ηλεκτρονικά ώστε για να είναι εύκολα προσβάσιμος, σε διάφορες γλώσσες.
    5. Εισήγηση στην Αστυνομία για δημιουργία επιπρόσθετων πάρκων οδικής ασφάλειας σε όλες τις επαρχίες με στόχο τη συνεχή επιμόρφωση των οδηγών για θέματα οδικής κουλτούρας

Ο κ. Βαφεάδης τόνισε την ατομική ευθύνη όλων μας στην οδική ασφάλεια. «Όλοι μας οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί στους δρόμους, να τηρούμε τον κώδικα, να τηρούμε τα όρια ταχύτητας, να τηρούμε τους σηματοδότες και να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί», δήλωσε.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τον αριθμό παραβιάσεων κόκκινου σηματοδότη, ο κ. Βαφεάδης απάντησε ότι κατά το 2023 υπήρξαν 20.000 παραβιάσεις, εκ των οποίων 25% αφορούσαν διαβάσεις πεζών. «Αυτό είναι τρομερό στατιστικό: 75% έχουν περάσει απέναντι. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι θαύμα που δεν είχαμε πολύ περισσότερα ατυχήματα. Αυτό δείχνει ότι πολλοί οδηγοί έχουν το θράσος να πιστεύουν ότι είναι εντάξει να περνούν απέναντι με κόκκινο», ανέφερε ο κ. Βαφεάδης.

Τέλος, ο κ. Υπουργός ανέφερε ότι το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων λαμβάνει μέτρα προς πάσα κατεύθυνση, βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, ανεξάρτητα από το πόρισμα της Αστυνομίας, το οποίο αναμένεται σύντομα και θα διαλευκάνει και την αιτία του δυστυχήματος.