mtcw


Στην παρουσία του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκου Νικολαΐδη υπεγράφησαν σήμερα τα συμβόλαια για την κατασκευή του οδικού δικτύου παρά το ΓΣΠ και τη βελτίωση της Λεωφόρου Κωνστάντιου και Ευριπίδη στο Τραχώνι.

Μιλώντας κατά την τελετή της υπογραφής, ο κ. Υπουργός είπε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Όπως είχαμε προαναγγείλει πριν 10 περίπου μέρες, σήμερα προχωρούμε στην υπογραφή ακόμη δύο σημαντικών συμβολαίων. Με τις υπογραφές των συμβολαίων αυτών συμπληρώνονται για το 2009 υπογεγραμμένα έργα 98,5 εκ. ευρώ. Αυτό γίνεται πάντα στο πλαίσιο της αναπτυξιακής πολιτικής της Κυβέρνησης και του αναπτυξιακού προϋπολογισμού του Υπουργείου και του Τμήματος Δημοσίων Έργων.

Με την υπογραφή των δύο σημερινών συμβολαίων αναδεικνύεται ακριβώς το δίπτυχο της αναπτυξιακής μας πολιτικής σ’ ό,τι αφορά στο Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων. Το ένα έργο αφορά ένα κύριο αστικό οδικό άξονα. Είχαμε πει ότι η φιλοσοφία μας δεν είναι ότι το συγκοινωνιακό πρόβλημα στην Κύπρο θα λυθεί με περισσότερους δρόμους ή με περισσότερα αυτοκίνητα. Πιστεύουμε, όμως, ότι θα πρέπει να ολοκληρώσουμε κάποιους βασικούς οδικούς άξονες ώστε να πούμε ότι έχει κλείσει πλέον, σε μεγάλο βαθμό, η ανάπτυξη σ’ ό,τι αφορά στο οδικό δίκτυο για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και με άλλες επιλογές, πιο ουσιαστικές για να καταπολεμήσουμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση, όπως είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες. Άρα η μια πτυχή της αναπτυξιακής πολιτικής σε ό,τι αφορά στους δρόμους είναι η ολοκλήρωση των αστικών οδικών αξόνων, η δε δεύτερη είναι η στήριξη κοινοτήτων της υπαίθρου είτε με τη σύνδεσή τους με τις αστικές περιοχές είτε και με τη σύνδεσή τους με άλλα αγροτικά κέντρα.

Το πρώτο έργο αφορά στην κατασκευή του οδικού δικτύου παρά το ΓΣΠ. Αυτό, μαζί με το δίδυμο του έργο, που είναι η διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου από την Αλάμπρα μέχρι τον κόμβο αυτό σε έξι λωρίδες, θα αλλάξει την όψη της Λευκωσίας. Με αυτά τα δύο έργα η Λευκωσία αποκτά ένα νέο πρόσωπο. Αναβαθμίζεται η κύρια είσοδος στη μείζονα Λευκωσία ώστε η πρωτεύουσα να αποκτήσει μια είσοδο η οποία να αρμόζει και να συνάδει με μια σύγχρονη μεγαλούπολη, όπως είναι η Λευκωσία. Πρόκειται, λοιπόν, για μια ουσιαστική αναβάθμιση της κύριας εισόδου στη Λευκωσία. Ελπίζω να δούμε τα δύο αυτά έργα στην πλήρη ανάπτυξή τους ενδεχομένως και πριν την ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Κύπρο το 2012. Στόχος είναι να έχουμε μια αναβαθμισμένη είσοδο, ένα νέο πρόσωπο της πρωτεύουσας. Η δαπάνη του έργου είναι 21,6 εκ. ευρώ συν Φ.Π.Α. Αναμένεται να συγχρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ενωσης και οι κατασκευαστικές εργασίες θα αρχίσουν το Νοέμβριο του 2009 και θα ολοκληρωθούν σε 28 μήνες.

Το δεύτερο έργο αφορά στη βελτίωση της Λεωφόρου Κωνστάντιου και Ευριπίδη στο Τραχώνι. Το Τραχώνι είναι μια κοινότητα με μια εντυπωσιακή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Εχει 6 χιλιάδες κατοίκους και έχει τα προβλήματα και μιας αγροτικής κοινότητας και τα προβλήματα μιας αστικής περιοχής, μάλιστα με ιδιομορφίες γιατί το μισό Τραχώνι βρίσκεται εντός των Βρετανικών Βάσεων. Η κοινότητα έχει μια πολύ προοδευτική ηγεσία που προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να αναβαθμίσει το Τραχώνι και είναι χαρά μας που συμβάλλουμε με αυτό το έργο στην προσπάθεια αυτή. Το έργο είναι της τάξης των 3.508.345 ευρώ συν Φ.Π.Α. Η Λεωφόρος Κωνστάντιου και Ευριπίδη είναι ο βασικός δρόμος που διασχίζει το Τραχώνι. Οι κατασκευαστικές εργασίες θα αρχίσουν το Δεκέμβριο του 2009 και θα συμπληρωθούν σε 58 εβδομάδες».

Στη συνέχεια, ο Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Εργων κ. Αλέκος Μιχαηλίδης έκανε μια σύντομη παρουσίαση του κυκλοφοριακού κόμβου παρά το ΓΣΠ, ο οποίος θα διευκολύνει πάρα πολύ την τροχαία κίνηση στην είσοδο της Λευκωσίας. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής αυτού του έργου θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν οι δύο συν δύο λωρίδες.

Ο κ. Υπουργός τόνισε ότι «αυτά τα έργα κατασκευάζονται με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή σ’ ό,τι αφορά στο περιβάλλον. Θέλουμε να κάνουμε δρόμους, οι οποίοι να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον και, ταυτόχρονα, να είναι και λειτουργικοί. Και για το έργο αυτό, αλλά και για τη διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου από την Αλάμπρα καταβλήθηκε μια ιδιαίτερη προσπάθεια σε συνεργασία με το Υπουργείο Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος ώστε να διαφυλαχθούν, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, τα δέντρα. Μάλιστα, στη διαπλάτυνση σε έξι λωρίδες καταβλήθηκε ειδική προσπάθεια να κατασκευαστούν τοίχοι αντιστήριξης με αρκετά σημαντικό κόστος ώστε να διαφυλαχθούν, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, τα δέντρα. Εκεί όπου κάποια δέντρα δεν θα μπορούν να διασωθούν, η δέσμευση είναι ότι θα φυτευτούν στο πολλαπλάσιο δέντρα και πράσινο ώστε η τοπιοτέχνηση να γίνει με τον πιο όμορφο και περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο».