mtcw


Ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Τάσος Μητσόπουλος επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το Κεντρικό Εργαστήριο του Τμήματος Δημοσίων Έργων, στη Λευκωσία.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους ο κ. Υπουργός είπε τα εξής:

«Είμαι εντυπωσιασμένος από την επίσκεψη μου στο Κεντρικό Εργαστήριο του Τμήματος Δημοσίων Έργων. Ένα Εργαστήριο το οποίο είναι διεθνώς διαπιστευμένο, υψηλοτάτου επιπέδου. Εδώ ουσιαστικά γίνεται όλη η διαδικασία ελέγχου της ποιότητας των έργων που κατασκευάζονται στην Κύπρο. Πρέπει επίσης να πούμε ότι το Εργαστήριο του Τμήματος Δημοσίων Έργων έχει μια πολύ παραγωγική συνεργασία και με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε μια προσπάθεια ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών. Επαναλαμβάνω, πρόκειται για ένα χώρο στον οποίο ελέγχονται τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονται όλα τα έργα, είτε είναι του δημόσιου είτε είναι του ιδιωτικού τομέα. Άρα είναι ένα Εργαστήριο πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι έχει να κάνει ουσιαστικά και με τη δημόσια ασφάλεια, αφού τα έργα αυτά είναι προφανές ότι χρησιμοποιούνται από τους πολίτες.

Χαίρομαι γιατί για μια ακόμη φορά μου δίνεται η ευκαιρία να εκφράσω και δημόσια τη μεγάλη μου χαρά και ικανοποίηση για την ποιότητα της δουλειάς που γίνεται στο Τμήμα Δημοσίων Εργων. Μια ποιότητα που αντανακλάται νομίζω και στα μεγάλα έργα τα οποία έχουν μέχρι σήμερα κατασκευαστεί στην Κύπρο».

Κληθείς από δημοσιογράφους να σχολιάσει την απόφαση για επιβολή τελών κυκλοφορίας στα οχήματα με βάση την εκπομπή ρύπων, ο κ. Υπουργός είπε τα εξής: «Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε εδώ και πάρα πολλούς μήνες, δεν είναι κάτι καινούργιο. Συζητήθηκε και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο. Αποφασίστηκε να διεξαχθεί μια έρευνα από το Πανεπιστήμιο Κύπρου αναφορικά με το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Η έρευνα αυτή παραδόθηκε. Προέκυψαν τα δεδομένα της τρόικας και του μνημονίου, συνεπώς το σύστημα αυτό θα έπρεπε να συζητηθεί και με την τρόικα. Η συζήτηση αυτή έγινε. Πρέπει να πω ότι η φιλοσοφία του όλου συστήματος εναρμονίζεται με τα όσα σήμερα ισχύουν στον χώρο της Ευρώπης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μας υποχρεώνει να περάσουμε από το προηγούμενο σύστημα όπου τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονταν στη βάση του κυβισμού των αυτοκινήτων σε ένα νέο σύστημα όπου τα τέλη κυκλοφορίας θα προσδιορίζονται στη βάση των εκπομπών ρύπων. Συνεπώς, είναι ένα σύστημα περιβαλλοντικά φιλικό, που ενθαρρύνει τη χρήση αυτοκινήτων φιλικών προς το περιβάλλον, αντιρυπαντικής τεχνολογίας, νεότερης τεχνολογίας.

Είναι προφανές ότι η μετάβαση από ένα παλιό σύστημα σε ένα νέο θα προκαλέσει και κάποιες αντιδράσεις και κάποιες ενδεχομένως επιμέρους αναστατώσεις. Αυτό είναι κατανοητό. Η διαδικασία, όπως ξέρετε, είναι ότι θα κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή για συζήτηση και αναμένω και εκτιμώ ότι αν υπάρχουν κάποιες επιμέρους βελτιώσεις τις οποίες μπορούμε να επιφέρουμε θα τις επιφέρουμε μέσα από τον διάλογο που θα ακολουθήσει σε κοινοβουλευτικό επίπεδο. Πρέπει επίσης να σας πω ότι το νομοσχέδιο αυτό ετοιμάστηκε κατά κύριο λόγο με ευθύνη του Υπουργείου Οικονομικών διότι, όπως αντιλαμβάνεστε, τα τέλη κυκλοφορίας έχουν να κάνουν με δημόσια έσοδα συνεπώς τον πρώτο λόγο όσον αφορά το σκέλος των εσόδων, όσον αφορά το σκέλος το οικονομικό, τον είχε το Υπουργείο Οικονομικών. Η συνδρομή η δική μας ήταν στο να προσδιορίσουμε με καλύτερο τεχνικό τρόπο τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις εκπομπές των ρύπων, που έχουν να κάνουν με το μέγεθος των αυτοκινήτων, την παλαιότητα των αυτοκινήτων και άλλα».




 02dim.jpg