mtcw


Κατά τις τελευταίες ημέρες υπήρξε εκτενής κάλυψη από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ του Eurogroup και τις κυπριακές Αρχές αναφορικά με τα κύρια στοιχεία ενός μελλοντικού μακροοικονομικού προγράμματος προσαρμογής και σε σχέση με τις εμπορικές τράπεζες στην Κύπρο.

Ως αποτέλεσμα, αριθμός εγγεγραμμένων ιδιοκτητών και εγγεγραμμένων ναυλωτών πλοίων δυνάμει γυμνής ναύλωσης που φέρουν την κυπριακή σημαία (κυπριακό πλοίο), ως επίσης και ναυτικοί και οικογένειες ναυτικών που εργοδοτούνται σε κυπριακά πλοία έχουν επικοινωνήσει με το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας (το Τμήμα) με σκοπό να εξακριβώσουν εάν υπάρχει βασιμότητα πίσω από διάφορες εικασίες που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους εγχώριους και διεθνείς ναυτιλιακούς κύκλους.

Το Τμήμα και ο Νηολόγος Κυπριακών Πλοίων λειτουργούσαν και θα συνεχίσουν να λειτουργούν ως συνήθως.

Το κυπριακό σύστημα φόρου χωρητικότητας είναι «κλειδωμένο» για δέκα χρόνια. Σε αντίθεση με άλλα συστήματα φόρου χωρητικότητας, το κυπριακό σύστημα είναι ένα από τα συστήματα για το οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι συνάδει με την πολιτική κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η κατάσταση που προέκυψε δεν έχει ούτε άμεση ούτε έμμεση επίπτωση στο κυπριακό σύστημα φόρου χωρητικότητας. Η Κυβέρνηση με αυτή την ευκαιρία εκφράζει την εκτίμησή της σε όσους ακολουθούν το κυπριακό σύστημα φόρου χωρητικότητας.

Η ημερομηνία για την πληρωμή του ετήσιου τέλους συντήρησης νηολογίου και του φόρου χωρητικότητας για το φορολογικό έτος 2013 έχει παραταθεί μέχρι τις 15 Απριλίου 2013 (από τις 31 Μαρτίου 2013) και γι’ αυτό, αυτοί που θα κάνουν πληρωμές μέχρι τότε δεν θα επιβαρυνθούν με οποιαδήποτε επιπρόσθετα τέλη. Τέτοιες πληρωμές θα μπορούσε να γίνουν, όπως πάντα, είτε στην Κύπρο είτε σε μία από τις διπλωματικές ή προξενικές αποστολές της Κυπριακής Δημοκρατίας στο εξωτερικό.

Παρόλο που ο κυπριακός στόλος συγκαταλέγεται μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων στον κόσμο, οι τράπεζες στην Κύπρο, ιστορικά, δεν υπήρξαν δραστήριες στη χρηματοδότηση πλοίων. Έτσι οι πρόσφατες εξελίξεις δεν επηρεάζουν και δεν έχουν αντίκτυπο στη χρηματοδότηση των κυπριακών πλοίων.

Το Τμήμα θα συνεχίσει να επιβλέπει την κατάσταση και θα χειριστεί άμεσα και προνοητικά οποιαδήποτε θέματα προκύψουν από τις καταστάσεις.

Η Κυβέρνηση, η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, ο κυπριακός ναυτιλιακός όμιλος, οι οργανωμένοι φορείς που εκπροσωπούν τους πλοιοκτήτες, τους διαχειριστές και ναυτικούς και αυτούς που προσφέρουν υπηρεσίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκονται σε στενή επαφή. Θα συνεχίσουν να εργάζονται μαζί με ένα προνοητικό, εποικοδομητικό τρόπο χωρίς διακρίσεις.

Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι η κατάσταση σταδιακά θα παρουσιάζει τα λιγότερα ή, όπως ευελπιστούμε, και καθόλου προβλήματα στους ναυτικούς και/ή σε κυπριακά πλοία, όπως και στους ναυτικούς και σε πλοία με σημαίες άλλων κρατών που απολαμβάνουν διαχείρισης ή συμπληρωματικών υπηρεσιών από την Κύπρο.

Το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας εκφράζει τη βαθιά του λύπη για το γεγονός ότι η κατάσταση έδωσε αφορμή για κάποιες ανησυχίες σε εγγεγραμμένους ιδιοκτήτες ή εγγεγραμμένους ναυλωτές πλοίων δυνάμει γυμνής ναύλωσης ή πληρώματα κυπριακών πλοίων και είναι έτοιμη να παράσχει σ’ αυτούς κάθε απαιτούμενη βοήθεια.